کد خبر : 1762826 | 31 خرداد 1400 ساعت 10:50 | 11.2K بازدید | 0 دیدگاه

کمک دولت به فوتبال کارگشا بود

پاداش کافی نیست، زیرساخت بسازید

دکتر نوبخت همان طور که روز چهارشنبه به ملی پوشان وعده داده بود پاداش صعود به دور بعدی مقدماتی جام جهانی 2022 را به حساب وزارت ورزش واریز کرد.

پاداش کافی نیست، زیرساخت بسازید

به گزارش "ورزش سه"، رییس سازمان برنامه و بودجه ی کشور پیش از این از تصویب کمک 51 میلیارد تومانی به فدراسیون فوتبال خبر داده بود که 30 میلیارد تومان آن از طریق وزارت ورزش و جوانان به حساب فدراسیون فوتبال واریز شده است. فدراسیون فوتبال به سبب دریافت این کمک ها ضمن حمایت خوبی که از تیم ملی در یکی دو ماه اخیر داشت تمرینات تیم های ملی بانوان را هم استارت زد که این اتفاق خوب منجر به بازگشت فوتبال بانوان با رنکینگ فیفا شد. از سویی در هفته های اخیر شاهد بودیم تیم ملی بانوان برای شرکت در تورنمنت بلاروس به این کشور سفر کرد و تیم ملی جوانان فوتبال بانوان ایران هم در تورنمنت کافا حاضر شد. 

 

نکته ی جالب اینکه گفته می شود دکتر نوبخت روز پنج شنبه و بعد از وعده ای که به ملی پوشان داده بود پاداش ملی پوشان را پیگیری و گفته می شود همان روز پاداش ها به حساب وزارت ورزش واریز شد و قرار بود امروز پاداش ویژه ی دولت برای ملی پوشان به حساب آنها بنشیند. 

 

در همه ی جای جهان این طور است. دولت به تیم ملی کمک می کند. به این خاطر که تیم ملی – تیم ملی است. متعلق به همه ی مردم کشور و موفقیتی که تیم ملی رقم می زند شادی همگانی و غرور اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. نمونه اش به تازگی وزیر ورزش عراق اعلام کرده 5 میلیون دلار به فدراسیون فوتبال این کشور برای آماده سازی تیم ملی به حضور شایسته در دور نهایی مقدماتی جام جهانی و در نهایت صعود به جام جهانی کمک خواهد کرد. تیم ملی فوتبال ایران هم برای صعود به جام جهانی نیازمند برپایی اردوی تدارکاتی در خارج از کشور است. باید با تیم های خوب خارجی بازی کند. در تهران و در زمین های خوب تمرین کند و ... همه ی این نیازمند در نظر گرفتن بودجه ی مناسب است که بی تعارف دست کم در فوتبال ایران فدراسیون فوتبال این بودجه را در اختیار ندارد. به خصوص که از خیلی از حقوق بهره مند نیست و تحریم خزانه داری آمریکا موجب انسداد درآمدهای فدراسیون فوتبال در فیفا شده است. 

 

به دلیل کمبود بودجه بیش از دو سال بود که تیم های فوتبال بانوان تمرین و اردو نداشتند! هنوز زمین شماره یک کمپ تیم های ملی ترمیم نشده است. ساختمان فدراسیون فوتبال درکمپ تیم های ملی در حد یک نقشه باقی مانده است و همه این ها به این دلیل است که فدراسیون فوتبال بودجه ی کافی در اختیار نداشت و از همه مهمتر که در زمینه ورود فن آوری VAR هنوز قدم مثبتی بر نداشته ایم. بنابراین تنها راه برون رفت از بحران این است که دولت با فوتبال مهربان بماند و باز هم به فدراسیون فوتبال کمک کند. به خصوص برای انجام پروژه های سخت افزاری.

دیدگاه‌ها