کد خبر : 1765083 | 10 تیر 1400 ساعت 00:02 | 35.8K بازدید | 3 دیدگاه

آخرین تلاش ذوبی‌ها علیه سوت داور؛

وی.ای.آر موبایلی در تبریز کار نکرد (عکس)

پنالتی تراکتور صحنه‌ای بسیار جنجالی است که سبب شد تا تی تی ها به پیروزی شیرینی دست پیدا کنند.

وی.ای.آر موبایلی در تبریز کار نکرد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، دو صحنه جنجالی در محوطه جریمه پرسپولیس و گل‌گهر، تنها صحنه های داوری روز اول هفته بیست و پنجم لیگ برتر نبودند و ساعتی پیش از شروع بازی در ورزشگاه، یک پنالتی عجیب و جنجالی هم در ورزشگاه قاسم سلیمانی تبریز رخ داد. در این صحنه پس از ارسال کرنر، داور نقطه پنالتی را نشان داد تا اعتراض ذوبی‌ها برانگیخته شود.

 

1618217

 

مجتبی حسینی که فصل گذشته تبریز را با خاطره تلخ از دست دادن صعود به لیگ برتر ترک کرد، اعتراض شدیدی به داور انجام داد و کادرفنی ذوب آهن نیز با نمایش تصویر لحظه پنالتی به داور قصد داشتند که او را مجاب کنند از تصمیمش صرف نظر کند.

 

1618219


اعضای تیم ذوب‌آهن قصد داشتند تا اعتراض خود را با نمایش صحنه از روی موبایل نشان دهند که اذرنیا سرپرست تراکتور وارد ماجرا شد و در این جدال لفظی شرکت کرد.

 

 

ابتدا تصور می‌شد که داور خطای هند گرفته اما پیگیری‌ها حاکی از آن است که یاسر همرنگ برخورد مجتبی حقدوست با بازیکن تراکتور را پنالتی گرفته و در واقع خطای هند را مدنظر قرار نداده است.

 

1618238

 

این در حالی است که برخورد حق‌دوست نیز به شکلی کاملا مشکوک انجام شده و برای راستی آزمایی تصمیم داور، شاید بهتر باشد که به سراغ کارشناسان داوری رفته و نظر آن‌ها بررسی شود؛

 

1618234


رسول فروغی کارشناسان مشهور داوری، در خصوص این صحنه می‌گوید: «داور کاملا به صحنه نزدیک بود و روی صحنه تسلط کافی داشت. من فکر می‌کنم‏ تصمیم درستی گرفت و پنالتی بود.»

 

1618235


حسین عسگری رییس سابق دپارتمان داوری اما می‌گوید که «این صحنه پنالتی نیست و برخورد در حدی انجام نشد که پنالتی گرفته شود.»


بابک داوری نیز اعتقاد دارد که در این صحنه «پنالتی رخ داده است.»


کارشناسانی چون حیدر سلیمانی، محمد فنایی و نوذر رودنیل نیز اعتقاد دارند که صحنه واضح نیست.

 

1618236

 

در نهایت اما تصمیم یاسر همرنگ حتی با ویدیوچک دستی اعضای تیم ذوب آهن نیز تغییر نکرد و تراکتور روی همین ضربه پنالتی توسط محمد عباس‌زاده به گل رسید و سه امتیاز ارزشمند را تصاحب کرد.

 

از آن سو ذوب آهن از همان دقیقه ۱۰ بازی را از دست داد و یک گام دیگر به سقوط نزدیک تر شد. کادرفنی تیم ذوب آهن که این فصل با مشکلات داوری دست و پنجه نرم کرده، در این خصوص گفت: «کمیته داوران بیاید و توضیح بدهد که چرا اینقدر اشتباهات داوری باید علیه یک تیم در طول یک فصل رخ بدهد.»

 

1618237

دیدگاه‌ها