کد خبر : 1765339 | 11 تیر 1400 ساعت 10:33 | 186.1K بازدید | 24 دیدگاه

پرسپولیس و پیکان بیشترین سهم را دارند؛

تیم منتخب هفته بیست و پنجم لیگ برتر

برترین‌های این هفته لیگ برتر در شرایطی انتخاب شدند که ۹ تیم دارای نماینده در این جمع هستند.

تیم منتخب هفته بیست و پنجم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، بازی‌های هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به اتمام رسید که پرسپولیس موفق شد در یک دیدار حساس و سرنوشت‌ساز در راه قهرمانی به برتری مقابل گل‌گهر سیرجان برسد و پیکان هم در مسابقه تعیین کننده برای تیم‌های پایین جدول از سد نساجی مازندران عبور کند تا این دو تیم برنده، هر یک دارای دو نماینده در تیم منتخب باشند.

 

پدیده مشهد، مس رفسنجان، سپاهان و صنعت نفت آبادان دیگر تیم‌های برنده این هفته لیگ برتر بودند که هر کدام از این تیم‌ها نیز یک بازیکن خود را در تیم منتخب هفته "ورزش سه" می‌بینند؛ استقلال و آلومینیوم نیز بخاطر عملکرد خوب‌شان در فاز دفاعی، یک بازیکن در این جمع دارند و هافبک گل‌گهر نیز در این بین دیده می‌شود که اسامی این ۱۱ نفر به همراه شرح مختصری از عملکردشان را در زیر می‌خوانید:

 

 

* دروازه‌بان


حامد لک (پرسپولیس)
هشت شوت در چارچوب و ۹ ارسال خطرناک به محوطه جریمه پرسپولیس نشان می‌دهد حامد لک روز بسیار سختی را مقابل گل گهر سیرجان داشت، اما با این وجود او توانست روی تمام ارسال‌هایی که از جناحین و ضربات آزاد زده می‌شد، با پرش های بلند بالاتر از مهاجمان بلند قامت حریف توپ‌ها را دفع کند یا ضربات سر آنها را با شیرجه‌های تماشایی بگیرد. هرچند او در این مسابقه یک گل خورد، اما عملکرد درخشانی با ۷ مهار توپ و ۳ واکنش تماشایی داشت؛ بازی خوبی که مورد تمجطد امیر قلعه‌نویی هم قرار گرفت و این سرمربی عنوان کرد اگر حامد لک درون دروازه پرسپولیس نبود، نتیجه ۴ بر ۳ به سود آنها رقم می‌خورد.

 

 

* مدافعان


سید احسان حسینی (پدیده)
مدافع قرضی پرسپولیس در پدیده، سرانجام توانست اولین گل خود با پیراهن تیم مشهدی را به ثمر رساند؛ حسینی که از سوی رحمتی ماموریت ویژه‌ای در خط دفاعی برای مهار مجید علیاری مهاجم خودروسازان داشت و به خوبی اجازه خلق موقعیت به علیاری را نداد و توانست در کنار رضا یزدان‌دوست، محوطه جریمه‌ای امن برای پدیده بسازد، با تیزهوشی گل برتری تیمش را به ثمر رساند تا هفته بیست و پنجم را در شرایطی رویایی و موفق پشت سر بگذارد و نامش در بین ترین‌های هفته یاد شود.

 

1618119

 

سیاوش یزدانی (استقلال)
روند کم‌نوسان و موفق مدافع مشهدی در قلب دفاعی استقلال ادامه دارد؛ جنگندگی بالای سیاوش یزدانی که کار دشواری برای مهاجم گلزن آلومینیوم داشت، موجب شد تا اراکی‌ها در باز کردن دروازه استقلال ناکام بمانند و به خوبی سیاوش یزدانی توانست مهره کلیدی آلومینیوم را با درخشش در خط دفاعی استقلال از کار بیندازد تا در شب بد مهاجمان استقلال، او در خط دفاعی نمایش خوبی را از خود به جای بگذارد و به روند موفق هفته‌های گذشته خود ادامه دهد و نامش را در بین برترین بازیکنان هفته بیست و پنجم لیگ قرار دهد.

