کد خبر : 1765947 | 14 تیر 1400 ساعت 11:55 | 8.9K بازدید | 0 دیدگاه

صعود کنیم حمایت می شویم 

کلانتری: هنر و زرنگی ما در سالم کار کردن است

معادلات در رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور در حال تغییر کردن است. در پایان هفته سی و دوم فجر سپاسی برای اولین بار به صدر جدول آمد.

کلانتری: هنر و زرنگی ما در سالم کار کردن است  

به گزارش "ورزش سه"، این تیم با شکست هوادار، صدرنشین مسابقات در تهران و شکست تیم بادران در برابر قشقایی حالا گزینه اول صعود به لیگ برتر بشمار می رود. به همین بهانه دقایقی با علی اصغر کلانتری – سرمربی فجر سپاسی گفتگو کردیم که صحبت های او را می خوانید: 

 

*در صورتی که فجر سپاسی به لیگ برتر صعود کند آیا حمایت های لازم از این تیم صورت خواهد گرفت. به خصوص که فوتبال حرفه ای تر از گذشته شده و پرداخت دستمزدها کلید اول موفقیت است. 

خب ما هنوز به لیگ برتر صعود نکرده ایم و تنها صدرنشین بازی ها هستیم. اما از این بابت دغدغه ای نداریم. در این زمینه قول های مساعدی به ما داده شده است. حتی از سوی سپاه که حمایت ها از فجر سپاسی سنگین خواهد بود. ما ابتدا باید به لیگ برتر صعود کنیم. 

 

 

*در برهه ای فجر سپاسی امتیازات مهمی را از دست داد؛ چه عاملی باعث شد که تیم شما روحیه خود را حفظ کرد و در نهایت به صدر جدول برگشت؟ 

بله همین طور است که شما می گویید. در مقطعی که مس کرمان 7 امتیاز پیش افتاد ما سه شکست پی در پی متحمل شدیم. تیم من یک تیم جوان و با انگیزه است و سعی کردم امید را به تیم تزریق کنم. اینکه نباید تسلیم شویم و باید به مبارزه ادامه دهیم. اینطور نیست که تیم خوب شکست نخورد. اما نکته ای که باعث شد بچه ها دوباره جمع شوند و به حرکت ادامه دهند این بود که هیچ گاه سعی نکردم بچه ها را مقصر جلوه دهم و همه شکست ها به گردن گرفتم و به صراحت گفتم اگر ایرادی است از من است نه از بچه ها. این باعث شد بچه ها با همه وجود دوباره تلاش کنند و امروز در صدر جدول قرار بگیریم. 

 

1138794

 

*چند هفته پیش صحبت هایی در مورد تبانی در لیگ یک انجام دادید در حالی که اکنون تیم شما به عنوان یکی از تیم های سالم رقابت ها به صدر جدول صعود کرده است؟ آیا واقعا تبانی در لیگ یک وجود دارد؟ 

من به صحبت های فریبرز محمود زاده – رییس برگزاری بازی های لیگ یک استناد می کنم که گفته گزارش هایی از یکی دو تیم به ما رسیده و ما در حال رصد آنها هستیم و به زودی حکم هایی در این باره صادر می شود. خب وقتی ایشان به عنوان رییس برگزاری بازی ها به این نکات اشاره می کند حتما نکاتی که ما هم مطرح می کنیم، صادق است. 

 

*در صورت صعود به لیگ برتر دومین بار است که به همراه فجر سپاسی لیگ برتری خواهید شد؛ درست است؟ 
بله ولی ما هنوز به لیگ برتر صعود نکرده ایم. دو بازی دیگر پیش رو داریم و باید در این دو بازی هم همانند بازی دیروز فوتبال کنیم و برنده شویم. خوشبختانه سرنوشت صعود به دست خودمان است. 

 

 

*به عنوان مربی ای که سال های سال در لیگ یک حضور داشته اید و صعود به لیگ برتر را هم تجربه کرده اید چه توصیه ای به کسانی دارید که به زعم شما برای صعود راه اشتباه را می روند...

من یکی دو هفته پیش حرفی زدم که از ته قبلم بود. قصر خوشبختی خود را نباید روی  بدبختی دیگران بنا کنیم. تیمی که صعود از خودش نباشد چه فایده ای دارد؟ این زرنگی نیست.زرنگی تو این مملکت سالم کار کردن است و کسی که سالم کار می کند و به یک موفقیتی می رسد هنر کرده است. و گرنه صعود از راه نادرست آسان ترین و راحت ترین کار است. فقط کافی است شما در این مسیر قرار بگیرید. خدا رو شکر در دو هفته پایانی شرایط صعود به دست خودمان است و نیاز به لطف تیمی و اما و اگر هم نداریم. هر چند در این یکی دو هفته از برخی تیم ها انتظار نداشتیم به این راحتی امتیاز از دست بدهند اما اگر در دو بازی باقی مانده پیروز شویم نتایج دیگر بازی ها برای ما اهمیتی ندارد.

دیدگاه‌ها