کد خبر : 1765962 | 14 تیر 1400 ساعت 13:05 | 8.4K بازدید | 0 دیدگاه

حکم کمیسیون اخلاق علیه یک مدیر ورزشی

در پی انتشار اتهاماتی علیه یکی از مدیران سابق ورزش ایران کمیته اخلاق ورزش کشور در این زمینه وارد عمل شده است.

حکم کمیسیون اخلاق علیه یک مدیر ورزشی

 

به گزارش "ورزش سه"، این کمیته بعد از بررسی صحبت های فردی که در یک برنامه تلویزیونی مسایل جدی را متوجه یکی از مدیران ورزش کشور کرده با بررسی پرونده اقدام به انتشار اطلاعیه ذیل نمود:

 

1-دبیرخانه کمیسیون ضمن ارجاع گزارش اولیه به شعبه اول انتظامی، نسبت به جمع آوری مستندات اقدام و در همین رابطه ضمن اعلام رسمی رسیدگی به موضوع، تلاش کرد تا از طرق مختلف با فرد ادعا کننده ارتباط گرفته و نسبت به اخذ شکواییه و مستندات ایشان اقدام کند که این امر نهایتا پس از گذشت حدود 10 روز محقق شد .

 

2-فرد ادعا کننده علی رغم تلاش های صورت گرفته، تمایلی برای ارائه شکوائیه و مستندات نداشت و تا زمان برگزاری جلسه رسیدگی نسبت به معرفی وکیل و یا نماینده قانونی اقدام نکرد.

 

3-دبیرخانه کمیسیون ضمن تماس با مدیر سابق ورزش کشور، اظهارات و دفاعیه ایشان را اخذ و برای اتخاذ تصمیم به شعبه رسیدگی کننده ارجاع نمود.

4-علاوه بر اقدامات یاد شده، برخی از مطلعین که عموما از همکاران افراد مطرح در پرونده بودند به شعبه و دبیرخانه دعوت و اظهارات ایشان بصورت شفاهی و مکتوب اخذ شد.

 

5-شعبه رسیدگی کننده پس از مطالعه سوابق و استماع اظهارات افراد نسبت به صدور حکم اقدام کرد. بر این اساس شعبه اول ضمن بیان شرح موضوع و اقدامات صورت گرفته در بخشی از حکم صادره آورده است:  «... مستندا به مواد 2 و 69 و 73 آیین نامه کمیسیون اخلاق کمیته ملی‌المپیک و پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر منشور اخلاقی ملی و بین‌المللی و با رعایت اصل برائت، تخلف انتسابی را محرز ندانسته و قرار منع پیگرد .... از تخلف و رفتار انتسابی را صادر و اعلام می‌نماید.  قرار صادره مطابق آئین نامه صدر الذکر و ماده 380 قانون آئین نامه دادرسی کیفری مصوب 1392 ظرف 20 روز پس از ابلاغ، قابل تجدیدنظرخواهی در شعبه تجدید نظر کمیسیون اخلاق می باشد...».

 

در پایان قابل ذکر است مرجع رسیدگی به رفتارهای غیراخلاقی در ورزش کشور بر عهده کمیسیون اخلاق است، لذا از عموم ورزشکاران، مربیان، مدیران، کارشناسان و اهالی ورزش درخواست دارد، هرگونه رفتار غیراخلاقی را برای رسیدگی به دبیرخانه کمیسیون ارائه نموده و از طرح اتهام علیه افراد در رسانه‌ها که خود رفتاری غیراخلاقی است، خودداری نمایند.

 

بدیهی است شعب کمیسیون اخلاق که متشکل از جمعی از قضات و حقوقدانان برجسته و خوشنام کشور است، صرف نظر از عنوان و سمت افراد، به صورت کاملا مستقل به موضوعات رسیدگی و در صورت اثبات اتهامات، بدون ملاحظه و مصلحت‌اندیشی برای متخلفان تنبیهات قانونی لازم را اعمال خواهد کرد.

 

 دبیرخانه کمیسیون اخلاق کمیته ملی المپیک و پارالمپیک.

دیدگاه‌ها