کد خبر : 1767291 | 20 تیر 1400 ساعت 17:50 | 8.1K بازدید | 6 دیدگاه

فولاد، جان‌سخت مثل نکونام

در رقابت میلیمتری فولاد و چند تیم دیگر بالانشین، تیم اهوازی در هفته بیست و هفتم به رتبه‌ای بازگشت که برای هواداران پرتعدادش خوشحال‌کننده است.

به گزارش ورزش سه، فولاد، تیم سخت‌کوش و منسجم اهوازی را می‌توان متمایزترین تیم این فصل رقابتهای لیگ برتر دانست؛ تیمی که بخاطر بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی‌اش مزیت بزرگی را در مقایسه با حریفان از دست داده اما در فاصله سه هفته مانده به پایان لیگ برتر نه تنها پا پس نکشیده بلکه خودش را در بالای جدول حفظ کرده و هم‌اکنون در جام حذفی هم در غیاب بسیاری از تیمهای لیگ برتری خودش را به مرحله یک چهارم رسانده و شکست سپاهان در همین مرحله هم می‌تواند ادامه رویاپردازی‌های فولاد با نکونام باشد.

 

1621782

 

 


در فوتبال حرفه‌ای دنیا که یک بازیکن تفاوت دو تیم را رقم می‌زند و یک بازیکن می‌تواند نتیجه بازی را بطور کامل عوض کند، این فصل فولاد با دستان کاملا بسته به مصاف رقبای خود در آسیا، لیگ برتر و جام حذفی رفت و سرانجام کارش تا اینجای لیگ به تعبیر نکونام و بسیاری از کارشناسان «شاهکار» بوده. هنوز مزه شیرین پیروزی بزرگ فولاد برابر العینِ همیشه مدعی و رقابت نفس‌گیر و تنگاتنگ فولاد با السد قطر و النصر عربستان، بعنوان دو غول بزرگ فوتبال آسیا زیر زبان فوتبال ایران حس می‌شود. از سوی دیگر نتایج فولاد در لیگ برتر بویژه در مقابل رقبای گرانقیمتی همچون سپاهان، پرسپولیس، استقلال و گل گهر با وجود کمبود بازیکن در قیاس با حریفان نشان‌دهنده‌ی کیفیت تیمی است که جواد نکونام در این دو سال درست کرده؛ تیمی که در ۲۴ بازی ۱۷ بازی را برده و بدون باخت و هفت مساوی رکورد جالبی را از خود به جا گذاشته است. 


شاید بزرگترین ویژگی تیم فولاد سرسخت‌بودن این تیم باشد که حتی بهترین تیم‌های ایران و آسیا هم در شکست دادنش یا موفق نمی‌شوند یا به زحمت می‌افتند و این برای نکونامِ جوان در عرصه مربیگری، دستاورد بزرگی به حساب می‌آید که توانسته روحیه جنگنده‌ی خودش را به تیمش تزریق کند. نباید فراموش کرد که نکونام تجربه تنها ٢.۵ فصل سرمربیگری در لیگ برتر را دارد اما با تجربه بالای خود در دوران بازیگری و قدرت ذاتی‌اش در رهبری تیمی را ساخته که اکنون بالاتر از بسیاری از مربیان تاریخ فولاد به میانگین ١.۶ امتیاز از هر بازی رسیده و از این حیث بعد از تیم پرمهره حسین فرکی با فولاد در رتبه دوم قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها