کد خبر : 1765191 | 10 تیر 1400 ساعت 15:40 | 74.7K بازدید | 3 دیدگاه

واکنش کره‌ای‌ها به برخورد دوباره با ایران

ایران بزرگ‌ترین تهدید؛ به 10 سال ناکامی پایان دهید

دیدارهای تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی نبردی برای تمام فصول در مقدماتی جام جهانی است.

ایران بزرگ‌ترین تهدید؛ به 10 سال ناکامی پایان دهید

به گزارش "ورزش سه" پائولو بنتو سرمربی پرتغالی تیم ملی کره جنوبی که قصد دارد تیمش را برای دهمین‌بار متوالی به جام جهانی بفرستد، برای چهارمین بار متوالی در مرحله نهایی مقدماتی آسیا به مصاف ایران خواهد رفت؛ کره‌ای‌ها از جام جهانی 1986 بی‌وقفه در مسابقات جام جهانی حضور داشته‌اند و امروز در مراسمی که در کوالالامپور برگزار شد، همگروه‌های خود را شناختند. ایران، امارات متحده عربی، عراق، سوریه و لبنان، تیم‌هایی هستند که کره باید برای دیدار با آن‌ها برنامه‌ریزی کند.

 

نکته جالب در مورد تیم ملی کره، این‌که تمام حریفان تیم بنتو تیم‌هایی از خاورمیانه هستند، بنابراین در مرحله نهایی مقدماتی جایی‌که قانون بازی‌های خانگی و خارج از خانه به صورت رفت و برگشت اعمال می‌شود، مبارزان تای جو با دشواری مضاعف به دیدار حریفانی خواهند رفت که در هر سفر، باید با موضوعی به نام «جِت لگ» یا تغییر ساعت خواب مواجه شوند.

 

1611617

 

همچنین مشکلات آب و هوایی در خاورمیانه نیز می‌تواند از مشکلات پائولو بنتو در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی باشد؛ کره جنوبی در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی، پس از جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، 2014 برزیل و 2018 روسیه دوباره با ایران روبرو شده است و دیدار این دو تیم از حساسیت‌های خاصی برخوردار است.

 

پرمسئله‌ترین دیدار بین این دو تیم مربوط به ژوئن 2013 در اولسان است که در ایران از آن با عنوان شاهکار تیم ملی یاد می‌شود، اما کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران، با مشت‌هایی گره کرده واکنش تندی نسبت به نیمکت کره جنوبی انجام داد.

 

1605989

 

کره در دیدارهای رودررو مقابل ایران، 9 برد، 9 تساوی و 13 باخت دارد و از ژانویه سال 2011 و پس از جام ملت‌ها، از 6 مسابقه مقابل ایران، 2 تساوی و 4 باخت را در کارنامه داشته و نزدیک به 10 سال است مقابل ایران به پیروزی نرسیده است؛ اما به استثنای ایران، کره جنوبی از آمار مناسبی مقابل بقیه تیم‌های هم‌گروهی برخوردار است.

 

کره مقابل امارات آمار (12 برد، 5 تساوی و 2 باخت)، در مقابل عراق (7 برد، 11 تساوی و 2 باخت)، در مقابل سوریه (4 برد، 3 تساوی و یک باخت) و لبنان (10 برد، 3 تساوی و یک باخت) را دارد.

 

پائولو بنتو سرمربی پرتغالی کره جنوبی پس از اتمام قرعه‌کشی امروز گفت: با وجود این بازیکنان مهم‌ترین چیز این است که آن‌چه که می‌توانیم انجام بدهیم و از آن‌چه که هستیم بهتر باشیم. این چیزی است که من همه تلاشم را برای آن انجام خواهم داد.

 

دیدگاه‌ها