کد خبر : 1764650 | 08 تیر 1400 ساعت 09:32 | 22.4K بازدید | 3 دیدگاه

پس از حذف شوکه‌کننده از یورو؛

دشان: من مسئول این شکست هستم

دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه، پس از حذف غیرقابل باور این تیم از رقابت های یورو 2020 در مرحله یک هشتم نهایی، مسئولیت شکست را بر عهده گرفت.

دشان: من مسئول این شکست هستم

به گزارش "ورزش سه"، دیدیه دشان شب گذشته و پس از حذف فرانسه برابر سوییس در دور یک هشتم نهایی یورو 2020 گفت که مسئولیت کامل این شکست را بر عهده می گیرد.

فرانسه که پیش از این شکست بخت اول قهرمانی در یورو محسوب می شد، برابر تیم ملی سوییس که هیچکس برایش شانسی قائل نبود، پس از رسیدن به تساوی 3-3 در 90 دقیقه، در ضربات پنالتی شکست خورد.

 

1617378

 

فرانسه که در دقیقه 15 بازی دروازه خود را باز شده دیده بود، پس از دبل کریم بنزما در دقایق 57 و 59 و تک گل پل پوگبا در دقیقه 75 به نظر می رسید که توانسته جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی و بازی برابر اسپانیا را کسب کند. اما دبل هریس سفروویچ و گل دقیقه 90 ماریو گاورانوویچ بازی را به وقت های اضافی برد.

 

1617381

 

قهرمانان جام جهانی 2018 در وقت های اضافی خسته به نظر می رسیدند و نتوانستند گل پیروزی را به ثمر برسانند و پس از رفتن بازی به ضربات پنالتی، کیلیان امباپه ضربه پنالتی خود را از دست داد و سوئیس 5-4 در ضربات پنالتی پیروز میدان شد تا بازیکنان این تیم پس از سوت پایان بازی جشنی پرشور را برای اولین صعودشان به مرحله یک چهارم نهایی یک تورنمنت مهم از سال 1954 بر پا کنند.

 

1617379

 

دیدیه دشان بلافاصله مسئولیت این شکست را بر عهده گرفت و گفت که بازیکنانش پس از این شکست نیاز به زمان دارند و  اظهار داشت که توضیح دادن شکست‌شان برابر یک حریف نه چندان قدرتمند مانند سوییس، پیچیده است.

دشان گفت: "وقتی اوضاع بد پیش می رود، من مسئول هستم. من در کنار بازیکنانم هستم و آنها در کنار من هستند.

در این تیم یک وحدت و یکپارچگی وجود دارد. برای مدیریت و کنار آمدن با این شکست به زمان نیاز داریم. هیچ کس نمی تواند از کیلیان امباپه آزرده و ناراحت باشد. بدیهی است که او خودش هم بسیار تحت تأثیر این شکست قرار گرفته است."

 

1617380

 

فرانسه تا دقایق پایانی بازی 3-1 جلو بود اما دریافت دو گل در دقایق 81 و 90 بازی، همه چیز را بر باد داد. دشان اذعان داشت که تیمش "ضعف" نشان داد تا حریف بتواند به بازی برگردد و اضافه کرد بازیکنانش در رختکن تیم بسیار ناراحت هستند.

 

دشان افزود: "همیشه توضیح این چیزها پیچیده و سخت است. ما در نیمه اول بازی خود موفق نبودیم،  در نیمه دوم هر چه که لازم بود را انجام دادیم تا بازی را برگردانیم.

معمولا قدرت ما مستحکم و پابرجا است. ما ضعفی را نشان دادیم که اجازه بازگشت را به سوییس داد. پذیرفتن این شکست خیلی سخت و دردناک است، ما هر کاری از دستمان برمی آمد انجام دادیم تا این بازی به شکلی متفاوت پایان یابد.

 

فوتبال همین است. این مسابقات امروز برای ما به پایان رسید. هیچ فرمول جادویی وجود ندارد، باید دوباره تعادل و بالانس خود را بازیابیم."

 

 

 

دیدگاه‌ها