کد خبر : 1764511 | 07 تیر 1400 ساعت 16:02 | 12.2K بازدید | 2 دیدگاه

برگی از تاریخ

پنج نگاه طنزآمیز به موضوعات فوتبال (عکس)

سالها قبل ورزشکاران و مسئولین در نگاه نقادانه طنز پردازان دیده می شدند و مثل دوران امروزی مجالی برای دفاع در شبکه های اجتماعی و یا پاسخ پیدا نمی کردند

به گزارش"ورزش سه "، احمد عبدالهی نیا ، یکی از چهره های طنز پرداز ورزشی بود که سالها درهفته نامه کیهان ورزشی با تصاویر اختصاصی خود نگاهی منتقدانه و با طنز به رویدادهای ورزشی داشت .
در آن سالها ورزشکاران و مسئولین با نقاشی ها و کامنت های بسیار کوتاه عبدالهی نیا تحلیل و آنالیز می شدند و شرایط برای آنها همانند این سالها برای پاسخگویی همزمان در شبکه های مختلف اجتماعی و در لحظه فراهم نبود.


در یکی از  صفحات آن روزها و در تیر ماه سال 1370پنج موضوع توسط استاد عبداللهی نیا مورد بررسی قرار گرفته است.

 

1617142

 


1) فرشاد پیوس آقای گل همیشگی رقابت های باشگاه های تهران و لیگ ایران بود و به فرشاد آقای گل معروف شده بود ،به نظر می رسد در یکی از بازی های آن سالهای پرسپولیس فرشاد موفق به گلزنی نشده بود و به این صورت هنر فرشاد پیوس به تصویر کشیده شده است.


2) شبکه یک تلویزیون  در آن سالها و در تعطیلات تابستانی دانش آموزان ،برای کودکان آموزش کشتی با دو ورزشکار بزرگسال را با آموزش استاد مرحوم نوایی پخش می کرد و به این صورت مورد انتقاد قرار گرفته است.


3) خوابگاه تیم پورای آن سالها مورد دستبرد قرار گرفته بود و اموال و لباس های ورزشی بازیکنان به تاراج رفته بود و استاد آن را با نگاه خود به تصویر کشاند.


4) احمد رضا عابدزاده دروازه بان آن سالهای استقلال با دستکش مشت زنی در درون دروازه نشان داده شده است تا به حرکت او در بازی استقلال و وحدت که در 17خرداد1370 به تساوی یک بریک رسید و شاهرخ بیانی برای استقلال و قاسم کشاورز برای وحدت گلزنی کردند اشاره گردد.


5) در آن سالها شایعه شده بود شهرداری تهران در فوتبال سرمایه گذاری خواهد کرد که به این صورت توسط استاد به آن واکنش نشان داده شد.

 

دیدگاه‌ها