کد خبر : 1764075 | 05 تیر 1400 ساعت 16:13 | 44.7K بازدید | 2 دیدگاه

مطمئنم قطر بهترین میزبانی را خواهد داشت؛

تاسف مجدد سرمربی بحرین از حذف بدست ایران

سوسا سرمربی ۵۱ ساله و پرتغالی تیم ملی بحرین در حاشیه برگزاری دیدار انتخابی تیم‌های ملی بحرین و‌ کویت جهت راهیابی به نخستین جام عرب که به زودی برگزار می شود، در مورد نرسیدن تیمش به جام جهانی حرف زد.

تاسف مجدد سرمربی بحرین از حذف بدست ایران

به گزارش "ورزش سه"، سوسا یکی از بازیکنان نسل طلایی پرتغال بود که با کی روش موفق شد در کنار ستاره هایی نظیر کاستا، فیگو، پینتو و سایرین، قهرمانی جهان را در سال 1989 جشن بگیرد. او در آن زمان یکی از مردان کلیدی کی روش به شمار می رفت و در تمام 6 مسابقه پرتغالی در عربستان به طور ثابت بازی کرد. سوسا پس از سال ها با اتکا به تجربیات گذشته اش، توانست در سال 2016 با تیم زیر 17 ساله های پرتغال قهرمان اروپا شود و در سال 2018 با تیم زیر 19 ساله ها این عنوان را تکرار کرد تا تیم ملی بحرین پس از ناکامی در جام ملت های 2019 امارات برای موفقیت دست به دامان او بشود.


 سوسا از اواسط سال ۲۰۱۹ سرمربیگری بحرین را بر عهده گرفت. در ماه‌های آغازین سرمربیگری سوسا، بحرین با پیروزی بر تیم ملی ایران در مهر ماه ۱۳۹۸ و رقم زدن نخستین قهرمانی بحرین در مسابقات منطقه ای کشورهای حاشیه خلیج فارس در آذر ماه ۱۳۹۸، نوید دوران طلایی جدیدی را برای فوتبال این ‌کشور داد. در همین برهه بحرین همچنین با پیروزی یک بر صفر برابر عربستان سعودی در آذر ۱۳۹۸ نخستین قهرمانی خود را در بیست و چهارمین دوره جام کشورهای خلیج فارس در دوحه قطر جشن گرفت تا مربی پرتغالی امیدواری زیادی نزد علاقمندان به فوتبال در بحرین برای مهیا کردن زمینه های صعود تیم به جام جهانی ایجاد کند؛ اما ماه گذشته، تیم‌ ملی ایران بدنبال نخستین پیروزی خود در خاک‌ بحرین و با نتیجه قاطعانه ۰-۳، تیم ملی این کشور را علی‌رغم اینکه از امتیاز میزبانی برخوردار بود، از صحنه رقابت‌های نخستین جام جهانی منطقه خاور میانه حذف کرد.


او که تیمش توانست با غلبه بر کویت به نخستین سال برگزاری مسابقات جام عرب راه یابد، در حاشیه این مسابقه و در واکنش به حذف بحرین از مسابقات مقدماتی جام جهانی عنوان کرد:« از اینکه بحرین در جام ‌جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور نخواهد داشت بسیار متاسفم. اطمینان دارم که قطر با تکیه بر تجربه برگزاری مسابقات متعدد بین المللی به بهترین نحو میزبان جام جهانی آینده خواهد بود.»

دیدگاه‌ها