کد خبر : 1765646 | 12 تیر 1400 ساعت 18:24 | 52K بازدید | 26 دیدگاه

مددی، اسکوچیچ، کنعانی و تیم ملی

پوپولیسم کار نمی‌کند؛ دیر رسیده‌اید آقای مددی!

احمد مددی مدیرعامل استقلال این روزها فعال‌تر از قبل سعی دارد به قهر هواداران با خود پایان دهد.اما او کدام مسیر را انتخاب و در پیش گرفته است؟

پوپولیسم کار نمی‌کند؛ دیر رسیده‌اید آقای مددی!

به گزارش "ورزش سه"، آنقدر از مشکلات مالی و سخت‌افزاری‌ها در رسانه‌ها و فضای مجازی شنیده و خوانده‌ایم که دیگر گوشمان به این حرف‌ها بدهکار نیست. عادت کرده‌ایم هفته‌ای یکبار فرهاد مجیدی یا دستیارانش، بازیکنان یا نزدیکان تیم از نبود امکانات گلایه کنند و هر از چند گاهی یک مسئول از وزارت ورزش یا هیات مدیره باشگاه در مصاحبه‌ای وعده‌ای درباره حل مصائب تیم بدهد و دلخوشی اندکی به بازیکنان و کادرفنی بدهد و روز موعود که فرا می‌رسد خبری از تحقق وعده نباشد.


پرواضح است که استقلال چند ماهی است روی یک دور باطل افتاده و هر مدیری هم که روی صندلی اتاق طبقه آخر ساختمان سعادت آباد می‌نشیند چاره‌ای جز فعالیتهای روبنایی برای جذب منابع و کاهش سروصدا و پرداخت بدهی‌ها ندارد و در عین حال اگر بین طرفداران تیم هم مقبولیتی نداشه باشد با دردسر بیشتری به کار ادامه خواهد داد. البته که همیشه خدا، جماعت مدیر به دنبال دریافت برگه تایید هوادار(یا بخشی از آن) است و چنین است که 48 ساعت بعد از برگزاری تجمعی که حاضران یکصدا علیه آن شعار داده‌اند از تک و تا نیفتاده و سعی می‌کند با هر لطایف‌الحیلی  محبت آنها را جلب کند.


بنابراین درست چند ساعت بعد از آنکه فرهاد مجیدی در کنفرانس مطبوعاتی بعد از دیدار با آلومینیوم اراک از تک و تنها بودن خود در استقلال سخن گفت، آقای مدیرعامل با بیان این جمله که «مجیدی تنها نیست، ما کنارش هستیم» سعی کرد خودی نشان بدهد. کمی بعد او اقدام حسین کنعانی‌زادگان،مدافع تیم رقیب (با اتکا به یک ویدئوی سی ثانیه‌ای)را محکوم کرد و خبر از شکایت باشگاه از او داد. مدیرعامل استقلال حتی پارافراتر گذاشت و خواهان خط خوردن کنعانی زادگان از تیم ملی فوتبال شد.


این درحالیست که فهرست درخواست‌های هواداران استقلال در تجمع هفته گذشته شامل نکات دیگری بود:
 * گابریل پین با وجود وعده های مدیرعامل هنوز قراردادی نبسته و به ایران نیامده *بازیکنان و کادرفنی استقلال ماه‌ها است هیچ دریافتی ای از باشگاه نداشته‌اند.
* پنجره نقل و انتقالاتی به خاطر طلب ناچیز یک مربی خارجی بسته شده و در فاصله یکماه تا پایان فصل هنوز هیچ بازیکنی حاضر به تمدید قرارداد نیست.
*وضعیت زمین تمرین مشکل همیشگی استقلال در این سالها هنوز به سامان نیست و بازیکنان در مصاحبه‌ها همیشه این موضوع را در آستین دارند.
*موضوع اسپانسر هم از مسائل حل نشده باشگاه استقلال است که بزودی با یک حکم  فیفایی دیگر هم مواجه خواهد شد.
*هیئت مدیره هم اگرچه جزو وظایف مدیرعامل نیست اما با توجه به ترکیب آخرین هیئت مدیره انتخابی باید از آقای مددی درخواست کرد منبعد دوستان بهتری را برای کار به مدیریت یکی از دو باشگاه پرهوادار ایران دعوت کنند.


در چنین فضایی مددی وقتی با سوال درباره مشکلات مواجه می‌شود به دادن وعده‌های مختلف اکتفا اما در پرداختن به موضوعات مورد استقبال هواداران که البته که هیچ ارتباطی هم با مصائب باشگاه ندارد، مفصل اظهارنظر می‌کند.


 درست مثل موضع گیری تند علیه کنعانی زادگان به خاطر ویدئویی که بسیاری تازه بعد از صحبتهای مددی به جستجوی آن پرداختند. ویدئویی که بازیکن پرسپولیس را درحال رانندگی نشان می‌دهد و سپس بگومگوی بی ادبانه‌ای که میان او و صاحب موبایل در می‌گیرد و با فحاشی به اتمام می‌رسد.ویدئویی برای اینکه تبدیل به بهانه مدیرعامل استقلال برای ژست حمایت از هوادار شود و لابد همه یادشان برود که حتی یک نفر در باشگاه استقلال و مجموعه میلیونی طرفدارانش از شکل اداره باشگاه راضی نیست.


شاید مدیرعامل استقلال پیش خودش اینطور تصور کرده که فعالیت های هوادار پسند در تلطیف فضای میان خودش با طرفداران تاثیرگذار است و این راه را برای جلوگیری از اعتراض‌های بعدی در پیش گرفته اما مرور تاریخ نشان می‌دهد با وجود همه ظواهر و زیبایی هایی که رفتارهای پوپولیستی دارد، هیچ گاه نتایج مثبتی در پی نخواهد داشت و محبوبیت به ارمغان نمی‌آورد که اگر اینطور بود یکی از عوامگراترین مدیران عامل تاریخ باشگاه استقلال همین الان هم به کارش در این باشگاه ادامه می‌داد.


شما کار مهمتر را انجام بدهید که  هواداران در این زمینه بخصوص خود فعال و در حال تادیب فرد خطاکارند.

 


البته در ورای همه اینها ، شاید باید گفت: «دیر رسیده‌اید آقای مددی!»

دیدگاه‌ها