 

1618649

 

شاهین توکلی (آلومینیوم)
از کار انداختن خط حمله زهردار استقلال که سومین تیم گلزن لیگ به شمار می‌رود، ماموریت سخت و دشواری است اما خط دفاعی اراکی‌ها به خوبی توانست در مهار عناصر تهاجمی آبی‌های پایتخت موفق باشد؛ مثلث سلیمان‌زاده، هوشمند و توکلی که در رأس آن‌ها درخشش شاهین توکلی بیش از هم‌بازیان خود به چشم آمد، با موفقیت کامل بارها ضمن قطع حملات استقلال، توانست مهدی قایدی را از جریان بازی خارج کند و در نیمه دوم با آمدن آرمان رمضانی، اجازه موقعیت‌سازی به مهاجم بلندقامت استقلال را ندهد و شب خوبی را در مقابل آبی‌های پایتخت پشت سر بگذارد و یکی از نقش‌آفرینان اصلی در راه کسب یک امتیاز ارزشمند شود. درخشش چشمگیر توکلی در ترکیب آلومینیوم موجب شد تا تیمش نیز به یک امتیاز برسد.

 

1618648

 

آرمان قاسمی (پیکان)
ماموریت انتقام از تیم سابق، موجب شده بود تا مدافع پیکانی‌ها با انگیزه مضاعفی در ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر به میدان برود؛ چراکه او در نیم‌فصل نخست نتوانست روزهای خوبی را در نساجی بگذراند و جدایی صلح‌آمیزی از این تیم نداشت، اما با بازگشت به پیکان، دوباره اوج‌گیری کرد و در مصاف با تیم سابق خود توانست گل سه امتیازی تیم مهدی تارتار را وارد دروازه نساجی کند تا این‌چنین از تیم خود در نیم‌فصل اول لیگ بیستم انتقام بگیرد. او در فاز دفاعی هم شب موفقی را پشت سر گذاشت و یک‌بار هم با بدشانسی ضربه‌اش به تیرک دروازه نساجی خورد تا در نقش بهترین بازیکن زمین در دوئل پیکان- نساجی، برای خود جایی در تیم هفته به دست آورد.

 

1618650

 

* هافبک‌ها


مهرداد رضایی (مس رفسنجان)
کامبک ۴ دقیقه‌ای مسی‌ها در اوقات تلف شده دیدار با فولاد در شرایطی رقم خورد که امضای نامرئی هافبک خلاق این تیم پای هر دو گل به چشم می‌آید؛ چراکه رضایی پس از گذراندن ۹۰ دقیقه جنگندگی در میانه زمین و دوئل‌های فیزیکی با هافبک‌های باتجربه فولاد که در اغلب آن‌ها توانست پیروز باشد، در وقت‌های اضافی در جلد یک هافبک بازی‌ساز دو نوبت توپ را به سوی دروازه فولاد ارسال کرد که ارسال‌های طلایی او پس از فعل و انفعالاتی درون محوطه جریمه فولاد، به گل نشست تا این‌چنین در پیروزی تیمش نقش‌آفرینی کند و علی‌رغم گلزنی سلیمانی و آوخ، اما نبوغ رضایی بود که ناجی مس شد و این‌چنین او شایستگی‌های خود برای حضور در جمع ترین‌های هفته بیست و پنجم را نشان داد.

 

1618660

 

محمد خدابنده‌لو (پیکان)
نبرد با اکبر صادقی و ایوب کلانتری که جزو باتجربه‌ترین هافبک‌های لیگ بیستم به شمار می‌روند و هم در بُعد دفاعی و هم در بُعد هجومی، توانایی مناسبی دارند، کار دشواری است؛ اما محمد خدابنده‌لو هافبک جوان پیکانی‌ها به خوبی توانست نبض بازی در میانه میدان را به دست بگیرد و در مقابل پی‌ریزی حملات به سوی دروازه خودی از سمت هافبک‌های نساجی، ایستادگی کند و فرصت بازیسازی را از آن‌ها بگیرد. ضمن آن‌که در سرعت دادن به حملات پیکان هم خدابنده‌لو نقش تسهیل‌کننده‌ای داشت و در کنار آرمان قاسمی، شب موفقی را در ورزشگاه وطنی قائم‌شهر گذراند تا نامش در میان برترین‌های هفته یاد شود.

 

1618651

 

احمدرضا زنده‌روح (گل‌گهر)
هافبک خلاق گل‌گهر سیرجان در شب شکست تیمش مقابل پرسپولیس، یکی از بهترین‌های زمین بود و هم‌چنین می‌توان به پرکاری او در زمین مسابقه اشاره‌ای داشت؛ چراکه احمدرضا زنده‌روح تک گل تیمش را برای یونس شاکری ساخت و به صدر جدول برترین پاسورهای لیگ برتر با ثبت ششمین پاس‌گل صعود کرد و هم‌چنین بارها با ارسال‌های خود روی دروازه سرخ‌پوشان پایتخت خطرساز شد تا به رغم شکست گل‌گهر در ورزشگاه آزادی، او با نمایش شایستگی‌های خود در ترکیب تیمش، در جمع منتخبان هفته جای گیرد. او همچنین در میانه میدان با جنگندگی زیاد در توپ‌گیری و سرعت دادن به بازی تیمش موثر کار کرد یک بازی خوب دیگر برای گل‌گهر به نمایش گذاشت.

