کد خبر : 1764641 | 08 تیر 1400 ساعت 04:15 | 49.7K بازدید | 6 دیدگاه

بازی ضعیف-پنالتی بد؛

امباپه؛ شبی که ستاره سیاهچاله شد! (عکس)

ستاره جوان تیم ملی فرانسه شب ضعیف خود را با از دست دادن آخرین پنالتی تیمش تکمیل کرد.

امباپه؛ شبی که ستاره سیاهچاله شد! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فرانسه امشب در میان ناباوری هوادارانش از راهیابی به جمع 8 تیم نهایی یورو 2020 بازماند. بازی فرانسه و سوئیس در مرحله یک هشتم نهایی یورو 2020 پس از اینکه در 120 دقیقه با نتیجه مساوی 3-3 همراه بود به ضربات پنالتی کشیده شد. در حالی که هیچ کدام از دو تیم قصد از دست دادن پنالتی های خود را نداشتند، پنالتی شماره 5 فرانسوی ها از دست رفت تا سوئیس به عنوان برنده بازی راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

این پنالتی را کیلیان امباپه از دست داد؛ ستاره جوان فرانسوی ها که با درخشش خیره کننده اش طی سال های اخیر به شاه‌مهره نقل و انتقالات تابستانی فوتبال اروپا تبدیل شده و بر سر جذب او رقابت هیجان انگیزی میان غول های باشگاهی قاره سبز شاهد هستیم. او با اعتماد به نفس بالایی پشت توپ ایستاد اما گویا امشب شب او نبود؛ این را می شد از 120 دقیقه بی حاصلی که پشت سر گذشته بود نیز حدس زد.

 

1617363

 

1617357

 

1617364

 

1617362

 

1617358

 

1617359

امباپه که در حضور کریم بنزما بار زیادی از دوشش برداشته شده بود، مرحله گروهی یورو 2020 را بدون زدن حتی یک گل به پایان رساند؛ او که گل های حساسی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا طی دو سال اخیر برای PSG زده بود، امید زیادی داشت تا در مراحل بعدی یورو با تکرار این گلزنی ها بار دیگر به ستاره اول تیم ملی کشورش تبدیل شود.

مهاجم 22 ساله فرانسوی ها اما در رسیدن به این هدف ناکام بود؛ او در طول 120 دقیقه بازی امشب نتوانست هیچ ضربه ای به سمت چارچوب بزند. امباپه 6 بار شانس خود را برای گلزنی مقابل سوئیس امتحان کرد اما هیچ کدام از ضربات او حتی جایی در چارچوب دروازه هم نداشتند. در شبی که بنزما بار دیگر جور گلزنی تیم را کشیده بود، دشان در وقت های اضافه او را تعویض کرد اما دست به امباپه نزد؛ شاید سرمربی فرانسوی ها فریب نیروی جوانی کیلیان خورده بود! مهاجم PSG در پایان بازی آمار بسیار ناامید کننده ای از خود به جای گذاشت؛ آماری که در شب پایان طلسم موراتای اسپانیایی او را تبدیل به مهاجم نفرین شده جدید یورو کرد.

امباپه با وجود ناکامی در گلزنی روی هر دو گل بنزما در این دیدار تاثیر مستقیم داشت. او برای تکرار خاطرات رویایی تابستان 3 سال پیش اما بدشانس بود. انتخاب به عنوان پنالتی زن شماره 5 تیم نشان از اعتماد بالای دشان به امباپه داشت؛ کیلیانِ 22 ساله در گل کردن این پنالتی حساس ناکام بود تا پایانی زودهنگام برای تیمش در یورو 2020 رقم بخورد؛ گرچه نمی توان او را به عنوان مقصر شماره یک حذف فرانسه معرفی کرد ولی بی شک روزهای سختی در انتظار این بازیکن جوان خواهد بود و امباپه باید با حرفه ای گری تمام از پس این حواشی و فشارها برآمده و خود را آماده یک بازگشت تمام عیار در جام جهانی 2022 بکند.

دیدگاه‌ها