کد خبر : 1766688 | 17 تیر 1400 ساعت 15:57 | 43.6K بازدید | 5 دیدگاه

درس فوتبال و زندگی از سرمربی لاروخا

پیغام تحسین‌برانگیز انریکه در کنفرانس خبری دردناک

سرمربی تیم ملی اسپانیا در یکی از دشوارترین نشست های خبری خود سعی کرد به نوجوانان و جوانان آینده فوتبال دنیا درس زندگی بدهد.

پیغام تحسین‌برانگیز انریکه در کنفرانس خبری دردناک

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی اسپانیا سه شنبه شب در ومبلی برابر ایتالیا به میدان رفت و با شکست در ضربات پنالتی از راهیابی به فینال یورو 2020 باز ماند. شکستی دردناک چرا که اسپانیا تیم برتر میدان در 120 دقیقه بود و با بدشانسی نتوانست پیروز میدان لقب بگیرد.

لوئیس انریکه سرمربی اسپانیا در نشست خبری پس از بازی به تمجید از بازیکنانش پرداخت و گفت که اسپانیا باید به این تیم افتخار کند.

 

 

1619725

 

 

بحشی از صحبت های انریکه اما به مساله ای جالب اختصاص داشت. او تاکید کرد که به وقت شکست نباید گریه کرد و باید بلند شد و به مسیر ادامه داد تا به موفقیت رسید. روی صحبت او با نوجوانان و جوانان فوتبالیست بود. ستاره های آینده فوتبال که رویای رسیدن به سطح اول فوتبال دنیا را دارند.

او از آنها خواست که هرچند شکست هایی مثل شکست اسپانیا برابر ایتالیا در نیمه نهایی یورو 2020 دردناک هستند ولی بدون گریه و شکایت باید آنها را پذیرفت و مدیریت کرد.

 

 

1620228

 

 

انریکه گفت:« خسته شده ام از تماشای تورنمنت های نوجوانان و جوانان که بازیکنان پس از هر شکست، شروع به گریه می کنند. گریه و زاری پس از باخت؟ دلیلی نمی بینم. فوتبال برد و باخت دارد ولی باید از شکست ها درس گرفت. امشب ایتالیا پیروز شد و باید به بچه ها یاد داد که پس از شکست نباید گریه کرد بلکه باید بلند شد و به مسیر ادامه داد.»

 

 

1616863

 

 

پیامی عمیق از سوی لوئیس انریکه که سعی دارد نشان دهد، باختن بخشی از فوتبال است و شکست خوردن نیز همیشه راحت تر از برنده شدن است. در نهایت همیشه یک تیم است که برنده می شود و برای تیم بازنده، چیزی که باقی می ماند، درس گرفتن از ناکامی، بلند شدن و تلاش برای جبران است.

پیغامی قابل تامل از انریکه در یکی از سخت ترین و دردناک ترین نشست های خبری ممکن برای یک سرمربی؛ پس از شکست در نیمه نهایی یورو.

 

دیدگاه‌ها