 

1618652

 

مهدی ترابی (پرسپولیس)
بدون‌شک پیروزی پرسپولیس مقابل گل‌گهر و ادامه صدرنشینی شاگردان یحیی، مدیون درخشش مهدی ترابی است؛ وینگر خوش‌تکنیک و سرعتی پرسپولیس که از نبوغ بالای خود بار دیگر بهره برد و تیمش را از یک مصاف سخت خانگی به سلامت عبور داد و نقش اول را در پیروزی شاگردان گل‌محمدی ایفا کرد. او به خوبی ابتدا از روی نقطه پنالتی توپ را به گوشه دروازه حریف فرستاد و سپس با ضربه‌ای دیدنی و مهار نشدنی یکی از زیباترین گل‌های فصل را رقم زد و در جریان بازی هم دوندگی و درگیری زیادی داشت و یک شب رویارویی را پشت سر گذاشت تا بدون حرف و حدیثی، با بریس گلزنی مقابل گل‌گهر خود را به فهرست تیم منتخب هفته تحمیل کند.

 

 

* مهاجمان


محمدرضا خلعتبری (سپاهان)
او تعویض طلایی محرم نویدکیا در مصاف با ماشین‌سازی بود؛ وقتی سرمربی سپاهان دید کار تیمش گره خورده و برخی بازیکنان جوانش احساسی بازی می‌کنند، دست به تعویض محمد محبی با محمدرضا خلعتبری در دقایق ابتدایی نیمه دوم زد که با حضور این بازیکن باتجربه، سمت چپ خط هجومی سپاهان که نورافکن هم در آن منطقه روز بسیار خوبی را پشت سر گذاشت، بیشتر از گذشته راه افتاد، اما پس از چند حمله بی‌سرانجام، در نهایت یک ارسال دقیق توسط محمدرضا خلعتبری به تیرک دوم در فضایی مناسب به اسماعیلی‌فر رسید و این مدافع راست پس از اینکه توپ را کنترل کرد، با یک ضربه چیپ دروازه را باز کرد. خلعتبری که از قدیمی‌های سپاهان به شمار می‌رود و در شب صدمین بازی برای این تیم بازوبند هم پس از ورودش توسط احسان به بازوان او بسته شد، مرد کلیدی بازی بود و به همین دلیل در میان مردان منتخب هفته قرار گرفت.  او همچنین پس از گل که در دقیقه ۶٧ به دست آمد با تجربه خود به اداره بازی و حفظ نتیجه و ثبت این پیروزی حیاتی کمک کرد.

 

 

رضا خالقی‌فر (صنعت نفت)
نه گلی به نام مهاجم باتجربه صنعت نفت در دربی نفتی‌های فوتبال ایران به ثمر نشست و نه پاس گلی او داد، اما آنقدر در جریان بازی خوب و درخشان در ترکیب صنعت نفت آبادان درخشید، تا برای چینش تیم منتخب هفته نتوان از کنار نام رضا خالقی‌فر به سادگی عبور کرد؛ او در نیمه اول یک فرصت طلایی را برای تیمش ساخت که تراکم دفاعی مسجدسلیمانی‌ها اجازه ثبت پاس‌گل به نامش را نداد و در نیمه دوم، با استفاده از تجربه بالای خود به سود تیمش پنالتی گرفت و زمینه‌ساز گل پیروزی آبادانی‌ها شد. البته که او یکبار دیگر هم درون محوطه نفت مسجدسلیمان سرنگون شد و داور مسابقه با تصمیم جنجالی از اعلام پنالتی چشم‌پوشی کرد، اما با این‌حال نام مهاجم باتجربه نفتی‌ها فراتر از یک گلزن یا گلساز، به‌عنوان ستاره دوئل تیم‌های جنوبی فوتبال ایران مطرح شده و نام او نیز در تیم برتر هفته بیست و پنجم لیگ جای گرفت.

 

1618661

 

* شایسته تقدیر


علیرضا رضایی(پیکان)، میلاد فراهانی(پدیده)، سید پیام نیازمند(سپاهان)، محمدرضا اخباری(تراکتور)، رامتین سلیمان‌زاده(آلومینیوم)، محمد نادری(استقلال)، صادق صادقی(پدیده)، احمد نوراللهی(پرسپولیس)، رضا دهقانی(نساجی)، سید فاخر تهامی(صنعت نفت) و محمدرضا سلیمانی(مس) نیز دیگر بازیکنانی بودند که در این هفته نمایش درخشانی ارائه کردند و می‌توانستند در تیم منتخب جای بگیرند.

 

دیدگاه‌ها