کد خبر : 1764421 | 07 تیر 1400 ساعت 10:47 | 8.2K بازدید | 0 دیدگاه

عصبانیت شدید این کارخانه از آن یکی

تارتار و فکری، فقط ده دقیقه!(عکس)

دو تیم پیکان و نفت مسجدسلیمان در شرایطی تن به تساوی یک‌بریک دادند که هر دو تیم نسبت به تقسیم امتیازات راضی به نظر می‌رسیدند.

تارتار و فکری، فقط ده دقیقه!(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، علی‌رغم اینکه بازی در ساعت 19:50 دقیقه روز یکشنبه (دیروز) برگزار شد، اما هوای شهر قدس و ورزشگاه شهدای این شهر گرم‌تر از آن چیزی بود که پیش‌بینی می‌کردیم، ولی انصافاً گرما به حدی هم نبود که بخواهد بر عملکرد فنی این دیدار تأثیر منفی بگذارد، درحالی‌که پیش از به ثمر رسیدن گل نفت مسجدسلیمان در دقایق پایانی نمایش دو تیم در زمین چندان قابل‌قبول نبود. 

 

این در حالی است که از مهدی تارتار و محمود فکری به‌عنوان دو سرمربی موفق و آینده دار لیگ برتر، با توجه به اینکه به علت جایگاهشان در جدول، چندان در معرض خطر سقوط به لیگ نیستند، و اینکه این روزها چمن ورزشگاه شهر قدس نیز وضعیت مطلوبی دارد، انتظار بازی بهتر و درعین‌حال زیباتری را داشتیم، اما عملاً شاهد چنین اتفاقی نبودیم.

 

1617011

 

البته مربیان دو تیم در پایان دیدار در ارتباط با این موضوع معتقد بودند که جایگاه نزدیک پیکان و نفت مسجدسلیمان، در جدول رده‌بندی، این دیدار را به یک جدال 6 امتیازی بدل کرده بود و ازاین‌رو هر دو تیم در درجه اول به دنبال این بودند که لااقل متحمل شکست نشوند و متعاقب این مسئله مجبور بودند جانب احتیاط را تا حدی رعایت کنند. 

 

از طرفی کادر فنی هر دو تیم، تعطیلی طولانی‌مدت رقابت‌های لیگ را ناشی از حضور تیم ملی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، نیز مزید علت دانستند، و معتقد بودند این وقفه‌ها طبیعتاً هر تیمی را از ریتم اصلی‌اش خارج می‌کند و به‌نوعی تیم دچار افت محسوسی می‌شود که انصافاً این توجیهات مطرح‌شده تا حد زیادی می‌تواند قابل‌قبول باشد.

 

1617012

 

 درواقع دیدار روز گذشته پیکان و نفت مسجدسلیمان از آن دست بازی‌هایی بود که برای تغییر روند بازی باید گلی به ثمر می‌رسید که خوشبختانه بالاخره این گل هرچند دیر (دقیقه 83) اما در پی یک ارسال کرنر و پرش بلند سیروان با ضربه سری چکشی به ثمر رسید و از آن لحظه به بعد همه‌چیز تغییر پیدا کرد.


 اگر بگوییم همان بازی سرد و کسل‌کننده به‌طوری شد که در 10 دقیقه پایانی هرلحظه انتظار باز شدن یکی از دروازه‌ها می‌رفت، سخنی به‌گزاف نگفتیم تا اینکه بالاخره یکی از تعویض‌های مهدی تارتار جواب داد و این رضا جبیره بود که با یک کنترل دقیق و ضربه‌ای دقیق‌تر بازی را به‌تساوی کشاند تا هردو تیم به‌نوعی از نتیجه به‌دست‌آمده راضی به نظر برسند. در صحنه گل پیکان بازهم این تعریف ثابت شد، که یک استپ خوب می‌تواند یک گل را به بار بیاورد، همان کاری که جبیره به‌خوبی آن را انجام داد.

 

1617013

 

درمجموع با تمام این تفاصیل می‌توان گفت که از محمود فکری به‌عنوان سرمربی اسبق استقلال و مهدی تارتار به‌عنوان یکی از آلترناتیوهای نشستن روی نیمکت تیم فوتبال پرسپولیس انتظار ارائه فوتبالی جذاب‌تر و درعین‌حال بهتر می‌رفت، هرچند باید پذیرفت  که اولین بازی پس از یک وقفه یک‌ماهه تا چه حدی می‌تواند بر عملکرد هر تیمی مؤثر باشد، اما باوجود این مطلب این دو تیم در 10 دقیقه پایانی نشان دادند که قادرند فوتبالی به‌مراتب بهتر از آنچه تا قبل از دقیقه 83 ارائه دادند بازی کنند، بطوریکه ما به‌عنوان خبرنگار تا آخرین ثانیه بازی نتوانستیم جایگاهمان را ترک کنیم. از همین رو وقتی می‌بینیم که این دو تیم قابلیت ارائه چنین فوتبالی را دارند، حیفمان می‌آید که به آن اشاره نکنیم.

 

1617010

 

از نکات دیگر قابل‌ذکر این دیدار، می‌توان به دلخوری توأم با عصبانیت مهدی تارتار اشاره کرد، که نسبت اعمال تغییر امتیازات جدول رده‌بندی در سایت رسمی سازمان لیگ، پیش از ارائه رأی نهایی کمیته استیناف درخصوص دربی پرحاشیه خودروسازان بسیار گله‌مند بود.


تارتار با اشاره به اینکه در برد باارزش پیکان در برابر سایپا بازیکنی که به‌اشتباه در دقایق پایانی وارد زمین شد، عملاً هیچ تأثیری در نتیجه بازی نداشت، معتقد بود که در تمام عمرش شاهد چنین بی‌عدالتی‌ای نبوده است و اظهار امیدواری کرد که با اجرای عدالت سه امتیاز این بازی به آن‌ها برمی‌گردد، که دراین‌ارتباط باید همچنان منتظر بمانیم تا ببینیم قرار است اعضای کمیته استیناف چه تصمیمی در رابطه با این پرونده حساس اتخاذ کنند، که طبیعتاً این رأی هر چه دیرتر صادر شود تبعات بیشتری را در بر خواهد داشت.

دیدگاه‌ها