کد خبر : 1766739 | 17 تیر 1400 ساعت 23:16 | 129.5K بازدید | 11 دیدگاه

پس از قضاوت بحث‌برانگیز در نیمه‌نهایی یورو؛

پلیس هلندی متهم ردیف اول فوتبال اروپا

دنی ماکلی، پلیس هلندی و داور دیدار نیمه نهایی یورو 2020، یک پنالتی پر حرف و حدیث را به انگلیس هدیه داد تا سه شیرها را به فینال بفرستد.

پلیس هلندی متهم ردیف اول فوتبال اروپا

به گزارش "ورزش سه"، دنی ماکلی، داور جنجالی نیمه نهایی یورو، به دلیل قضاوت بحث برانگیزی که در بازی انگلیس و دانمارک داشت به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

داوری در تمام طول مسابقات یورو 2020 از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده، اما چهارشنبه شب وقتی ماکلی در وقت اضافه یک پنالتی بحث برانگیز را به انگلیس هدیه داد، همه چیز شکل دیگری به خود گرفت. هری کین با استفاده از همان ضربه پنالتی موفق شد تا انگلیس را پیروز میدان کرده و به فینال این رقابت ها برساند.

 

1620918

 

نه فقط در هنگام برخورد رحیم استرلینگ با مدافعان دانمارک دو توپ در زمین وجود داشت، بلکه برخوردی که بین وینگر انگلیس و بازیکنان دانمارکی رخ داد در بهترین حالت برخوردی بسیار ملایم و حاشیه ای بود.

پل فن بوکل، هموطن ماکلی،در اتاق VAR حاضر بود، اما او نیز دلیلی ندید تا تصمیم داور وسط را در اعلام ضربه پنالتی لغو کند.

تازه این فقط آخرین لطفی بود که به تیم ملی انگلیس در این مسابقات شده بود! آنها بسیار خوش شانس بوده‌اند و فقط یک بازی خود را خارج از ومبلی انجام داده اند؛ دیدار مرحله یک چهارم نهایی برابر اوکراین که در رم برگزار شد و به برتری 4-0 سه شیرها منجر شد.

و آنها همچنین از حمایت بی دریغ و اکثریتی تماشاگران خودی بهره مند شده اند، زیرا به دلیل شیوع ویروس کرونا هواداران خارجی اجازه ورود به کشور انگلیس را ندارند!

 

1620920

 

این اولین تصمیم سوال‌برانگیز ماکلی در این فصل نبود!

در مسابقه مقدماتی جام جهانی 2022 پرتغال برابر صربستان در ماه مارس، این داور هلندی در حالی که توپ کریستیانو رونالدو به وضوح از خط دروازه رد شده بود،  گل فوق ستاره پرتغالی را نپذیرفت.

رونالدو پس از این اتفاق بازوبند کاپیتانی خود را به زمین پرتاب کرد و خشمگین از زمین بازی بیرون رفت.

 

ماکلی پس از آن مسابقه در مصاحبه با نشریه پرتغالی A Bola به خاطر آن تصمیم عذرخواهی کرد.

 

1620917

 

او گفت: "تنها چیزی که می توانم به فرناندو سانتوس سرمربی پرتغال بگویم این است که متاسفم. به عنوان تیم داوری ما سخت تلاش می کنیم تا تصمیمات درستی بگیریم. وقتی اینگونه در مرکز توجه قرار می گیریم، اصلا راضی نخواهیم بود."

 

با این وجود به نظر می رسد ماکلی مردی است که توجه و طرفداری ویژه یوفا را دارد و تاکنون چهار بازی را در یورو 2020 داوری کرده است.

او همچنین داور بازی رفت رئال مادرید برابر چلسی در نیمه نهایی چمپیونزلیگ در ماه آوریل بود.

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها