کد خبر : 1765175 | 10 تیر 1400 ساعت 14:00 | 131.7K بازدید | 110 دیدگاه

از کره تا لبنان- حریفان تیم ایران به خط شدند

شما بگویید: تیم ملی به جام جهانی صعود می‌کند؟

با انجام قرعه کشی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی، مسیر تیم ملی برای صعود به جام جهانی کاملا مشخص شده است.

شما بگویید: تیم ملی به جام جهانی صعود می‌کند؟

به گزارش "ورزش سه"، ساعاتی پیش در کوالالامپور و در شرایطی که برخلاف همیشه استیج خالی از نمایندگان تیم‌ها بود و چهره اساطیر فوتبال آسیا نیز دیده نمی‌شد، مجری برنامه به همراه دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا مراسم قرعه کشی را برگزار کردند تا ۱۲ تیم صعود کرده به مرحله نهایی حریفان خود را بشناسند.

 

تیم ملی ایران که با پیروزی چهارگانه در دور نهایی موفق شد سرگروه شود، طبق عادت سه دوره اخیر با کره جنوبی هم گروه شد تا چشم بادامی‌ها مهم‌ترین حریف تیم ملی ایران لقب گیرند. در ۲۰۱۰ بازی رفت و برگشت مساوی شد اما در ۲۰۱۴ تیم ملی هر دو بازی را به سود خود خاتمه داد و در ۲۰۱۸ نیز شاگردان کارلوس کی‌روش به خوبی از پس کره برآمدند.

 

1618380

 

دیگر حریفان ایران امارات، عراق، سوریه و لبنان هستند. تقابل با امارات یادآور آخرین گل ملی کریم باقری است که در مقدماتی سال ۲۰۱۰ زده شد و البته پیروزی بی حاصل با گل تماشایی علی کریمی در ورزشگاه آزادی. تیم ملی امارات با هدایت فن مارویک هلندی حریفی خطرناک به حساب می‌آید اما طبیعتاً همه هواداران، فوتبال امارات را به عربستان ترجیح می‌دادند.

 

هم‌گروهی با عراق یادآور بازی مرحله پیشین این دو تیم است که در نهایت این دوئل با برتری ایران به اتمام رسید. ایران و عراق در دوره‌های اخیر هرگز برای صعود به جام جهانی رقابت مستقیم در مرحله نهایی نداشته‌اند اما در جام ملتها دو دیدار جذاب را رقم زدند که ایران در آن پیروزی نرسید.

 

سوریه و لبنان تیم‌هایی هستند که انتظار داریم شاگردان اسکوچیچ ۱۲ امتیاز از تقابل با آنها کسب کنند و البته در کنار آن، این دو تیم موفق به کسب امتیاز از سه مدعی دیگر شوند تا مسیر صعود ایران هموار باشد. البته لبنان در مقدماتی ۲۰۱۴ توانست ایران را شکست دهد و سوریه هم در ۲۰۱۸ دو تساوی از تیم ملی گرفت.

 

قرعه کشی امسال در مجموع مانند ۲۰۱۸ مطلوب هواداران فوتبال در ایران و شاید خود ملی‌پوشان باشد اما تردیدی نیست که صعود به این سادگی‌ها انجام نخواهد شد.

 

از این مرحله دو تیم به صورت مستقیم راهی جام جهانی خواهند شد و باتوجه به مسیر پر پیچ و خم پلی آف، تیم ملی باید به همین دو سهمیه چشم بدوزد و حتی نیم نگاهی هم به رتبه سوم نکند.

 

 

با این تفاسیر، شما درباره قرعه کشی چه فکری می‌کنید؟ به نظرتان آیا تیم ملی می‌تواند به جام جهانی راه پیدا کند یا پس از دو حضور متوالی، این اتفاق برایش رخ نخواهد داد؟

 

با به اشتراک گذاشتن دیدگاه خود با ما این فرصت را خواهید داشت تا درباره نظرتان با دیگران هم به گفتگو بپردازید.

 

دیدگاه‌ها