کد خبر : 1766259 | 15 تیر 1400 ساعت 21:25 | 101.3K بازدید | 31 دیدگاه

مجیدی مچ دومین استادش را نیز خواباند

استقلال 2 – تراکتور1؛ فرهاد یک قدم تا سهمیه آسیایی

استقلال در شب درخشش مهدی قایدی، با ارائه یک بازی برتر نسبت به حریف خود، توانست از سد تراکتور عبور کند.

استقلال 2 – تراکتور1؛ فرهاد یک قدم تا سهمیه آسیایی

به گزارش "ورزش سه"، استقلال که برای اینکه رتبه سوم و سهمیه آسیایی خود را تا حدود زیادی قطعی کند، به دنبال پیروزی در یک بازی خانگی بود و شاگردان مجیدی موفق شدند با ارائه یک بازی خوب در نیمه دوم، سه امتیاز حساس را از آن خود کنند.


در این بازی که نیمه اول بدون گلی را پشت سر گذاشت، 45 دقیقه دوم آن بسیار دیدنی و جذاب دنبال شد. مهدی قایدی مرد نخست این بازی بود. او روی گل نخست تیمش نقش بسیار ویژه ای داشت و پس از تعقیب توپ روی پاس رو به عقب فخرالدینی، با ضربه ای چپ زمینه ساز گل نخست تیمش بود.


باشوی کوچک در ادامه نیز با استفاده از پاس خوب ریگی، با ضربه ای بغل پا گل دوم را به ثمر رساند و حتی ثانیه هایی بعد، فرصت مشابهی را به دست آورد که ضربه بغل پای او با اختلاف بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت.


در ثانیه های پایانی تراکتور توسط تعویض طلایی فیروز کریمی یعنی امین اسدی به گل رسید. ارسال رزاق پور و ضربه سر اسدی، باعث باز شدن دروازه حسینی پس از 4 بازی شد و در نهایت این بازی با نتیجه دو بر یک به سود آبی پوشان به پایان رسید تا استقلال رتبه سوم خود را تا حد بسیار زیادی قطعی کند.

 


بازی از هفته بیستم و ششم رقابت های لیگ برتر ایران؛ سه شنبه: 15/04/1400 ؛ ساعت: 19:15
استادیوم: آزادی تهران / بدون تماشاگر
پیام حیدری / کمک ها: سعید علی نژادیان – فرهاد مروجی؛ داور چهارم: عبدالنبی پورخلف / ناظر داوری: محسن ترکی

 

ترکیب استقلال:


سید حسین حسینی
عارف غلامی
محمدحسین مرادمند
سیاوش یزدانی
محمد نادری (92- هروویه میلیچ)
احمد موسوی
مهدی مهدی پور (65- داریوش شجاعیان)
آرش رضاوند (84- سعید مهری)
مسعود ریگی (92- سبحان خاقانی)
مهدی قایدی
ارسلان مطهری (84- آرمان رمضانی)


سرمربی: فرهاد مجیدی

 


ترکیب تراکتور:


محمد رضا اخباری
ابوالفضل رزاق‌پور
هادی محمدی
پیمان کشاورز (20- سعید ایران خواه)
علی فتحی (64- سیدمحمد خرم حسینی (90- صیاد کوکبی))
محمد عباس‌زاده
محمد قنبری (64- محمد قادری)
میلاد فخرالدینی
سامان نریمان جهان
پیمان بابایی (91- امین اسدی)
بهزاد سلامی


سرمربی: فیروز کریمی

 

 

کارت زرد:


محمد عباس زاده (37) محمدرضا اخباری (55)بهزاد سلامی (90+1)


محمد نادری (45+7) عارف غلامی (73)

 

شرح گل:


استقلال یک – تراکتور صفر (دقیقه 53: هادی محمدی – گل بخودی): ارسال بلند موسوی به روی دروازه به فخرالدینی رسید و این بازیکن به استپ سینه قصد داشت توپ را به اخباری برساند ولی تیز هوشی مهدی قایدی باعث شد او زودتر به توپ برسد. ضربه چیپ این بازیکن از بالای سر اخباری در حال ورود به دروازه بود که هادی محمدی پیش از ورود توپ به دروازه، قصد دفع آن را داشت و ضربه این بازیکن وارد دروازه تیمش شد تا حساب کار یک بر صفر شود.

 

استقلال 2 – تراکتور صفر (دقیقه 59: مهدی قایدی): پاس رو به عقب هادی محمدی به اخباری رسید و اشتباه عجیب سنگربان تبریزی ها در دفع توپ، باعث شد تا توپ به ریگی برسد و این بازیکن با یک ضربه سر مهدی قایدی را در فرصت مناسبی قرار دهد و مهاجم بوشهری استقلالی ها پس از عبور از هادی محمدی و ایران خواه، با ضربه ای بغل پا و فنی، دروازه تراکتور را برای بار دوم باز کرد.

 

استقلال 2 – تراکتور یک (دقیقه 90+2: امین اسدی): ارسال سیدابوالفضل رزاق پور به روی دروازه به ضربه سر امین اسدی همراه شد که توپ این بازیکن با ورود به درون دروازه، قفل دروازه حسینی را باز کرد.

