کد خبر : 1765809 | 13 تیر 1400 ساعت 15:50 | 24.3K بازدید | 1 دیدگاه

یان زومز، قهرمان و سوپراستار

زومر را مرز سوئیس می گذاشتید، کرونا وارد نمی‌شد!

نمایش شجاعانه و رکوردشکن یان زومر در یورو 2020 به خصوص در بازی سوئیس برابر اسپانیا، او را به یک قهرمان ملی بدل کرده است.

زومر را مرز سوئیس می گذاشتید، کرونا وارد نمی‌شد!

به گزارش "ورزش سه"، احتمالاً خوش‌بین ترین هواداران فوتبال در سوئیس نیز گمان نمی‌کردند که تیم ملی کشورشان در مرحله یک هشتم نهایی مقابل مدعی اصلی رقابت های یورو یعنی فرانسه به پیروزی دست پیدا کند. با این حال چنین اتفاقی رخ داد و سوئیس در یک بازی دراماتیک موفق شد در ضربات پنالتی بر فرانسه غلبه کند و راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

 

 

1618872

 

 

تیم ملی سوئیس دو شب پیش در مرحله یک چهارم نهایی رو در روی اسپانیا قرار گرفت. آنها ابتدا گل اول را دریافت کردند اما در نیمه دوم کار را به تساوی کشاندند. با این حال اخراج رمو فرولر باعث شد که کار برای آنها دشوار شود اما درخشش خیره کننده یان زومر کار را به ضربات پنالتی کشاند. اما سوئیسی ها در ضیافت‌های پنالتی عملکرد بسیار بدی داشتند تا حذف تلخ و البته آبرومندانه ای را تجربه کنند.

 

 

1618874

 

 

یان زومر که عملکرد فوق‌العاده ای در بازی داشت در پایان بازی گفت:« وقتی که در این بازی گل دریافت کردیم برای من یک بازگشت به عقب بود چراکه سه سال پیش شبیه همین گل را مقابل سوئد دریافت کرده بودیم. اما در هر حال من به این تیم خیلی افتخار می‌کنم؛ به آن چیزی که با پشتیبانی و حمایت کل کشور به آن دست یافتیم افتخار می‌کنم.»

 

زومر که بسیار احساسی شده بود و بغض داشت، ادامه داد:« شروع بازی دشوار بود و کار ساده نبود. در نهایت نیز بازی آنطور که می خواستیم تمام نشد ولی معتقدم همه چیزمان را فدا کردیم و باید احساس غرور کنیم.»

 

 

1619409

 

 

وقتی جف بالترمیا مجری شبکه SRF از زومر پرسید که دقیقا چه چیزی باعث شده تا اینچنین احساسات تان تحریک شود، او پاسخ داد:« فکر می کنم همه چیز. تورنمنت بسیار سختی بود که عالی پیش رفت و بسیار هیجان انگیز بود. باید به خودمان افتخار کنیم.»

پس از گفتن این جملات، گلر 32 ساله دیگر توان صحبت کردن نداشت  و با چشمانی گریان محل مصاحبه را ترک کرد.

 

زومر در یورو 2020 رکوردی جالب را نیز به نام خود ثبت کرد. سوئیس برابر اسپانیا نمایشی دلاورانه داشت و تنها در ضیافت پنالتی ها بود که شکست خورد. زومر یکی پس از دیگری حملات اسپانیا را دفع می کرد و اجازه نمی داد تیم 10 نفره سوئیس گلی دریافت کند. بازی 1-1 تا دقیقه 120 دنبال شد و زومر یک تنه کاری کرد که ضربات پنالتی تعیین کننده پیروز میدان شود. او برابر اسپانیا 10 مهار موفق داشت که در یورو 2020 یک رکورد محسوب می شود.

هیچ دروازه بان دیگری مجبور نشده تا در یک بازی 10 بار ضربات حریف را مهار کند. زومر که در جریان بازی ها برای دومین بار پدر شد، تورنمنتی تاریخی را پشت سر گذاشت و نامش در تاریخ رقابت ها ماندگار خواهد شد.

 

 

1619411

 

 

او همچنین به سوژه مناسبی هم در شبکه های اجتماعی بدل شد. یکی از دوست داران زومر در توئیتر نوشت:« اگر زومر را در مرز سوئیس قرار می دادیم، اجازه نمی داد ویروس کرونا وارد کشور شود.»

 

 

1619410

 

 

یکی دیگر نوشته:« باور نکردنی،یان زومر تو سوپراستاری.»

 

توئیت دیگر:« زومر به نظر ابدی و نامیرا می آید.»

 

 

1619412

 

 

توئیتی دیگر به قیمت او اشاره دارد:« یکی به من بگوید واقعا قیمت زومر 6 میلیون یورو است؟»

 

دیدگاه‌ها