کد خبر : 1763277 | 02 تیر 1400 ساعت 02:39 | 10.6K بازدید | 0 دیدگاه

یازدهمین تلاش نافرجام اسکاتلند برای صعود

تیم ملی اسکاتلند باز هم در یک تورنمنت ملی معتبر دیگر از رسیدن به مرحله حذفی بازماند.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی اسکاتلند بعد از حدود ربع قرن (23 سال) با صعود به یورو 2020، حضور در یک تورنمنت معتبر جهانی را تجربه کرد. این تیم برای آخرین بار در یورو 1996 شرکت کرده بود؛ تورنمنتی که به حذف این تیم در دور گروهی ختم شد. اسکاتلند 2 سال بعد هم در جام جهانی 1998 شرکت کرد و سپس بیش از دو دهه نه در جام جهانی حضور داشت و نه در یورو.

 

1615230

 

تیم ملی اسکاتلند با حضور بازیکنانی چون اندی رابرتسون، مدافع لیورپول، اسکات مک ‌تامینی، هافبک منچستر‌یونایتد و کی‌ران تیرنی،‌ مدافع آرسنال امیدوار به رقم زدن یک بازگشت رویارویی بود. اما مسابقات برای این تیم با شکست دو بر صفر مقابل جمهوری چک آغاز کرد. این تیم اما با کسب تساوی بدون گل مقابل انگلیس در بازی دوم شانس صعود خود به مرحله بعد را زنده نگه داشت.

 

اسکاتلندی ها برای صعود اما به یک پیروزی پر گل مقابل کرواسی نیاز داشتند؛ تیمی که خودش هم برای صعود چاره ای جز برد نداشت. استیو کلارک در تقابل با کروات ها نتوانستند نتیجه ای را که باید کسب کنند و با نتیجه سه بر یک بازی را به حریف واگذار کردند. آنها با 2 باخت و یک تساوی و یک امتیاز به عنوان تیم چهارم گروه D به کار خود در یورو 2020 پایان دادند.

 

1615229

 

شاید برایتان جالب باشید که بدانید این یازدهمین تلاش ناکام اسکاتلندی ها برای صعود از مرحله گروهی یک تورنمنت ملی معتبر (جام جهانی و یورو) بود. این تیم طی 8 جام جهانی و 3 جام ملت های اروپا در مرحله گروهی حذف شده و از رسیدن به مراحل حذفی ناکام بوده است.

 

دیدگاه‌ها