کد خبر : 1764667 | 08 تیر 1400 ساعت 10:36 | 10.9K بازدید | 2 دیدگاه

پس از حذف فرانسه؛

گرانیت ژاکا: توصیف حال ما با کلمات غیرممکن است

تیم ملی سوییس موفق شد با حذف فرانسه، بخت اول قهرمانی در یورو 2020، به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها صعود کند.

گرانیت ژاکا: توصیف حال ما با کلمات غیرممکن است

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته تیم ملی سوییس با جنگندگی فوق العاده موفق شد شکست 3-1 را با تساوی 3-3 در پایان 90 عوض کند و پس از دو وقت اضافی بدون گل، در ضربات پنالتی فرانسه قهرمان جهان را 4-3 شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی یورو 2020 صعود کرد.

 

1617405

 

گرانیت ژاکا، کاپیتان تیم ملی سوییس، در حالی که از این پیروزی بسیار خوشحال بود و از شدت احساسات منقلب شده بود گفت که اولین صعود تیمش به مرحله یک چهارم نهایی یک تورنمنت مهم از سال 1954 به بعد و اولین پیروزی آنها برابر فرانسه، در حکم اعاده حیثیت برای این تیم بود.

ژاکا که در این بازی به عنوان بهترین بازیکن زمین نیز انتخاب شد پس از پایان مسابقه تیمی هایش را ستایش کرد و گفت که آنها فوق العاده هستند.

 

1617403

 

ژاکا گفت: "این لعنتی فوق العاده است... ما امشب تاریخ‌سازی کردیم و همگی بسیار به خودمان افتخار می کنیم. ما تاریخ این ملت فوتبال را نوشتیم. اکنون اسپانیا را در یک چهارم نهایی پیش رو داریم. کار دشواری خواهد بود اما در حال حاضر در حال رویا دیدنیم.

بعد از اینکه 3-1 عقب افتادیم اینطوری به بازی برگشتن برابر فرانسه و نشان دادن شخصیت و کاراکتر قدرتمند خودمان... این تیم لعنتی فوق العاده است!

من احساس مثبتی داشتم و به نظر من نیمه اول بی نقص بازی کردیم. سپس یک پنالتی را از دست دادیم و سه گل دریافت کردیم. این مثل یک سیلی به صورت ما بود اما ما مرتکب اشتباهاتی شدیم.

با این وجود اینکه ما توانستیم در مقابل تیمی مانند فرانسه، با تمام بازیکنان تراز اولی که دارد، نتیجه را برگردانیم، باور نکردنی است!

 

1617404

 

دقیقه 65 یا 68 بازی بود که من به ساعت استادیوم نگاه کردم، داشتند یک کرنر علیه ما می زدند، به یان زومر گفتم ما باید همین الان از خواب غفلت بیدار شویم وگرنه کارمان تمام است.

برای تسلیم شدن خیلی زود بود، ما 25 دقیقه دیگر داشتیم و وقتی بازی را 3-2 کردیم می دانستم که می توانیم به تساوی هم برسیم.

ما تیم بهتری بودیم و می خواستیم که بازی را در وقت های اضافی ببریم. بعد، در پایان، خوش شانس بودیم که دروازه بان فوق العاده ای داریم که پنالتی را گرفت.

من همیشه گفته ام که این تیم بسیار بیش از آنچه که به نظر می رسد سزاوار موفقیت است. خیلی حرف ها درباره تیم ما زده شد، حتی گفتند که ما گستاخ و متکبریم. اما من می توانم یک چیز را برای شما تضمین کنم: ما امشب واقعا تاریخ را نوشتیم.

همه مردم سوییس، فارغ از اینکه کچه کسانی هستند و در کجا زندگی می کنند، همه بازیکنان، ما به چیزی مهم دست یافتیم. توصیف حال ما با کلمات غیرممکن است. ما تاریخ را نوشتیم و می توانیم واقعا به خودمان افتخار کنیم. "

 

 

 

 

دیدگاه‌ها