کد خبر : 1766469 | 16 تیر 1400 ساعت 13:41 | 12.1K بازدید | 0 دیدگاه

درخشش مقابل چشمان ناصر الخلیفی؛

گلر زردپوش؛ قهرمان اول تیم لاجوردی (عکس)

دروازه‌بان جوان اما باتجربه تیم ملی ایتالیا بار دیگر برای تیمش درخشید و زمینه‌ساز صعود این تیم به فینال یورو 2020 شد.

به گزارش "ورزش سه"، هر چند تیم ملی ایتالیا در مرحله گروهی توانست با سه کلین‌شیت در سه مسابقه، قاطعانه خود را به مرحله حذفی برساند اما رکورد بسته ماندن دروازه این تیم در مرحله یک هشتم نهایی مقابل اتریش شکسته شد و پس از آن در مرحله یک چهارم نهایی و نیمه نهایی، مهاجمان تیم‌های ملی بلژیک و اسپانیا موفق شدند دروازه جانلوئیجی دوناروما را باز کنند.

 

اما در این میان نمی‌توان درخشش دروازه‌بان 22 ساله تیم ملی ایتالیا را نادیده گرفت، چرا که او به خوبی بارها توانست مقابل ضربات مهاجمان حریف ایستادگی کند و واکنش‌های تماشایی را از خود نشان داد و سهم پررنگی در صعود تیم ملی ایتالیا به فینال یورو 2020 دارد.

او شب گذشته مقابل تیم ملی اسپانیا، علی‌رغم آن‌که یکبار دروازه خود را مقابل آلوارو موراتا باز شده دید اما چند واکنش زیبا هم داشت و در ضربات پنالتی هم توانست با درخشش خود، شب خوبش مقابل تیم ملی اسپانیا را تکمیل کند و حکم صعود لاجوردی‌ها به فینال را امضا کند.

 

1620421

 

1620419

 

1620422

 

1620420

 

پنالتی اولمو علی‌رغم تشخیص جهت درست دوناروما، به بیرون رفت و در پنالتی چهارم اسپانیا، این دروازه‌بان 22 ساله به خوبی توانست مسیر توپ آلوارو موراتا را تشخیص دهد و به سمت آن پرید و موفق به مهار پنالتی او شد تا این‌چنین پس از مهار دوناروما، با گلزنی جورجینیو جشن صعود تیم ملی ایتالیا به فینال یورو 2020 در ورزشگاه ویمبلی رقم بخورد.

 

جالب آن‌که درخشش جانلوئیجی دوناروما در شرایطی در ورزشگاه ویمبلی و در مقابل تیم ملی اسپانیا رقم خورد، که ناصر الخلیفی مالک باشگاه پاری سن ژرمن که مقصد بعدی دوناروما به شمار می‌آید و قرار است پس از یورو قرارداد خود را با این تیم به امضا برساند، در ورزشگاه حضور داشت و از نزدیک عملکرد این دروازه‌بان آینده‌دار دنیای فوتبال را نظاره کرد.

دیدگاه‌ها