کد خبر : 1765160 | 10 تیر 1400 ساعت 12:54 | 21.9K بازدید | 0 دیدگاه

گفت‌وگو با مرضیه جعفری

تلخ ترین خاطره زندگی مربی پرافتخار فوتبال

سرمربی پرافتخار تیم فوتبال شهرداری بم، که داغدار از دست دادن فرزند خود است، سکوت خود را پس از ماه‌ها شکست.

تلخ ترین خاطره زندگی مربی پرافتخار فوتبال

به گزارش "ورزش سه" یکی از اتفافات تلخ ماه‌های گذشته در اوایل اردیبهشت‌ماه رقم خورد، جایی که مرضیه جعفری پرافتخارترین سرمربی فوتبال زنان ایران در غم از دست دادن «پارسا» فرزند خود عزادار شد و این مسئله باعث شد تا خانم سرمربی، روزهای سختی را سپری کند و در سوگ فوت پسرش، فشار جانکاهی را تحمل کند.

 

با گذر بیش از 50 روز از فوت پارسا کرمانشاهی، خبرنگار "ورزش سه" گفتگویی را با سرمربی موفق تیم فوتبال شهرداری بم که بیماری پسرش باعث شد تا در حساس‌ترین بازی فصل، غیبت کند و نتواند تیمش قهرمانی لیگ را جشن بگیرد، داشته باشد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

 

1618369

 

* از فوت پسرتان آغاز کنیم؛ ماجرا چه بود؟ پارسای عزیز چه بیماری داشت که در نوجوانی از میان ما رفت.

 

متاسفانه 4 سال بود که پسرم پارسا بیماری قلبی داشت و در سال پایانی زندگی‌اش مشکل ریوی هم پیدا کرد و در بیمارستانی در تهران بستری شد، تلاش‌های زیادی برای رفع مشکل او صورت گرفت اما متاسفانه این‌چنین نشد تا دردانه پسرم را از دست بدهم.

 

 

* فصل سختی را با شهرداری بم پشت سر گذاشتید؛ ارزیابی خودتان چگونه است؟

 

تغییراتی در تیم‌مان به لحاظ بازیکن داشتیم و به واسطه این تغییرات، شروع لیگ برای ما خوب نبود اما توانستیم در دور برگشت مرحله گروهی تمامی مسابقات را پیروز شویم و قاطعانه به مرحله حذفی صعود کنیم.

 

 

* حضور در حساس‌ترین بازی فصل را به دلیل بیماری پسرتان از دست دادید، در این‌باره بیشتر توضیح می‌دهید.

 

تیم ما در مرحله نهایی هم شرایط خوبی داشت اما در بازی سپاهان، که هفته ماقبل پایانی به شمار می‌آمد، من به دلیل شدت گرفتن بیماری پارسا مجبور شدم به تهران سفر کنم و در آن مسابقه کنار تیم نبودم که بازی را واگذار کردیم و تقریبا در همان مسابقه تکلیف قهرمان مشخص شد. چرا که در هفته پایانی و با توجه به بهبودی شرایط پارسا، تلاش کردم تا در روز مسابقه حداقل خودم را به کنار بازیکنانم برسانم که این‌چنین شد و پیروز شدیم اما شکست مقابل سپاهان قهرمانی را از ما گرفت. با این‌حال از زحمات همه بازیکنانم ممنونم.

 

 

* تیم ملی این روزها با خانم ایراندوست کار می‌کند، نظرتان درباره شرایط تیم ملی چگونه است؟

 

مریم ایراندوست یکی از بهترین مربیان فوتبال زنان به شمار می‌آید و من تصور می‌کنم اگر به او فرصت بدهیم و هم‌چنین درخواست‌هایش مورد اجابت قرار بگیرد، می‌توانیم روزهای موفقی را در عرصه ملی با حضور خانم ایراندوست تجربه کنیم، چرا که ایشان تجربه خوبی دارند و مطمئنا حضورشان در تیم ملی می‌تواند اثربخش باشد.

 

 

* راجع به فصل آینده برای حضور در تیم بم برنامه‌ای دارید؟

 

همان‌طور که مطلع هستید تیم شهرداری بم به مجموعه خاتون واگذار شده است و مدیریت این مجموعه، بسیار علاقه‌مند به فعالیت در حوزه بانوان است و با شناختی که از عزیزان پیدا کرده‌ام، مطمئنم آن‌ها می‌توانند شرایط خوبی را برای تیم بم فراهم آورند. انشالله صحبت‌هایی شده که در فصل جدید در کنارشان باشم، اگر رقابت‌های لیگ مهرماه شروع شود، از شهریور و اگر شهریورماه آغاز لیگ جدید باشد، از مرداد تمرینات‌مان را شروع می‌کنیم.

 

 

* درباره نقل و انتقالات و به ویژه موضوع انتقال زهرا خواجوی به تیم شما، واکنش شما چیست؟

 

زهرا خواجوی یکی از بازیکنان برجسته فوتبال زنان به شمار می‌آید و از این حیث باشگاه‌هایی به دنبال جذب او هستند اما این‌که برای انتقال به شهرداری (خاتون) بم به دنبال رضایت‌نامه از ذوب‌آهن بوده و آن‌ها یک میلیارد خواسته‌اند صحت ندارد. من با خانم نصیری مدیر ذوب‌آهن هم صحبت کردم، ایشان گفتند که نقل‌قول‌شان اشتباه در رسانه‌ها آمده و مقصود باشگاه ما نبوده است. درباره دیگر بازیکنان هم ما قرارداد داریم، اگر کسی خواست جدا شود یا برای فصل بعد به توافق نرسیدیم، آن زمان تصمیم‌گیری لازم را انجام خواهیم داد.

دیدگاه‌ها