کد خبر : 1764925 | 09 تیر 1400 ساعت 13:31 | 22.9K بازدید | 0 دیدگاه

دلیل تعلل استیناف چیست؟

سه‌شنبه دیگری هم گذشت و حکم جنجالی صادر نشد!

کمیته استیناف فدراسیون فوتبال همچنان برای صدور حکم دیدار سایپا و پیکان تعلل می‌کند.

سه‌شنبه دیگری هم گذشت و حکم جنجالی صادر نشد!

به گزارش "ورزش سه"، بیش از یکماه از حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره اعلام نتیجه 3 بر صفر برای مسابقه سایپا و پیکان می گذرد. این کمیته تنها چند روز بعد از برگزاری مسابقه مذکور به خاطر انجام بازیکن تعویضی ششم توسط پیکان با وجود برد دو بر یک این تیم در مصاف با سایپا نتیجه را 3 بر صفر به سود نارنجی پوشان کرد.


این حکم جنجالی سر و صداهای زیادی در فوتبال ایران به راه انداخت. علاوه بر پیکان که به طور رسمی اعتراض خود را به حکم انجام داد و پرونده به استیناف رفت، باشگاه های ذوب آهن و نساجی نیز اعتراض رسمی خود را انجام دادند و حتی کار به جایی رسید که نمایندگان مجلس نیز در این خصوص به اظهارنظر پرداختند.


مساله مهم اما عدم صدور حکم کمیته استیناف در این خصوص است. با گذشت 37 روز از زمان حکم کمیته انضباطی هنوز استیناف هیچ رایی درباره مسابقه سایپا و پیکان صادر نکرده است. مسئولان کمیته استیناف معمولا جلسات خود را سه شنبه هر هفته برگزار می کنند اما جالب است که هنوز هیچ جلسه حضوری در خصوص این بازی برگزار نشده است!


این در شرایطی است که مهدی دادرس عضو کمیته استیناف هفته پیش در گفت و گو با خبرنگار ما اعلام کرده بود سه شنبه 8 تیر ماه در جلسه ای از نمایندگان دو تیم دعوت می شود تا دفاعیات خود را ارائه کنند اما ظاهرا چنین مساله ای نیز محقق نشده و در جلسه دیروز استیناف هم کسی از پیکان و سایپا حضور پیدا نکرده است.


حالا یک سه شنبه دیگر هم گذشت و خبری از حکم استیناف درباره بازی سایپا و پیکان نیست. بی تردید این حکم می تواند سرنوشت لیگ برتر را تغییر بدهد و در آینده چند تیم تاثیر مستقیم دارداما اینکه چرا مسئولان استیناف اینقدر در صدور رای خود تعلل می کنند مشخص نیست.


بی تردید استیناف می توانست در تعطیلات لیگ برتر حکم خود را صادر کند تا تیم ها کمترین ضرر را ببینند اما حالا در کوران مسابقات صدور هر حکمی بار دیگر اعتراض هایی به همراه خواهد داشت و کار برای اعضای این کمیته سخت خواهد شد.
باید دید در نهایت کمیته استیناف حکم جنجالی خود را درباره بازی سایپا و پیکان و نتیجه اش چه زمانی صادر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها