کد خبر : 1764930 | 09 تیر 1400 ساعت 14:06 | 16.5K بازدید | 1 دیدگاه

ماریو گاورانوویچ:

مهم ترین گل زندگی ام را به ثمر رساندم

ماریو گاورانوویچ، ستاره تیم ملی سوئیس گلزنی برابر فرانسه را مهم ترین لحظه دوران ورزشی خود قلمداد کرد.

مهم ترین گل زندگی ام را به ثمر رساندم

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی سوئیس دست به کار بزرگی زده و موفق شد در ضربات پنالتی مدعی اول یورو 2020 و مدافع عنوان قهرمانی جهان را حذف بکند. ماریو گاورانوویچ روی پاس گرانیت ژاکا در دقیقه 90 گل تساوی سوئیس را به ثمر رساند تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود. حالا او ابراز امیدواری کرد این روند گلزنی در بازی های بعدی سوئیس نیز ادامه داشته باشد.

 

ماریو گاورانوویچ گفت: "شاید همان لحظه اول متوجه اهمیت این گل نشدم، اما پس از آن حس خوبی بود داشتم. این 100 درصد مهمترین گل زندگی حرفه ای من و فکر می کنم این یکی از مهمترین گل های تاریخ تیم ملی سوئیس است. این باعث افتخار من است و امیدوارم که در بازی های بعدی نیز قادر به زدن گل های مهمی برای تیم ملی سوئیس باشم.

 

1617301

 

ماریو گاورانوویچ در لحظات پایانی توپ را از گرانیت ژاکا دریافت کرد، به خط دفاعی فرانسه نفوذ کرده و شلیکی تماشایی به سمت دروازه فرانسه نواخت. توپ به شکلی تماشایی به تور دروازه برخورد کرد و بان هوگو لوریس هیچ شانسی برای دفع توپ نداشت. مطابق انتظار گاورانوویچ 31 ساله با سرعت به سمت تماشاگران سوئیس رفت و سپس ستاره های دیگر سوئیس او را در آغوش گرفتند. در نهایت تیم ملی سوئیس معجزه خود را تکمیل کرده و در ضربات پنالتی برابر فرانسه پیروز شد تا راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

 

ضربات پنالتی؟ من فقط به لحظه ضربه زدن فکر می کردم. سرمربی پرسید چه کدام بازیکنان آماده ضربه زدن هستند و چند بازیکن جواب مثبت دادند. اما من بلافاصله گفتم که می خواهم اولین نفری باشم که پشت توپ قرار می گیرد."

 

1617953

 

دومینیک بلان، رئیس فدراسیون فوتبال سوئیس نیز در مورد این پیروزی بزرگ گفت: "من برای تیمی خوشحالم که طی یک ماه تمرین اخیر به طرزی باورنکردنی متمرکز بوده و فقط تمرین کرده است. سوئیس شایسته پیروزی بود و من خوشحالم توانستیم تمام مردم سوئیس و همه هواداران را خوشحال کنم. ما مقابل قهرمان جهان پیروز شدیم و این باورنکردنی است، اما ما هنوز در وسط مسابقات هستیم. به همین دلیل است که با حداکثر تمرکز برای بازی بعدی آماده می شویم، زیرا می خواهیم به تاریخ سازی ادامه دهیم."

دیدگاه‌ها