کد خبر : 1764612 | 08 تیر 1400 ساعت 00:33 | 29.5K بازدید | 3 دیدگاه

رکوردهای دست نیافتنی اسپانیا در یورو

تیم ملی اسپانیا یک رکورد قابل توجه را در رقابت های یورو به ثبت رساند.

رکوردهای دست نیافتنی اسپانیا در یورو

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی اسپانیا شروع خوبی در یورو 2020 نداشت و پس از کسب دو تساوی مقابل سوئد و لهستان برای صعود از گروه خود نیاز به کسب پیروزی در بازی پایانی داشت؛ اتفاقی که به بهترین شکل ممکن رخ داد و شاگردان انریکه با کسب پیروزی 5 بر صفر مقابل اسلواکی به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند.

 

بعد از این پایان خوب در مرحله گروهی، اسپانیا امشب در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی به مصاف کرواسی رفت و طی یک بازی جذاب و پرهیجان موفق شد این تیم را با نتیجه پر گل 5 بر 3 شکست دهد. به این ترتیب شاگردان انریکه موفق شدند در دومین بازی متوالی خود در این رقابت ها 5 گل به ثمر رسانده و رکورد قابل توجه 10 گل در دو بازی را ثبت کنند.

 

این برای اولین بار بود که یک تیم در تاریخ رقابت های جام ملت های اروپا توانسته در دو بازی متوالی 5 گل به ثمر برساند؛ رکوردی که اسپانیا آن را به ثبت رساند و به نظر نمی رسد که به زودی شاهد رسیدن تیمی به آن باشیم. ضمن اینکه بازی امشب اسپانیا و کرواسی دومین بازی پر گل در تاریخ رقابت های یورو بود.

 

پیروزی امشب رکوردهای دیگری هم برای اسپانیا به همراه داشت؛ این تیم بعد از برزیلِ جام جهانی 1958 دومین تیمی است که توانسته در یک تورنمنت بزرگ (جام جهانی یا جام ملت های اروپا) طی دو بازی متوالی 5 گل به ثمر برساند. این تیم همچنین تنها تیم تاریخ یورو است که 5 بازیکن مختلف اش در یک دیدار موفق به گلزنی می شوند.

 

1617271

دیدگاه‌ها