کد خبر : 1765826 | 13 تیر 1400 ساعت 16:52 | 20.3K بازدید | 0 دیدگاه

زمان تغییرات فرا رسید؛

شکست آلمان آنقدرها هم بد نبود

لوتز فانشتیل، دروازه بان سابق فوتبال آلمان در یادداشتی به تشریح حال و روز این روزهای فوتبال این کشور پرداخته است.

شکست آلمان آنقدرها هم بد نبود

به گزارش "ورزش سه"، از همان پیش از شروع رقابت های یورو 2020 نیز مشخص بود تیم ملی آلمان از شانس زیادی برای کسب عنوان قهرمان برخوردار نیست، اما آنها با شکست در برابر رقیب دیرینه خود در مرحله یک هشتم با تورنمنت ودع کردند. حالا لوتز فانشتیل در مورد این شکست و البته حضور هانسی فلیک روی نیمکت مانشافت صحبت کرده است؛

 

رینگ رینگ، ساعت هفت صبح بوده  و دیشب تیم ملی آلمان حذف شده بود. خبرنگاران رسانه های انگلیسی بارها و بارها با من تماس گرفته و می خواستند در مورد بازی دیشب صحبت کنند. آنها به دنبال فردی پاسخ گو بودند.

 

1617673

 

"و در پایان آلمان همیشه پیروز می شود"؛ آیا جمله مشهور فوتبال گری لینه کر دیگر واقعیت ندارد؟ انگار خودشان هم نمی توانستند اتفاقات شب قبل را باور کنند. آیا انگلیس واقعا برنده شد؟ آلمان شکست خورد؟ در مرحله یک هشتم نهایی یک تورنمنت مهم؟ آیا واقعا هیچ اشتباهی از سوی دروازه بان انگلیس رخ نداده است؟ بدون ضربات پنالتی؟

 

اما من به بی بی سی گفتم که این تیم آلمان تقریبا هیچ وجه اشتراکی با تیمی که در سال 2014 قهرمان جهان شد ندارد. این تیم فقط یک تیم عادی و دور از کلاس جهانی است؛ حداقل در حال حاضر. بازی مقابل انگلیس را در خانه و در زویزل در بایرن تماشا کردم. یک روز بعد دیدن یکی از هیجان انگیزترین بازی های تاریخ یورو در بخارست و تماشای حذف قهرمان جهان، فرانسه.

 

در مورد حذف آلمان چه باید بگویم؟ در پایان آن دیدار من حتی عصبانی نبودم. دو تیم در اغلب دقایق مسابقه یکسان بازی کردند، اما انگلیسی ها مصمم تر، هیحانی تر و سریع تر بوده و در واقع بیشتر به دنبال غلبه بر رقیب بودند. چرا این اتفاق رخ داد، شما باید این شرایط تجزیه و تحلیل کنید؛ آنهم بدون عینک سیاه، قرمز و زرد بر روی بینی خود (بدون تعصب روی تیم ملی آلمان).

 

1617770

 

پس وقتی تیم ملی آلمان در این دوره مسابقات قهرمانی اروپا فقط در از بازی یک بار پیروز شده و هفت گل دریافت کرده، شرایط دشوار را قبول کرده و با خود نگویید ما آنقدر خوب بودیم که قهرمان اروپا شویم. گاهی فوتبال فقط بازی اعداد بوده و واقعیت با خواسته شما متفاوت است. برخی معتقدند از همان ابتدای کار حذف تیم یوواخیم لوو قطعی بود و ژرمن ها از پیش باخته وارد مسابقات شدند. اما من چنین چیزی را باور نمی کنم، زیرا بازیکنان خواهان کسب موفقیت بوده و تلاش کردند، اما دیگر نمی توانستند رقبای بزرگ را مغلوب کنند.

 

در گذشته ما تسلطی فراوانی بر رقبا داشته و با مالکیت 75 درصدی توپ، حریفان خود را سر جای خود قرار داده و موفق به گلزنی می شدیم، کاری که این تیم در حال حاضر قادر به انجام آن نیست. آلمان در حالت دفاعی به اندازه کافی ثبات ندارد، سیستم سه دفاعی از ابتدا خطرناک و پرریسک بوده و هرگز در این مسابقات کارآیی نداشت و مت هوملس عملکرد خوبی داشته و تکل های فوق العاده ای زد، اما از ابتدا مشخص بود که از سرعت کافی برخوردار نیست.

 

ماتیس گینتر نیز مانند آنتونی رودیگر خوب بازی کرد، اما آنها با هم هماهنگ نبودند. برای ایجاد این هماهگی به زمان زیادی نیاز دارید و چند هفته قبل از تورنمنت نمی توانید این کار را انجام دهید. وقتی یولیان ناگلزمان به سیستم سه دفاعه در هوفنهایم روی آورد، هفته ها تمریناتی دقیق و مستمر برکزار کرد تا اینکه سرانجام به هماهنگی رسید.

 

1617677

 

فوتبال طی چند سال گذشته به سرعت پیشرفت کرده و تیم های کوچک دفاع شرایط بهتری پیدا کرده اند. همچنین کشورهای بزرگ مانند بلژیک، ایتالیا، فرانسه و بعضا انگلیس نیز در مقابل واکنش درستی نشان داده اند؛ درست همانطور که ناگلزمان کار کرده و هانسی فلیک اخیرا بارها و بارها در بایرن این موضوع را ثابت است. ما در تیم ملی چنین کاری نمی کنیم.

 

سوالی که پیش می آید این است که آینده تیم ملی آلمان چگونه پیش می رود؟ چلسی با مربیگری توماس توخل همین چندی پیش با رویکرد تاکتیکی هوشمندانه در برابر منچسترسیتی ، در فینال لیگ قهرمانان پیروز شده و قهرمان شد. همه بازیکنان دقیقا می دانستند که در برابر این سبک بازی حریف مبتنی بر مالکیت توپ باید چه کاری انجام دهند و این فقط یک نمونه است.

 

من هانسی فلیک را به خوبی می شناسم. ما به طور منظم در تماس هستیم و من می دانم که او از این تورنمنت به عنوان فرصتی برای تجزیه و تحلیل همه چیز در سر خود استفاده کره است.از نظر هانسی فلیک اوضاع وحشتناک نیست و به عنوان مثال جمال موسیالا می تواند در آینده تبدیل به ستاره ای بزرگ بشود.

 

1601336

 

سرژ گنابری و لروی سانه بازیکنانی با پتانسیلی در کلاس جهانی هستند و کای هاورتز عملکردی فوق العاده به نمایش گذاشت. آلمان به تازگی دوباره قهرمان رقابت های زیر 21 ساله اروپا شده و ما در هر پستی بازیکنان واقعا خوبی داریم. شما فقط باید شهامت داشته و جرات ایجاد تغییر را داشته باشید. چگونه؟ هانسی فلیک باید در این باره تصمیم بگیرد. او می تواند یا تصمیماتی رادیکال گرفته و یا مرحله به مرحله پیش برود. شکی نیست که او مجبور به انجام آن است.

 

همانند پاسخ من به سوالات ساعت هشت صبح، حتی انگلیسی ها هم این موضوع را می دانند، این پیروزی در مرحله یک هشتم نهایی برای انگلیس مانند قهرمانی بود.

دیدگاه‌ها