کد خبر : 1764628 | 08 تیر 1400 ساعت 02:40 | 68K بازدید | 12 دیدگاه

دشان راست گفت؛ بی دلیل سیزدهم نیستند! (عکس)

تیم ملی سوئیس با ارائه نمایشی فوق العاده، موفق به حذف تیم ملی فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی جهان شد.

به گزارش "ورزش سه"، حتی نیمکت تیم ملی فرانسه نیز به قدری قدرتمند بود که بسیاری این تیم را مدعی شماره یک فتح عنوان قهرمانی رقابت های یورو 2020 می دانستند. شاگردان دیدیه دشان تورنمنت را خوب شروع کرده و در گام اول موفق به غلبه بر تیم ملی آلمان شدند، اما در نهایت این سوئیس بود که در اولین دور حذفی گریبان این تیم را گرفت.

 

شاگردان ولادمیر پتکوویچ در حالی موفق به غلبه بر فرانسه پرستاره در ضربات پنالتی شدند که تا 10 دقیقه پایانی دو گل از حریف خود عقب بوده و فاصله ای تا حذف نداشتند. اما هریس سفروویچ و ماریو گاورانوویچ در دقایق پایانی کار را به تساوی کشانده و باعث شدند بازی به اوقات اضافی کشیده شود.

 

البته سوئیس در اوایل نیمه دوم فرصت داشت برتری خود را دو برابر کرده و کار فرانسه را تمام کند، اما پنالتی ریکاردو رودریگز را هوگو لوریس مهار کرده و در ادامه تیم دیدیه دشان سه بار موفق به گلزنی شد. در 30 دقیقه وقت اضافی اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد و بازی به ضربات پنالتی کشیده شد.

 

سوئیس هر پنج ضربه خود را تبدیل به گل کرد و زومر با مهار ضربه کیلیان امباپه، باعث شد بر خلاف تصور سوئیس راهی دور بعدی و حریف اسپانیا در یک چهارم شود. همچنین سوئیس پس از 67 سال موفق شد به جمع هشت تیم برتر یک جام معتبر راه یابد. دیدیه دشان پیش از شروع بازی به تمجید از قدرت سوئیس پرداخته و مدعی شد آنها بی دلیل تیم سیزدهم رنکینگ فیفا نیستند؛ ادعایی که امشب برابر قهرمان جهان ثابت شد.

 

1617304

 

1617307

 

1617305

 

1617306

دیدگاه‌ها