کد خبر : 1764775 | 08 تیر 1400 ساعت 19:11 | 22.2K بازدید | 7 دیدگاه

رسمی؛ فرانک دی بوئر از تیم هلند استعفا داد

فرانک دی بوئر، سرمربی ناکام لاله های نارنجی از سمت هدایت تیم ملی هلند استعفا داد.

رسمی؛ فرانک دی بوئر از تیم هلند استعفا داد

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی هلند اولین حذف شده بزرگ رقابت های یورو 2020 لقب گرفته و در همان اولین مرحله حذفی این تورنمنت کنار رفتند. البته تیم فرانک دی بوئر با عملکردی فوق العاده در مرحله گروهی در هر سه بازی خود پیروز شده و بسیاری را شگفت زده کرد.

 

اما هلند در مرحله یک هشتم نهایی با شکست 2-0 مقابل جمهوری چک وداعی زودهنگام با رقابت های یورو 2020 داشت و در نهایت فرانک دی بوئر در فاصله یک سال و نیم مانده به جام جهانی 2022 قطر اسعفا داد.

 

دی بوئر تا پایان جام جهانی با هلند قرارداد داشت، اما نتایج ضعیف این تیم باعث اخراج او پیش از اتمام قرارداد شد. سرمربی سابق تیم هایی چون اینتر، آتلانتا یونایتد و کریستال پالاس در هیچ یک از این تیم ها به موفقیت خاصی نرسید و حالا ناکامی در تیم ملی هلند جدیدترین نکته منفی کارنامه ضعیف مربیگری فرانک دی بوئر محسوب می شود.

 

1617607

 

فرانک دی بوئر حدود 10 ماه قبل و بعد از جدایی شوکه کننده رونالد کومان و انتقال او به بارسلونا به عنوان سرمربی جدید هلند انتخاب شد. اما نتایج دی بوئر در این مدت رضایت فدراسیون فوتبال هلند را جلب نکرد و در نهایت خود او ترجیح داد از این تیم جدا شود.

 

فرانک دی بوئر بعد از برکناری گفت: "من تصمیم گرفتم که به کارم به عنوان سرمربی تیم ملی ادامه ندهم و مشخصا ما نتوانستیم به هدفی که می خواستیم دست یابیم. وقتی در سال 2020 هدایت تیم ملی هلند را به عهده گرفتم، تصور می کردم این پست برای من یک افتخار و البته چالش است، اما همچنین از فشاری که از لحظه انتصاب بر من وارد می شد آگاه بودم.

 

این فشار اکنون در حال افزایش است و این برای هلند که مسیر رسیدن به جام جهانی قرار دارد، شرایط خوشایندی را فراهم نمی کند. من می خواهم از همه، به خصوص هواداران و بازیکنان تشکر کنم. همچنین از مدیرانی که این فضای فوق العاده ورزشی را کمپ تیم ملی فراهم ساختند نیز قدردانی می کنم."

دیدگاه‌ها