کد خبر : 1767021 | 19 تیر 1400 ساعت 23:00 | 75.4K بازدید | 29 دیدگاه

فرهاد در اوج، فراز در حوالی سقوط؛

سایپا 0- استقلال 2؛ جشن آسیایی قبل از دربی

استقلال در یک بازی برتر و با غلبه بر سایپا، رتبه سومی خود را قطعی کرد تا فرهاد مجیدی سهمیه آسیایی فصل بعد را تصاحب کند.

سایپا 0- استقلال 2؛ جشن آسیایی قبل از دربی

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در اولین دیدار از هفته بیست و هفتم رقابت های لیگ برتر، در استادیوم قوامین یا دستگردی به مصاف میزبان خود سایپا رفت و در دیداری کاملا برتر، موفق شد با 2 گل ارسلان مطهری از سد حریف خود عبور کند و رتبه سومی اش را قطعی کند.


در این بازی آبی پوشان که مالکیت بیشتر بازی را در اختیار داشتند، حملات جدی تری را به روی دروازه حریف خلق کردند و در نیمه نخست نیز دو صحنه مشکوک درون محوطه جریمه خودروسازان رخ داد که داور اعتقادی به پنالتی نداشت.


در نیمه دوم آبی پوشان یک بار توسط قایدی تیر دروازه سایپا را به لرزه درآوردند تا اینکه روی حرکت باشوی کوچک صاحب یک ضربه پنالتی شدند که ارسلان مطهری آن را وارد دروازه ملکی کرد و تیمش را پیش انداخت.


در ادامه نیز شاگردان مجیدی روی شوت پرقدرت مطهری به گل دوم رسیدند تا ضمن انتقام باخت در بازی رفت، با کسب سه امتیاز مهم، رتبه سومی خود را قطعی کرده و به سهمیه آسیایی دست پیدا کنند.


بازی از هفته بیستم و هفتم رقابت های لیگ برتر ایران؛ شنبه: 19/04/1400 ؛ ساعت: 19:50
استادیوم: پاس قوامین تهران / بدون تماشاگر
داور: مرتضی منصوریان / کمک ها: یعقوب سخندان و جعفر مهاجر؛ داور چهارم: ناصر جنگی / ناظر داوری: فریدون اصفهانیان

 

ترکیب سایپا:


کوروش ملکی
کمال نیک‌خوی
رضا علیاری
امیرحسین حسین زاده (65- مهرداد عبدی)
مجید علیاری (84- حسین مالکی)
حسین ماهینی
مهرداد حیدری (60- رضا جعفری)
سینا مریدی
مجتبی لطفی

محمدصادق بارانی (84- محسن مسلمان)

روح الله سیف اللهی (65- امیر علی صادقی)


سرمربی: فراز کمالوند

 

ترکیب استقلال:


سید حسین حسینی
عارف غلامی (73- محمد دانشگر)
محمدحسین مرادمند
سیاوش یزدانی
مسعود ریگی (73- مهدی مهدی پور)
فرشید اسماعیلی
بابک مرادی
سبحان خاقانی (66- سیداحمد موسوی)
آرش رضاوند

مهدی قایدی (90- شیخ دیاباته)

آرمان رمضانی (73- ارسلان مطهری)


سرمربی: فرهاد مجیدی

 

کارت زرد:


کمال الدین نیک خوی (45)ررضا علیاری (54)

 

شرح گل:


سایپا صفر – استقلال یک (دقیقه 80: ارسلان مطهری): مهدی قایدی پس از نفوذ به درون محوطه جریمه در برخورد با حسین ماهینی و مهرداد عبدی متوقف شد و داور بازی به سود آبی پوشان خطای پنالتی اعلام کرد. در این صحنه داور ابتدا دستور کولینگ بریک داد و در شروع مجدد بازی، ارسلان مطهری پشت توپ قرار گرفت و برخلاف حرکت ملکی، توپ را وارد دروازه کرد.

