کد خبر : 1767320 | 20 تیر 1400 ساعت 21:20 | 45.8K بازدید | 7 دیدگاه

اولین شکست ایتالیا؛جوکوویج قهرمان شد

نوله مثل مسی؛ قهرمانی برای فوق ستاره (عکس)

نواک جوکوویچ تنیسور صرب‌تبار با غلبه بر متئو برتینی تنیسور ایتالیایی، یکبار دیگر فاتح ویمبلدون شد.

نوله مثل مسی؛ قهرمانی برای فوق ستاره (عکس)

به گزارش "ورزش سه" جوکوویچ این پیروزی را در یک نبرد سخت روی چمن ویمبلدون و در شرایطی به دست آورد که ست اول را 7-6 به حریف نوخواسته ایتالیایی خود باخته بود اما در سه ست بعدی با 4-6، 4-6 و 3-6 از پس حریف خود برآمد؛ حریفی که بارها و بارها موقعیت غلبه بر نوله را داشت اما ضرباتش را به طرز عجیبی به تور زد.

 

این مسابقه امروز از آن جهت اهمیت پیدا کرده بود که تنیسور ایتالیایی برای اولین‌بار در یک رقابت معظم به فینال رسیده بود و هواداران تنیس و مردم این کشور امیدوار بودند تا اولین قهرمانی تاریخ ویمبلدون برای ایتالیا توسط برتینی به دست آید اما بعد از شروع خوب متئو برتینی، او قافیه را به حریف باتجربه خود باخت تا جوکوویچ بیستمین قهرمانی خود در رقابت‌های گرنداسلم را جشن بگیرد و به رکورد رافائل نادال و راجر فدرر برسد.

 

 

1621842

 

 

پیروزی جوکوویچ مقابل برتینی، دومین برد یک فوق‌ستاره ورزش در 24 ساعت در یک رقابت ورزشی بود، روزی که با قهرمانی مسی و درخشش او در کوپا آمه‌ریکا آغاز شده بود، با کسب عنوان اول توسط این تنسیور صرب ادامه یافت و حالا همه در انتظار فینال یورو 2020 هستند تا تکلیف مهم‌ترین جام امسال رقابت‌های ورزشی جهان بین دو تیم انگلیس و ایتالیا روشن بشود.

 

این ششمین قهرمانی جوکوویچ در رقابت‌های ویمبلدون بود و به حضور او در رتبه اول رنکینگ جهانی، صحه گذاشت؛ تنیسوری که گفته می‌شود کامل‌ترین بازیکن جهان در این رشته پرطرفدار ورزشی است.

 

 

1621843

 

 

نوله پس از قهرمانی امروز، بنابر فرمت همیشگی چمن ویمبلدون را کَند و آن را در دهان گذاشت تا به این ترتیب به قهرمانی تکراری خود در این رقابت‌ها، رگه‌ای از طنز هم بدهد؛ جوکوویچ در این فصل قهرمان اوپن استرالیا و رولندگاروس شده است و حالا فرصت دارد تا در اوپن آمریکا، صاحب یک گلدن اسلم (قهرمانی در هر چهار گرنداسلم تنیس در یک فصل) بشود. که اگر چنین اتفاقی بیفتد، بهترین ورزشکار سال 2021 جهان خواهد شد.

 

* به رسم همیشگی ویمبلدون ابتدا تنیسور بازنده (برتینی) و سپس جوکوویچ پشت میکروفون ایستاده و خطاب به هواداران نطق کوتاهی را به زبان آوردند.


* جوکوویچ با اسپانسری لاکاست با گرمکن و شورت ورزشی سفید در مرکز زمین چمن اصلی ویمبلدون ایستاد و به جام طلایی مقابل عکاسان بوسه زد.

 

 

1621840

 

 

*جوکوویج با این قهرمانی نه تنها تعداد گرنداسلم‌های خود را به ۲۰ رساند و به بالاخره به راجر فدرر و رافائل نادال رسید، بلکه با پاداش نقدی ۲,۴ میلیون دلاری، به اولین بازیکن تاریخ تنیس تبدیل شد که درآمدش از محل جوایز نقدی در مجموع به بیش از ۱۵۰ میلیون دلار رسید.

 


* او در صحبت‌هایش از برتینی جوان به عنوان یک رقیب سرسخت یاد کرد و او را از چهره‌های آینده این رشته ورزشی دانست که این نطق با استقبال هواداران و خود برتینی مواجه شد.


* کیت میندلتون عروس خانواده سلطتنی در محل برگزاری این مسابقه حضور داشت.

 

 

1621851

 

 


* جوکوویچ در پایان مراسم توزیع جوایز، راکت تنیس خود را به یک کودک خردسال آسیای شرقی اهدا کرد و به شدت مورد تشویق هواداران قرار گرفت؛ او قبل‌تر کفش‌ها و پیراهن ورزشی خود را برای هواداران پرتاب کرده بود.

 

 

 

1621844

 

*کندن چمن و خوردن آن ژست همیشگی نوله در ویمبلدون است.او در توضیح این کار گفته است:این یک رسم کوچک است. از کودکی من رؤیای قهرمانی در ویمبلدون را در سر داشتم و به این فکر می‌کردم که اگر قهرمان این رقابت ها شدم یک کار دیوانه‌کننده انجام دهم و خوردن چمن یکی از آنهاست.

 


* تساوی سه غول تنیس جهان در کسب بیستمین گرنداسلم مورد توجه شدید هواداران تنیس در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است؛ جوکوویچ این فرصت را دارد تا در گرانداسلم آتی از این دو اسطوره دوست‌داشتنی پیش بیفتد.

 



 

1621846

 

راجر فدرر با انتشار این توییت بیستمین قهرمانی جوکوویچ در گراند اسلم‌ها را به او تبریک گفت. او گفت: من افتخار میکنم به اینکه در دوره ویژه‌ای از تنیس مشغول به بازی بودم. یک نمایش عالی

 

 

*نوله درباره دو رقیبش(نادال و فدرر) گفت: قرار نیست هیچ یک از ما سه نفر متوقف شویم. من در گذشته نیز به این موضوع اشاره کرد بودم و باید احترام زیادی برای رافائل نادال و راجر فدرر قائل باشم. آنها اسطوره های ورزش ما و دو تنیسور مهمی هستند که من در زندگی حرفه ای خود با آنها روبرو شده ام.در واقع این دو نفر باعث شدند من در جایگاه فعلی قرار بگیرم. آنها به من کمک کردند تا متوجه شوم چه کارهایی باید انجام دهم تا از نظر فیزیکی و روانی بهتر عمل کنم. من در سال های ابتدایی حرفه خود در بیشتر مسابقات بزرگ مغلوب شدم، اما در 10 سال گذشته ماجراجویی من فوق العاده بوده و این روند اینجا متوقف نمی شود.

 

 

1621848

 

بوسه بر جام طلایی مهمترین رقابت تنیس آرزوی همه تنیسورهای حرفه ای جهان است .جوکوویچ برای ششمین بار این جام را در آغوش گرفت و بر آن بوسه زد تا آشنایی‌زدایی کاملی ازاین کاپ قهرمانی کرده باشد.

 

 

*متئو برتینی: حس فوق العاده ای دارم و شاید مدیریت کردن این احساسات در این شرایط دشوار باشد. بی تردید او از من بهتر عملکرد و باید از حریفم تمجید کنم. او در حال ثبت تاریخچه ای جدید در این ورزش بوده و شایسته ستایش و تمجید فراوان است. اما من از حضور دیدار فینال نیز واقعا خوشحالم و امیدوارم نبرد امشب آخرین مسابقه من در اینجا یا آخرین بازی من در یک اسلم نباشد. افتخار حضور در اینجا را پیدا کردم و در دو هفته اخیر یک دوره مسابقات واقعا فوق العاده برگزار شد.

 

 

1621853


 

 

 

1621850


جوکوویچ رابطه خوبی با هواداران تنیس دارد. او پس از مسجل شدن قهرمانی ابتدا نزد پدر خود رفت و او را در آغوش گرفت سپس در بازگشت به زمین با یک هوادار نوجوان سلفی گرفت، تصویری که این علاقمند کم سن و سال تنیس را تبدیل به یک سلبریتی موقت در دنیای تنیس خواهد کرد.

 

 

1621849

دیدگاه‌ها