کد خبر : 1765544 | 12 تیر 1400 ساعت 11:16 | 24.6K بازدید | 2 دیدگاه

برگی از تاریخ 

غوغای کریم و خداداد برابر ماتیوس و دونگا(عکس)

فوتبال ایران در این چند ساله ، نسل های مختلفی داشته است که تنه به تنه بزرگان دنیازدندو مرور خاطرات آن برای اهالی فوتبال قابل وصف نیست

به گزارش "ورزش سه "، آذر ماه سال 1375تیم ملی ایران در رقابت های جام ملتهای آسیا بزرگی کرد و در عین شایستگی و در حالی که لیاقت قهرمانی را داشت به مقام سوم آسیا رسید تا عربستان با وینگادادی پرتغالی که یک بار در دور مقدماتی برابر تیم ملی کشورمان با سه گل مغلوب شده بود و در مرحله نیمه نهایی با ضربات پنالتی ایران مایلی کهن را مغلوب کرده بود به مقام قهرمانی برسد.


تیم ایران در آن سال سه بازیکن بزرگ داشت که از آن سه نفر دو نفر آنها خداداد عزیزی به همراه علی دایی به عنوان پر افتخار مرد سال آسیا رسیدند و کریم باقری نیز یکی از بهترین های آن دوره ایران بود که با هم و در کنار دیگر بزرگان آن نسل همانند مهدوی کیا، عابدزاده ، پاشازاده ،میناوند،استیلی ،منصوریان و ...موفق شدند با حماسه ملبورن به جام جهانی 1998فرانسه صعود کنند و آمریکا را در بازی قرن شکست دهند.


در فاصله بازی های جام ملتهای آسیا در سال 75و آغاز رقابت های مقدماتی جام جهانی 1998فرانسه در شهریور سال 1376تیم منتخب آسیا در روز 12تیر 24سال قبل با حضور کریم باقری ،خداداد عزیزی و علی دایی به مصاف تیم منتخب جهان در هنگ کنگ رفت . حضور لوتار ماتیوس اسطوره آلمانی ها در کنار دونگا برزیلی که هر دو به مقام قهرمانی جام جهانی با تیم های آلمان و برزیل رسیدند به همراه بزرگانی چون آندریاس کوپکه ،فرناندو هیرو،هاکان شوکر ،ژرژ وه آ،ژان پیر پاپن و ... در تیم منتخب جهان که از بهترین های آن روزهای فوتبال جهان بودند و درخشش بزرگان ایرانی در این مسابقه نشان از جایگاه بالای بازیکنان ایرانی در آن سالها دارد.


تیم منتخب جهان آن بازی را با نتیجه پنج  بر سه  برابر منتخب آسیا در روزی که محمد الدعیه گلر معروف و قرن آسیا در درون دروازه منتخب آسیا بود پیروز شد. گل اول ایران را خداداد عزیزی به ثمر رساند و گل دوم از شوت پشت هجده قدم کریم باقری بدست آمد.

 

1619020

دیدگاه‌ها