کد خبر : 1765778 | 13 تیر 1400 ساعت 13:18 | 13.6K بازدید | 0 دیدگاه

پس از صعود به نیمه نهایی؛

اشک‌های هویبرگ؛ شمایل رستگاری دانمارک

پیر امیل هویبرگ، هافبک تیم ملی دانمارک، پس از سوت پایان بازی برابر جمهوری چک، گریان به زمین افتاد و نمی توانست جلوی غلیان احساساتش را بگیرد.

اشک‌های هویبرگ؛ شمایل رستگاری دانمارک

به گزارش "ورزش سه"، پس از به صدا در آمدن سوت پایان بازی دانمارک و جمهوری چک در مرحله یک چهارم نهایی یورو 2020 که با پیروزی 2-1 دانمارک و صعود این تیم به نیمه نهایی همراه بود، پیر امیل هویبرگ در حالی که به شدت اشک می ریخت به زانو افتاد. توماس دلینی، زننده گل اول دانمارک در این بازی، می گوید که تصویر هویبرگ که در اشک غرق بود، تصویر کاملی از رستگاری آنها است.

 

1619355

 

هویبرگ پس از سوت پایان بازی به زانو افتاد و سپس هر چه که این مدت از سر گذرانده بود و تمام احساساتی که داشت در شمایل اشک هایی تمام نشدنی از چشمانش جاری شد. دانمارک به نیمه نهایی یورو 2020 رسیده بود.

 

1619353

 

توماس دلینی اولین کسی بود که بالای سر هویبرگ رسید و او را در آغوش کشید. هویبرگ پس از بازی گفت: "او شبیه کسی به نظر می رسید که واقعا بغل لازم دارد. امروز روز سختی بود و من واقعا فکر می کنم که حال او تصویر تمام نمایی بود از آنچه که ما از سر گذرانده ایم.

احساسات زیادی وجود داشت و این تصویر به خوبی نمایانگر احساس ما است. اینکه اینجاییم و به مرحله بعد صعود کرده ایم، پس از چیزهایی که از سر گذراندیم کمی غیرواقعی به نظر می رسد."

 

1619352

 

اشاره دلینی به ایست قلبی کریستین اریکسن، ستاره دانمارک، در دقایق پایانی نیمه اول نخستین بازی این تیم در یورو 2020 برابر فنلاند است. تمام بازی های دانمارک دراین رقابت ها تحت تاثیر آن دقایق طولانی و ترسناکی قرار گرفت که کسی نمی دانست اریکسن زنده می ماند یا نه.

 

دانمارک در بازی شب گذشته خوددر مرحله یک چهارم نهایی برابر جمهوری چک شروع فوق العاده ای داشت و توانست در دقیقه 5 گل اول را به ثمر برساند. ارسال کرنر استریگر لارسن به روی دروازه با ضربه تمام کننده و دقیق توماس دلینی همراه شد تا دانمارک با یک گل پیش بیفتد. یاران هویبرگ و دلینی در لحظات پایانی نیمه اول باز هم به گل رسیدند؛ ارسال بیرون پای فوق العاده یواخیم مایهل به روی دروازه با ضربه تمام کننده کسپر دالبرگ همراه شد تا دانمارکی ها با پیروزی 2-0 راهی رختکن شوند.

گل دقیقه 49 جمهوری چک نیز نتوانست اراده دانمارک به صعود را خدشه دار کند و این تیم در پایان با برتری 2-1 راهی مرحله نیمه نهایی شد.

 

1619356

 

دلینی افزود: " این مسابقه بسیار سخت بود و من دلم برای همه بازیکنان تعویضی که وارد زمین شدند سوخت چرا که این کار به یک تلاش بزرگ و زحمت نیاز داشت و در کل این یک مسابقه بسیار سخت بود."

 

هویبرگ نیز پس از اینکه بالاخره بر احساساتش مسلط شد گفت: "با این حمایتی که ما در طول مسیرمان گرفتیم، باید خودت را نیشگون بگیری تا باورت شود رویا نمی بینی. به همه دانمارکی ها و به خانواده ام: می خواهم برای شما این کار را بکنم و موفق شوم. ما خیلی از همراهی شما خوشحالیم. خیلی خوشحالم که اینجا هستم."

 

مارتین برایتویت هم پس از بازی توضیح داد که آن احساس رستگاری و غلیان احساساتی که هویبرگ تجربه کرد، تجربه مشترک بسیاری از بازیکنان دانمارک بود.

برایتویت گفت: "ما برای پیروزی اینجا هستیم و به شکلی دیوانه وار خوشحالیم که یک مسابقه دیگر را هم بردیم. این نتیجه واقعا نتیجه مهمی است و همه از خوشحالی از خود بی خود شده اند."

 

دانمارک چهارشنبه شب باید در ورزشگاه ومبلی لندن در مرحله نیمه نهایی به مصاف انگلیس برود.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها