کد خبر : 1767405 | 21 تیر 1400 ساعت 11:03 | 13K بازدید | 1 دیدگاه

مرد سوم؛ نکونام از اسکوچیچ عبور کرد

سرمربی جوان اما باتجربه فولادی‌ها با کسب پیروزی مقابل ماشین‌سازی تبریز توانست به رکورد ویژه به نام خود دست پیدا کند.

مرد سوم؛ نکونام از اسکوچیچ عبور کرد

به گزارش "ورزش سه" شکست دادن ماشین‌سازی قعرنشین در ورزشگاه فولاد آره‌نا اهواز آن‌هم با تک گل محمد آبشک از چند حیث برای فولادی‌ها ارزشمند و البته حائزاهمیت بود، چرا که آن‌ها در وهله اول به دنبال زنده ماندن شانس کسب سهمیه آسیایی خود بودند و می‌خواستند در کورس رقابت با تیم‌هایی چون گل‌گهر، پدیده خراسان و آلومینیوم اراک، بتوانند موقعیت خوب خود را حفظ کنند که چنین هم شد و حتی صعودی موقت به رده چهارم جدول داشتند.

 

هدف بعدی که شاگردان نکونام از پیروزی مقابل ماشین‌سازی داشتند، حفظ روند شکست‌ناپذیری آن‌ها در دیدارهای خانگی بود، رکوردی که از لیگ نوزدهم همراه فولادی‌هاست و آن‌ها می‌خواستند این رکورد را حفظ کنند و به سمت طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری همچنان قدم بردارند که این هدف هم برای شاگردان جواد نکونام با پیروزی مقابل ماشین‌سازی محقق شد.

 

اما خود سرمربی جوان فولادی‌ها هم با پیروزی که در مقابل ماشین‌سازی به دست آورد، به یک رکورد ویژه دست پیدا کرد؛ او توانست در تاریخ تیم فوتبال فولاد، دراگان اسکوچیچ را پشت سر بگذارد و از حیث امتیازآوری، سومین مربی امتیازآور تاریخ باشگاه فولاد به شمار آید و در مسیر تاریخ‌سازی قرار گیرد.

 

نکونام که در مقابل ماشین سازی پنجاه و هفتمین تجربه سرمربیگری خود روی نیمکت فولاد رسید، توانست به امتیاز 90 دست پیدا کند تا میانگین 1.6 امتیاز در هر مسابقه را به نام خود کند؛ آینده همکاری او با فولاد مشخص نیست و بارها نکونام درباره آینده‌اش صحبت‌های مبهمی داشته و همه چیز را به پایان فصل موکول کرده، اما او اگر بخواهد در تاریخ فولاد به لحاظ امتیازآوری، جاودانه شود، حداقل نیاز دارد تا دو فصل دیگر نیز در فولاد بماند.

 

چرا که در صدر جدول مربیان امتیازآور در تاریخ فولاد، نام مجید جلالی با کسب 182 امتیاز و حسین فرکی با کسب 113 امتیاز به چشم می‌خورد، هر چند که جلالی این میزان امتیاز را در 128 مسابقه با میانگین هر بازی 1.4 امتیاز به دست آورده، در شرایطی که نکونام با میانگین 1.6 امتیاز از هر بازی به رکورد 90 امتیاز رسیده است. حسین فرکی هم با میانگین هر بازی 1.7 امتیاز در تاریخ باشگاه فولاد از این حیث رکورددار است.

دیدگاه‌ها