کد خبر : 1767180 | 20 تیر 1400 ساعت 10:12 | 40.7K بازدید | 6 دیدگاه

اسکالونی: پس از قهرمانی در کوپا؛

مسی را به اندازه ما می‌شناختید، بیشتر دوستش داشتید

لیونل اسکالونی، سرمربی آرژانتین، پس از قهرمانی این تیم در کوپا آمه‌ریکا، فاش ساخت که لیونل مسی در دیدار فینال با مصدومیت همسترینگ بازی کرده است.

مسی را به اندازه ما می‌شناختید، بیشتر دوستش داشتید

به گزارش "ورزش سه"، لیونل اسکالونی پس از پیروزی برابر برزیل در فینال کوپا آمه ریکا و بالا بردن جام قهرمانی پس از سالها انتظار، فاش کرد که مسی در حالی در دیدار فینال برای آرژانتین به میدان رفت که دچار مصدومیت همسترینگ شده بوده.

 

آرژانتین در این دیدار با تک گل آنخل دی ماریا موفق شد برزیل را شکست داده و پس از 28 سال یک بار دیگر قهرمان کوپا آمه ریکا شود.

 

1621558

 

اسکالونی پس از پایان مسابقه در مصاحبه با ESPN برزیل گفت: "برای من هیچ چیز تغییر نکرده است، مسی بهترین است."

مربی آرژانتین همچنین گفت که حتی اگر مسی جام قهرمانی در کوپا آمه ریکا را به دست نمی آورد هم همچنان بهترین باقی می ماند: "او همچنان بهترین می بود. من از همه برزیلی ها می پرسم که آیا مسی برای بهترین بودن نیاز به بردن جام داشت؟"

او همچنین فاش کرد که مسی در دو دیدار پایانی آرژانتین در کوپا آمه ریکا، برابر کلمبیا در نیمه نهایی و برزیل در فینال، با "مشکل همسترینگ" مواجه بود و با این وجود بازی کرد.

 

1621557

 

اسکالونی در مورد نیمار، که پس از پایان بازی مسی از او در ماراکانا دلجویی کرد، گفت که متوقف کردن او "تقریباً غیرممکن" است و به نظر او "نیمار بعد از مسی دومین بازیکن برتر جهان است". اسکالونی گفت: "او بازی خوبی انجام داد و تمام خطراتی که برزیل ایجاد کرد حاصل بازی او بود."

 

اسکالونی درباره این قهرمانی گفت: "این یک عنوان قهرمانی بسیار مهم است، مخصوصا برای مردم ما. امیدوارم که آرژانتینی ها از این موفقیت لذت ببرند. هواداران بدون قید و شرط از تیم پشتیبانی کردند. به نظرم آنها می توانند با این تیم که هرگز تسلیم نمی شود، هم‌ذات‌پنداری کنند.

این یک کوپا آمه‌ریکای بسیار دشوار بود. خوشبختانه این بار قهرمانی برای ما ممکن شد."

 

اسکالونی که در اواخر سال 2018 هدایت آلبی سلسته را بر عهده گرفت، به دلیل بی تجربگی‌اش با تردیدها و انتقادهای بسیاری رو به رو شد، اما اکنون توانسته آرژانتین را به نخستین عنوان قهرمانی از کوپا آمه ریکای سال 1993 به بعد برساند.

این مربی 43 ساله هدایت تیمی را که نیاز به تغییر نسل داشت، به دست گرفت. پرسش اصلی این بود که پس از شکست های دردناک فینال در کوپا آمریکای 2015 و 2016 و جام جهانی 2014، چگونه می توان از مسی استفاده کرد و تیمی کارآمد حول او تشکیل داد.

با پیروزی برابر برزیل در بامداد امروز، مسی اولین قهرمانی ملی خود در رده بزرگسالان را با پیراهن آرژانتین به دست آورد.

 

1621479

 

اسکالونی درباره مسی گفت: "اگر همه آرژانتینی ها مسی را به اندازه ما می شناختند، آنها او را بسیار بیش از آنچه که الان دوست دارند، دوست می داشتند."

 

سرمربی آرژانتین با تاکید بر اتحاد و تعهد تیم خود گفت: "وقتی همه ما رو به جلو حرکت می کنیم، برای ما دشوار است که خوب عمل نکنیم. ما یک فرهنگ فوتبال داریم که یافتن آن در دیگر کشورها دشوار است. وقتی همه متحد می شوند، می توان به اهداف بزرگی دست یافت.

بچه ها فهمیدند که بازی با این پیراهن به چه معناست و این تعهد و اتحاد است که شما را پیش می برد."

 

1621547

 

پس از پیروزی در ماراکانا تمام بازیکنان آرژانتین و به خصوص مسی به شدت احساساتی شده بودند و اسکالونی نیز کاپیتان تیمش را در صحنه ای بسیار پراحساس برای دقایقی طولانی در آغوش کشید و سپس بازیکنان آلبی سلسته کاپیتان اسطوره ای و محبوب خود را در جشن قهرمانی به هوا پرتاب کردند.

 

اسکالونی افزود: "من برای بچه ها بیشتر خوشحالم تا برای خودم."

 

 

 

دیدگاه‌ها