کد خبر : 1764205 | 06 تیر 1400 ساعت 09:18 | 3.9K بازدید | 1 دیدگاه

قیاسی: برای رسیدن به المپیک سختی‌ کشیدم

آزادکار المپیکی وزن ۶۵ کیلوگرم ایران معتقد است حضور در اردوها در شرایط قرنطینه و فشار تمرینات سخت است که فقط می‌توان به امید موفقیت در المپیک آنرا تحمل کرد.

قیاسی: برای رسیدن به المپیک سختی‌ کشیدم
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، سیزدهمین اردوی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در المپیک ۲۰۲۱ توکیو از روز اول تیرماه در خانه کشتی تهران آغاز شد که طی آن مدعیان رقابتهای جهانی هم تمرینات خود را در کنار المپیکی‌ها استارت زدند.
 

یکی از اردونشینان تیم ملی کشتی آزاد، مرتضی قیاسی ملی پوش المپیکی ایران در وزن ۶۵ کیلوگرم است که به عنوان نماینده لایق و بااخلاق استان لرستان افتخار حضور در المپیک را بدست آورده است. وی در حاشیه اردوی آماده سازی تیم ملی کشتی آزاد گفت: تاکنون اردوهای متعددی را پشت سر گذاشتیم که با توجه به محدودیت‌های کرونایی و شرایط قرنطینه به بهترین شکل از سوی فدراسیون کشتی برنامه ریزی و اجرا شد. خوشبختانه کادر فنی نیز کمک بسیار زیادی به روند آماده سازی ما کرد و ما توانستیم در شرایط خوب اردویی و امکانات مطلوبی که مهیا شده بود به پیشرفت خوبی دست یابیم.

 

وی در خصوص چرخه انتخابی تیم ملی هم گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای اجرایی شدن این چرخه، دیده شدن تمامی کشتی گیران مدعی بود که برخی در رقابتهای انتخابی درون اردویی و برخی دیگر با حضور در تورنمنت‌های بین المللی توانستند شایستگی خود را به کادر فنی اثبات کنند. طبیعتاً در نهایت آن دسته از مدعیانی توانستند به ترکیب تیم المپیکی راه یابند که از سایر حریفان برتر بودند.

 

قیاسی در خصوص برنامه‌های ویژه آماده سازی خود برای حضور در المپیک گفت: طبق برنامه ریزی کادر فنی پیش می‌روم و تمرینات پرفشاری را پشت سر می‌گذارم. خوشبختانه از نظر جسمی و وزنی هم مشکل خاصی ندارم. ضمن اینکه در حال حاضر به کمک کادر فنی، فیلم کشتی رقبای اصلی خودم را هم میبینم و با آنالیز نحوه مبارزات آنها به رفع نقاط ضعف و تمرکز روی نقاط قوت خودم کار می‌کنم.

 

وی همزبانی با غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی را اتفاق خوبی در اردو عنوان کرد و گفت: این همزبان بودن با سرمربی و اینکه با هم به زبان لری صحبت می‌کنیم، به من آرامش می‌دهد. ضمن اینکه سرمربی تیم ملی خودش سبک وزن بوده و در تمرینات هر نکته‌ای که لازم باشد را به من گوشزد می‌کند. امیدوارم جوابگوی زحماتش باشم.

این آزادکار بااخلاق لرستانی در پایان تاکید کرد فقط به کسب مدال در المپیک می‌اندیشد و با تمام وجود تلاش می‌کند با آمادگی ایده آل راهی توکیو شود.

 

سیزدهمین اردوی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در المپیک توکیو از روز اول تیرماه در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده آغاز شده و تا روز ۱۱ تیرماه پیگیری می‌شود. اسامی نفرات دعوت شده به این اردو به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: رضا اطری (مازندران) امیرحسین شامی (البرز)

۶۱ کیلوگرم: محمد رمضان پور (مازندران)

۶۵ کیلوگرم: مرتضی قیاسی (لرستان) پیمان بیابانی (تهران)

۷۰ کیلوگرم: محمد بخشی (جوانان) محمد کریمی (جوانان)

۷۴ کیلوگرم: مصطفی حسین خانی (تهران) یونس امامی (تهران) محمد شهبازنژاد (آذربایجان شرقی)

۷۹ کیلوگرم: محمدصادق سلطان نژاد (کرمان)

۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی (مازندران) سجاد غلامی (البرز) محمد مبین عظیمی (کردستان)

۹۲ کیلوگرم: کامران قاسم پور (مازندران) احمد بذری (مازندران) علیرضا کریمی (البرز)

۹۷ کیلوگرم: محمدحسین محمدیان (مازندران) سجاد عزیزی (تهران)

۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع (مازندران) عرفان جعفری (مازندران) مصطفی طغانی (خراسان رضوی)

 

دیدگاه‌ها