کد خبر : 1766906 | 19 تیر 1400 ساعت 11:24 | 10.2K بازدید | 0 دیدگاه

برگی از تاریخ؛

منتخبین والیبال ایران در لیگ فجر (عکس)

سال‌ها پیش و در زمانی که همه چیز به تسخیر فوتبال درنیامده بود، والیبال در هفته‌نامه های پرخواننده آن روزها جای خود را داشت.

به گزارش "ورزش سه" دنیای ورزش، هفته‌نامه ای که موسسه اطلاعات آن را منتشر می‌کرد و در دهه شصت پرخواننده‌ترین نشریه ایران بود هر هفته با پوشش کامل رقابت‌های والیبال در سراسر کشور که به صورت تیم‌های منتخب استانی برگزار می‌شد اقدام به معرفی بهترین بازیکنان هفته نیز می‌کرد.

 

مربوط به هفته لیگی موسوم به فجر است که با حضور تیم‌های منتخب هشت استان (تهران، آذربایجان غربی و شرقی، مازندران، گیلان، خراسان، باختران (کرمانشاه) و اصفهان) برگزار می‌شد. مسابقاتی که در آن زمان در ایران در رشته های مختلف برگزار می‌شد.

 

در رشته فوتبال هم تیم‌ها به صورت منتخب استانی در رقابت‌ها حاضر می‌شدند اگرچه باشگاه‌ها نیز فعالیت خود را در بخش استانی انجام می‌دادند. در آن روزها به عنوان مثال رقابت‌های والیبال باشگاهی تهران هم گرمای خاص خود را داشت و بازیکنان منتخب آن به تیم والیبال منتخب تهران راه میافتند.

 

در بین بازیکنانی که در تیم منتخب آن روزها قرار گرفتند نام علی موذن به عنوان پاسور، سعید حجازیان به عنوان آبشازن قدرتی و فرهاد فرهادیان بیش از بقیه آشناست. فرهادیان از بلند قامت‌های والیبال ایران در اواخر دهه ۱۳۶۰ بود؛ زمانی که هنوز بازیکنان دو متری وارد والیبال ایران نشده بودند و معدل قامت والیبالیست‌ها حدود ۱۸۵ سانتی متر بود.

 

این صفحه حاصل تلاش جمشید حمیدی والیبال نویس قدیمی است و کسی است که می‌شود از او با نام استاد یاد کرد. آن‌هایی که در آن زمانه سخت از نظر ارتباطی چراغ ورزش را در ایران روشن نگه داشتند.

 

1621158

دیدگاه‌ها