کد خبر : 1766856 | 18 تیر 1400 ساعت 22:13 | 43.2K بازدید | 0 دیدگاه

غلامی در سردار کفش هایش را آویخت؛ 

چند قاب از پایان راه طولانی مهاجم سابق تیم ملی(عکس)

محمد غلامی مهاجم کهنه کار فوتبال ایران در پنجره زمستانی، خبر از پایان مسیر حرفه ای با پایان لیگ دسته دوم داده بود.

چند قاب از پایان راه طولانی مهاجم سابق تیم ملی(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، غلامی از آن دسته فوتبالیست هایی به شمار می رود که حضور در تیم های پرشماری را تجربه کرده؛ او 20 سال پیش مسیر حرفه ای خود را با چوکا در تالش آغاز کرد و پس از دو دهه در حالی تصمیم به خداحافظی گرفت که برای یکی از تیم های محبوب دوران بازیگری اش به میدان می رفت؛ سپیدرودِ رشت. این تیم طی سال های اخیر نامی عجیب در فوتبال ایران بوده؛ آنها چند سال پیش رده های مختلف فوتبال را یکی یکی طی کردند و به لیگ برتر رسیدند ولی خیلی زود پایین رفتند و پایین رفتنشان هم مثل بالا آمدنشان سریع بود و فصل جاری را در دسته دوم بازی کردند.


غلامی در کنار برخی بازیکنان دیگر از مهره های باتجربه نظرمحمدی در سپیدرود بودند ولی این تیم که شروع بسیار بدی در مسابقات لیگ دسته دوم داشت و با حضور نظرمحمدی نظم خوبی پیدا کرد، درنهایت نتوانست به دسته اول بازگردد و در این بین محمد غلامی که امیدوار بود خداحافظی شیرینی با فوتبال داشته باشد و سپیدرود با او به دسته اول بازگردد این مهم برایش محقق نشد تا یکی از بهترین مهاجمان لیگ برتر فوتبال ایران در سال های اخیر، در دسته دوم با دنیای فوتبال خداحافظی کند.


غلامی طی دو دهه حضور فعال در رده های مختلف فوتبال باشگاهی فوتبال ایران برای تیم های مختلفی نظیر پاس، استیل آذین، داماش،سپاهان و ... بازی کرده و یکی از مردان منتخب علی دایی در مسیرجام جهانی 2010 و همینطور افشین قطبی در جام ملت های 2011 امارات بود؛ مهاجمی که خیلی فرصت بازی در تیم های مدعی فوتبال ایران به او نرسید، ولی همواره قدرت بالای سرزنی و تمام کنندگی خود را به رخ حریفان می کشید و سرانجام توانست در تیم سپاهان افتخار قهرمانی لیگ را هم به دست بیاورد.

 

1621085


محمد غلامی در 39 سالگی با آرزوی بازگرداندن سپیدرود به دسته اول زیر نظر نظرمحمدی بازی می کرد ولی این اتفاق برایش رقم نخورد و مصاف با علم و ادب تبریز که با تساوی یک بر یک تمام شد، آخرین حضور او در فوتبال را رقم زد و احتمالا او هم مانند برخی چهره های محبوب دیگر استان گیلان همانطور که در آخرین مصاحبه خود گفته، به زودی در کسوت مربی به میادین بازخواهد گشت و اینبار در نقشی جدید برای بازگرداندن تیم های گیلانی به سطح اول تلاش خواهد کرد.  


 گفتنی است سپیدرود رشت در پایان، با ۲۶ بازی و ۳۷ امتیاز در رتبه پنجم گروه اول از لیگ دسته دو فوتبال ایران قرار گرفت و غلامی در این مسیر موفق به ثبت 5 گل در آخرین سال بازیگری شد تا نشان دهد هنوز هم مانند 10 سال پیش که هر خط دفاعی ای را آزار می داد و حتی در بازی دوستانه تیم ملی مقابل برزیل موفق به گلزنی هم شد (گلی که به اشتباه مردود اعلام شد)، استعداد ذاتی برای باز کردن دروازه ها را فراموش نکرده است.

 

1621083

 

محمد غلامی در مسیر طولانی حرفه ای خود، سه مرتبه برای قرمزپوشان فوتبال رشت بازی کرد؛ یکبار نیم فصل دوم لیگ برتر فصل ۹۶-۹۷ و یکبار هم نیم فصل دوم لیگ برتر ۹۷-۹۸. آخرین حضور او با پیراهن سپیدرود هم از ابتدای لیگ امسال رقم خورد و با 5 گل خاتمه یافت.


ورزش سه برای محمد غلامی که متولد 24 بهمن ماه 1361 در شوانشهر گیلان است، در ادامه مسیر حرفه ای و زندگی شخصی آرزوی سلامتی و سربلندی دارد.

 

1621082

 

1621093

دیدگاه‌ها