 

سایپا صفر – استقلال 2 (دقیقه 87: ارسلان مطهری): حرکت خوب دانشگر از سمت راست و پاس این بازیکن به ارسلان مطهری رسید که مهاجم آبی پوشان با شلیکی محکم و دیدنی از پشت محوطه جریمه دروازه سایپا را باز کرد. شوت مطهری به حدی پرقدرت بود که ملکی با وجود تأثیرگذاری روی توپ، نتوانست آن را مهار کند و دروازه سایپا باز شد.

 

بهترین بازیکن زمین:


مهدی قایدی همچون بازی های گذشته، در این دیدار نیز تأثیرگذار بود و گره بازی را باز کرد اما ارسلان مطهری تعویض طلایی مجیدی، زمینه ساز پیروزی تیمش بود. مهاجم آبی پوشان که توانست به طلسم ناکامی هایش در سال 1400 پایان دهد، علاوه بر اینکه از روی نقطه پنالتی گل اول را به ثمر رساند، روی شلیکی دیدنی از پشت محوطه جریمه، پیروزی تیمش را قطعی کرد تا در طی حضور 17 دقیقه ای خود، دو بار برای تیمش گل بزند. مطهری شب خوبی را در دستگردی پشت سر گذاشت و بهترین بازیکن زمین بود.

 

لحظات حساس:


دقیقه 5: کرنر ارسالی  مهدی قایدی به روی دروازه با ضربه سر سیاوش یزدانی همراه شد و توپ او به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 7: یک پاس زمینی به درون محوطه جریمه به سبحان خاقانی رسید که این بازیکن پس از برخورد با مدافع سایپا روی زمین افتاد ولی داور بازی اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

دقیقه 12: ارسال یک کرنر به روی دروازه استقلال در محوطه 6 قدم به سینا مریدی رسید که ضربه سر این بازیکن به شکل خطرناکی از بالای دروازه حسینی به بیرون رفت.

دقیقه 29: حرکت خوب تیمی استقلالی ها و ضربه پای چپ رضاوند از پشت محوطه جریمه به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 53: ارسال یک سانتر خوب به روی دروازه از قایدی و ضربه سر آرمان رمضانی را ملکی مهار کرد.
دقیقه 53: بلافاصله ضد حمله سایپایی ها و یک موقعیت تک به تک برای این تیم به دست آمد که حسینی با خروجی به موقع توپ را در اختیار گرفت.
دقیقه 53: سومین موقعیت پیاپی دو تیم در عرض یک دقیقه نصیب بابک مرادی شد که شوت این بازیکن را ملکی گرفت.

دقیقه 57: ضربه ایستگاهی چسبیده به محوطه جریمه برای استقلال به دست آمد که شوت محکم قایدی با فاصله کم به بیرون رفت.

دقیقه 61: یک ارسال به روی دروازه به آرمان رمضانی رسید و این بازیکن با یک ضربه سر توپ را در اختیار فرشید اسماعیلی قرار دارد که قیچی برگردان هافبک استقلال از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 67: شوت پرقدرت فرشید اسماعیلی از پشت محوطه جریمه در میانه های راه به پای مهدی قایدی برخورد کرد و توپ پس از اصابت به تیر دروازه، با بدشانسی وارد دروازه نشد.

دقیقه 86: یک پاس خوب پشت محوطه جریمه به مهدی قایدی رسید که شوت این بازیکن را کوروش ملکی سنگربان سایپا مهار کرد و در ادامه توپ به کرنر رفت.

 

در حاشیه:


* آرمان رمضانی و محمد دانشگر که سابقه بازی در تیم فوتبال سایپا را هم دارند هنگام گرم کردن با بازیکنان سایپا خوش‌وبش کردند. 
* احمد موسوی، مدافع استقلال هنگام گرم کردن با محمد حسین اکبرمنادی، دروازه‌بان ذخیره سایپا در این بازی برخورد گرمی داشت.
* شیخ‌ دیاباته، مهاجم آبی‌پوشان پس از بازگشت مجددش به ایران یک بار دیگر در لیست استقلال قرار گرفت.
*ووریا غفوری، محمد نادری، آرش داجلیری و سینا خادم‌پور که در لیست استقلال برای بازی امروز حضور ندارند پیش از شروع بازی در ورزشگاه دستگردی تمرین کردند. 
* نادری محروم است، غفوری مصدوم است و داجلیری به همراه خادم‌پور به صلاحدید کادر فنی در لیست قرار نگرفته است.
* روی نیمکت سایپا بازیکنان همچون محمدحسین اکبرمنادی، محسن مسلمان، رضا جعفری، امیرعلی صادقی، حسین مالکی، فرزاد جعفری، عرفان خانی، عارف حاج‌عیدی و مهرداد عبدی حضور دارند. مسلمان همچون چند دیدار اخیر در ترکیب اصلی نارنجی‌پوشان حضور ندارد.
* نیمکت‌نشینان استقلال در این مسابقه را رشید مظاهری،داریوش شجاعیان، سید احمد موسوی، شیخ دیاباته، مهدی مهدی‌پور، متین کریم‌زاده، سعید مهری، محمد دانشگر و ارسلان مطهری تشکیل می‌دهند.

* فراز کمالوند نسبت به نیمکت تیمش سخت گیری زیادی داشت و مانع از اعتراض آنها به تصمیمات داور شد و از نیمکت نشینان خواست تا به تصمیمات داوری معترض نباشند.
* فرهاد مجیدی در چند صحنه نسبت به عملکرد سبحان خاقانی معترض بود و با صدای بلند از او خواست تا بیشتر دقت کند.
* قبل از آغاز بازی نیمکت نشینان دو تیم بخصوص اکبر منادی با محمد دانشگر به شوخی پرداختند.
* چمن ورزشگاه دستگردی حالت قابل قبولی دارد و با توجه به بازی هایی که در این استادیوم برگزار می شود، می توان از کیفیت آن راضی بود.
* از حدود دقیقه 30 نورافکن های ورزشگاه روشن شدند و زمین بازی را روشن کردند.
* جنب و جوش های فرزاد مجیدی روی سکوهای استادیوم نیز در نوع خودش جالب توجه است و تمام طول بازی را در حالت ایستاده دنبال می کند.

* پس از پایان بازی در نیمه نخست، مهدی پور، دانشگر، شجاعیان، سعید مهری، احمد موسوی و دیاباته در حال گرم کردن هستند ولی رشید مظاهری ترجیح داد روی نیمکت بنشیند.
* وریا غفوری با لباس بوکاجونیورز روی سکوها نشسته است.

* دقیقه 56 پاس چیپ اسماعیلی در شرایطی تک به تک به رمضانی رسید که این بازیکن پشت محوطه جریمه با خطای علیاری متوقف شد که داور بازی به یک کارت زرد بسنده کرد. فرهاد مجیدی با اعتراض شدید به این صحنه، معتقد بود داور باید با کارت قرمز مدافع سایپا را اخراج می کرد و این صحنه را با دیدار سایپا و ذوب آهن مقایسه کرد که داور با کارت قرمز، شهاب گردان را از زمین بازی اخراج کرد.

* در یک صحنه که توپ با حرکت جوانمردانه به بیرون رفته بود، بازیکنان سایپا معتقد بودند باید بازی را آغاز کنند ولی سیاوش یزدانی مانع از این کار شد و بین بازیکنان دو تیم جر و بحث شکل گرفت که فراز کمالوند بازیکنان را آرام کرد.

* روی سکوهای ورزشگاه یکی از اعضای تیم سایپا پس از اعتراض به اینکه بازیکنان استقلال باید پرتاب اوت را در اختیار سایپایی ها قرار دهند، مشاجره و درگیری لفظی پیش آمد که وریا غفوری و فرزاد مجیدی اوضاع را آرام کردند.
* پس از اینکه خطای پنالتی برای استقلال به دست آمد، منصوریان داور مسابقه در اقدامی عجیب بازی را متوقف کرد و دستور کولینگ بریک داد.

دیدگاه‌ها