کد خبر : 1764695 | 08 تیر 1400 ساعت 12:43 | 6K بازدید | 2 دیدگاه

گزارش فدراسیون جهانی ژیمناستیک از المپیکی نشدن کیخا

فدراسیون جهانی ژیمناستیک 6 ژیمناست که در رقابت‌های جام جهانی موفق به کسب سهمیه المپیک شدند را اعلام کرد.

گزارش فدراسیون جهانی ژیمناستیک از المپیکی نشدن کیخا
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، رقابت‌های جام جهانی ژیمناستیک در دوحه قطر برگزار شد و نمایندگان 10 کشور مختلف به مقام قهرمانی رسیدند که در بین آنها نام سعیدرضا کیخا ملی‌پوش کشورمان نیز دیده می‌شود.

سایت فدراسیون جهانی ژیمناستیک روز گذشته با انتشار گزارشی در وب‌سایت خود، به بررسی این رویداد پرداخت.

 

در بخشی از گزارش به اسامی نفراتی که موفق به کسب سهمیه المپیک نیز شده‌اند، اشاره شده است. در بین این نفرات نام کیخا دیده نمی‌شود. ملی‌پوش کشورمان تلاش زیادی کرد که بتواند سهمیه حضور در المپیک را به خود اختصاص بدهد، اما در نهایت نام «کوهِی کامِیاما» ژیمناست 32 ساله ژاپنی و قهرمان 2013 جهان در وسیله خرک حلقه به عنوان ورزشکار المپیکی در این وسیله اعلام شد.

 

در همان روزی که کیخا قهرمان جام جهانی قطر شد (روز جمعه گذشته) فدراسیون ژیمناستیک ایران اعلام کرد که تکلیف سهمیه روز شنبه مشخص می‌شود، اما پس از آن هیچ اطلاع‌رسانی در این باره صورت نگرفت؛ تا اینکه فدراسیون جهانی رسماً اسامی نفرات المپیکی را منتشر کرد. البته چند روز قبل نیز یک سایت خارجی اسامی نفرات المپیکی را منتشر کرده بود.

 

در لیست 6 نفره نفراتی که موفق به کسب سهمیه المپیک شدند، نام رایدرلی زاپاتا از اسپانیا، کوهِی کامِیاما از ژاپن، الفتریوس پترونیاس از یونان، جی هوان شی از کره جنوبی، هائو یو از چین و اپکه زوندرلند از هلند دیده می‌شود.

 

شنیده می‌شود درخواستی برای المپیکی شدن کیخا از طریق اختصاص وایلدکارت صورت گرفته، اما این مسئله هنوز از سوی هیچ مقام رسمی در کشورمان تایید نشده است.

دیدگاه‌ها