 

* بهترین بازیکن میدان:


مهدی قایدی شب بسیار خوبی را پشت سر گذاشت. او روی تیزهوشی و با استفاده از اشتباه مدافعین تراکتور، روی هر دو گل تیمش تأثیرگذار بود. ضربه چیپ او که در حال ورود به دروازه بود، با دخالت هادی محمدی به گل تبدیل شد و در ادامه نیز با استفاده از پاس خوب ریگی، موفق شد دروازه تراکتور را برای بار دوم باز کند. او حتی می توانست گل سوم تیمش را نیز وارد دروازه تبریزی ها کند ولی در این امر بدشانس بود. باشوی کوچک به طور قطع بهترین بازیکن زمین بود.

 

لحظات حساس:


دقیقه 14: پاس خوب محمد نادری پشت محوطه جریمه به مهدی قایدی رسید و این بازیکن با ضربه ای فنی و بغل پا، توپش را به سمت دروازه اخباری فرستاد که با اختلافی اندک به بیرون رفت.

دقیقه 38: ارسال یک کرنر از سمت راست به روی دروازه تراکتور با ضربه سر ارسلان مطهری مواجه شد و این توپ به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 45+2: اشتباه بزرگ سعید ایران خواه باعث شد تا ارسلان مطهری در مصافی تک به تک با محمدرضا اخباری قرار بگیرد و در حالیکه قایدی در فرصت بهتری قرار داشت و اخباری نیز از دروازه بیرون آمده بود، مطهری ضربه اش را به سمت دروازه زد که اخباری توپ را به خوبی مال خود کرد.

 

دقیقه 50: پیمان بابایی مهاجم تبریزی ها پشت محوطه جریمه صاحب یک فرصت شد و شوت این بازیکن با اختلاف اندک از کنار زمین به بیرون رفت.
دقیقه 60: اشتباه عجیب دیگر از فخرالدینی و پاس او به قایدی یک فرصت مناسب و دقیقا مشابه گل دوم استقلالی ها را در اختیار این بازیکن قرار داد که او پس از عبور از هادی محمدی، با ضربه ای بغل پا و فنی، ضربه اش را به سمت دروازه تراکتور زد که توپ با اختلاف بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 81: ارسال یک کرنر به روی دروازه با مشت حسینی همراه شد که توپ در ادامه با برخورد به هادی محمدی بازیکن تراکتور، به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه 83: حملات تراکتور برای کاهش فاصله بیشتر شد و شوت فخرالدینی با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 4+90: روی غافلگیری خط دفاعی تراکتور مهدی قایدی مهاجم استقلال با محمدرضا اخباری در موقعیت تک به تک قرار گرفت که کاپیتان تراکتوری ها به زیبایی توانست این موقعیت را از استقلال بگیرد.

 

در حاشیه:


* پیش از آغاز بازی کادرفنی استقلال به سمت فیروز کریمی رفت. در این بین خوش و بش فرهاد کریمی با سرمربی خودش در استقلال قابل توجه بود. مجیدی در دوران بازیگری موضع‌گیری‌های علیه کریمی داشت.

 


* سید احمد موسوی وسعید مهری دو بازیکن استقلال که سابقه بازی در تراکتور را دارند، پیش از شروع مسابقه به سمت اعضای این تیم رفتند و با آن‌‌ها دیدار کرند.
* روی سکوهای ورزشگاه آزادی علاوه بر پرچم‌های آبی، بنری برای حمایت از فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال توسط کانون مشوقین این باشگاه نصب شده است.
* هروویه میلیچ، مدافع کروات استقلال پس از چند بازی غیبت در لیست 18 نفره قرار گرفت. این در حالی است که وریا غفوری به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داد.
* داریوش شجاعیان، رشید مظاهری، بابک مرادی، آرمان رمضانی، متین کریم‌زاده، هروویه میلیچ، سعید مهری، محمد دانشگر و سبحان خاقانی نیمکت‌نشینان استقلال برای این دیدار هستند.
* سعید مهری، هافبک استقلال که نیم فصل اول در تیم تراکتور حضور داشت، با بازیکنان این تیم خوش و بش کرد. سیدحسین حسینی، دروازه‌بان استقلال نیز که در تیم ملوان زیر نظر کریمی بازی می‌کرد، برای رخصت به سمت او رفت.
* جمشید نظمی، مدیرعامل تراکتور در ورزشگاه آزادی حضور دارد و نظاره‌گر بازی است.

* مهدی قایدی پس از اینکه دروازه تراکتور را روی اشتباه مدافعین این تیم باز کرد، به علت برخورد با اخباری دچار مصدومیت شد و به بیرون رفت اما با کمک کادرپزشکی خیلی زود به زمین برگشت.
* در صحنه گلزنی قایدی، جواد خیابانی گزارشگر مسابقه برای لحظاتی سکوت کرد.
* مهاجم استقلال پس از اینکه برای دومین بار دروازه حریف را باز کرد، عدد 2 را هنگام انجام شادی گل نشان داد.
* در دقیقه70 یک بازیکن تراکتور و یک بازیکن استقلال برای تصاحب توپ با هم درگیر شدند و به زمین افتادند. در این صحنه فیروز کریمی با اشاره دست از هر دو خواست بلند شده و به بازی ادامه بدهند.
* در دقیقه72، کنار محوطه جریمه تراکتور توپ به دست بازیکن این تیم خورد. ارسلان مطهری در این لحظه اعتقاد به پنالتی داشت و به داور اعتراض کرد که پیام حیدری نیز به او تذکری جدید داد و خواست که صحبتی نکند.
* در دقیقه75 داور زمان خنک شدن را اعلام کرد. در این لحظه داور بازی به سمت فیروز کریمی رفت و در گفت‌وگویی دوستانه او را دعوت به آرامش کرد.

دیدگاه‌ها