کد خبر : 1765606 | 12 تیر 1400 ساعت 15:10 | 25.2K بازدید | 5 دیدگاه

شرایط عادی کرونا و عدم حضور لژیونر برای مسافرت

البیان: وضعیت امارات، بهتر از ایران و کره جنوبی است

روزنامه اماراتی در مطلبی به تشریح وضعیت تیم های گروه نخست مقدماتی جام جهانی پرداخت و مدعی شد امارات وضعیت بهترین نسبت به سایر تیم ها دارد.

البیان: وضعیت امارات، بهتر از ایران و کره جنوبی است

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه البیان امارات در مطلبی به تشریح وضعیت تیم های حاضر در گروه نخست مرحله مقدماتی جام جهانی پرداخت. این روزنامه نوشت در امارات وضعیت با ثبات تر از بقیه تیم های گروه A است. در میان این تیم ها، امارات در موقعیت بهتری قرار دارد و بهترین کشور در مقابله با بیماری همه گیر "Covid 19" بوده است که این امر مسئله مسافرت بازیکنان تیم فن مارویک را آسان تر می کند.


همچنین امارات از امکانات ورزشی شگفت انگیزی برخوردار است که العبیاد (لقب امارات) را قادر می سازد بدون هیچ مشکلی در هر جایی بازی کند. ضمن اینکه امارات هیچ بازیکنی را در خارج از کشور ندارد که به دلیل شرایط کرونایی، مسافرت های سختی در پیش داشته باشد و این از همه نظر و در مقایسه با رقبا به سود امارات است تا شانس تحقق رویای حضور در جام جهانی را زنده نگه دارد. اتفاقی که پس از 1990 و جام جهانی ایتالیا رخ نداده است.


البیان در ادامه با تشریح وضعیت رقبایش نوشت: به عنوان مثال لبنان که 10 بازیکن در خارج از کشور دارد، در انتخاب یک ورزشگاه برای مسابقات مقدماتی جام جهانی با مشکل روبرو است. هاشم حیدر رئیس فدراسیون فوتبال لبنان، به برگزاری مسابقات به صورت رفت و برگشت اصرار دارد و ایده برگزاری بازی ها به شکل متمرکز را رد می کند.


لبنانی ها معتقدند که سیستم برگزاری بازی ها به شکل متمرکز مورد تأیید فیفا نیست چرا که بازیکنان لژیونر آسیایی را از حضور در باشگاه هایشان محروم می کند. ضمن اینکه لبنان فرضیه بازی در زمین بی طرف و در یک کشور عربی را در صورت بروز شرایط اضطراری مدنظر قرار داده است.


در همین حال، فدراسیون فوتبال سوریه در حال تلاش برای یافتن جانشین نبیل معلول سرمربی تونسی است. نشانه هایی وجود دارد که فرد جدید، یک مربی سوری خواهد بود و فردا یکشنبه پس از پایان مذاکرات با او، نام این مربی وطنی اعلام خواهد شد. ضمن اینکه سوریه 17 بازیکن لژیونر را در ترکیبش دارد.


اما در مورد عراق که فقط 4 بازیکن حرفه ای حاضر در خارج از کشور دارد، ایاد بنیان رئیس کمیته عادی سازی فوتبال تأیید کرد که درخصوص آینده سرکو کاتانچ طی هفته آینده تصمیم گیری می شود.


البیان در ادامه به وضعیت تیم ملی ایران پرداخت و نوشته است: این تیم 16 بازیکن لژیونر در خارج از کشور دارد. مربی کروات ایران یعنی دراگان اسکوچیچ به دنبال حفظ دستیاران خود از جمله کریم باقری و وحید هاشمیان است و البته فدراسیون فوتبال ایران نیز اعلام کرد که آنها در مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی نیز در تیم باقی می مانند.


البته این مسئله قبل از آن بود که اسکوچیچ برای تعطیلات کوتاه مدت خود به کرواسی سفر کند. ضمن اینکه کریم باقری که با پرسپولیس قرارداد دارد هنوز تصمیمی درخصوص ادامه همکاری با ایران اتخاذ نکرده است و او جلسه ای با رئیس فدراسیون ایران و اسکوچیچ برگزار می کند تا پیشنهاد آنها را بررسی کند.


و سرانجام کره جنوبی 12 بازیکن لژیونر در لیگ های خارجی دارد که دعوت از آنها را برای انجام 5 مسابقه ای که این تیم خارج از کشورش انجام می دهد، کمی دشوار است. چرا که برخی از کشورها به دلیل قوانین سخت گیرانه اجازه خروج از کشورشان را نمی دهند بنابراین ممکن است که پائولو بنتو بسیاری از عناصر تأثیرگذار خود را در بسیاری از مسابقات در اختیار نداشته باشد.

دیدگاه‌ها