کد خبر : 1767723 | 23 تیر 1400 ساعت 13:10 | 79.7K بازدید | 5 دیدگاه

وردی که کیه‌لینی قبل از پنالتی آخر خواند

کوبریکوچو؛ اجی مجی لاترجی در فینال یورو!

جورجو کیه لینی مدافع تیم ملی ایتالیا اعتراف می کند که پیش از زدن ضربه پنالتی بوکایو ساکا، او را با کلمه جادویی که ریشه تاریخی دارد، نفرین کرده است!

کوبریکوچو؛ اجی مجی لاترجی در فینال یورو!

به گزارش "ورزش سه"، دو روز از قهرمانی تیم ملی فوتبال ایتالیا در رقابت های یورو 2020 می گذرد و آتزوری پس از اینکه در ضربات پنالتی از سد انگلیس گذشت، توانست جام قهرمانی را از ومبلی به رم بیاورد. شاگردان مانچینی در این دیدار سخت و پراسترس، از سد میزبان عبور کردند ولی همچنان حواشی مربوط به این بازی به تیتر یک اخبار تبدیل می شود که در جدیدترین و عجیب ترین خبر مربوط به دیدار فینال، جورجو کیه لینی کاپیتان ایتالیا اعتراف کرده است که بوکایو ساکا را قبل از زدن پنالتی اش نفرین کرده است.

 

1622985


در زمان ضربات پنالتی، ایتالیا می توانست با گل کردن پنالتی جورجینیو قهرمانی خود را قطعی کند ولی جوردن پیکفورد ضربه او را مهار کرد تا انگلیس همچنان شانس هایش را زنده نگه دارد. بوکایو ساکای جوان پشت پنالتی پنجم تیمش قرار گرفت و با گل کردن آن، می توانست همه چیز را برابر کند اما جی جی دوناروما ضربه ساکا را مهار کرد تا آتزوری عنوان قهرمانی را کسب کند.

 

1622986


اما جورجو کیه لینی مدافع و کاپیتان ایتالیا اعتراف کرد که قبل از اینکه ستاره انگلیس پشت ضربه پنالتی قرار بگیرد، او را نفرین کرده است. مرور تصاویر آهسته پیش از اینکه دوناروما پنالتی ساکا را مهار کند، نشان می دهد که کیه لینی عبارت "کویریکوچو" را به زبان می آورد.


"کویریکوچو" اصطلاحی است که از آمریکای جنوبی نشات گرفته و داستان چگونگی پیدایش آن بسیار عجیب و غریب است. این کلمه نام خود را از یکی از هواداران باشگاه آرژانتین استودیانتس در دهه 1980 گرفته است. خوان کارلوس کویریکوچو هواداری که با حضورش در تمرینات تیم مورد علاقه اش، اتفاقات عجیب و غریبی را رقم می زد!

 

1622988


داستان از این قرار است که هر زمانی کویریکوچو در تمرینات استودیانتس حضور پیدا کرد، یکی از اعضای تیم دچار آسیب دیدگی می شد! پس از اینکه مسئولین استودیانتس به این مسئله پی بردند، کارلوس بیلاردو مربی آن زمان استودیانتس تصمیم گرفت از کویریکوچو بخواهد در تمرینات تیم های رقیب شرکت کند تا نفرین او، دامن رقبای تیم مورد علاقه اش را بگیرد!


شاید عجیب و غیر قابل باور به نظر برسد ولی این حربه جواب داد و استودیانتس در آن فصل تنها در یک بازی شکست خورد که کویریکوچو نتوانسته بود بر سر تمرین تیم رقیب حضور پیدا کند! آنها حتی در پایان آن فصل نیز عنوان قهرمانی لیگ آرژانتین را نیز از آن خود کردند. عجیب است، درست نیست؟

 

1622989


بیلاردو یک بار در این خصوص صحبت هایی را مطرح کرد. او اظهار داشت: کویریکوچو بچه ای از شهر لا پلاتا بود که همیشه با ما بود و از آن سال که قهرمان شدیم [در سال 1982] ، او را به عنوان طلسم خود پذیرفتیم.


بیلاردو ادامه داد: او بچه خوبی بود اما بعد دیگر او را ندیدم. آخرین باری که در فصل 2003-2004 مربیگری استودیانتس را بر عهده داشتم، به دنبال او گشتم تا او را پیدا کنم. اما کسی سراغی از او نداشت.


افسانه کویریکوچو از آن زمان در سراسر دنیای فوتبال گسترش یافته است. بازیکنان وقتی می خواهند حریفان خود را نفرین کنند این کلمه را به طور معمول استفاده می کنند. کلمه ای که گویا جورجو کیه لینی آن را به زبان آورده و پس از آن، ساکا نیز پنالتی خود را از دست داده است.

 

1622987

 

این همان لحظه ای است که کیه لینی اعتراف کرد کلمه کویریکوچو را به زبان آورده است. ساکا ثانیه هایی بعد، پنالتی خود را از دست داد و ایتالیا عنوان قهرمانی اروپا را از آن خود کرد. عجیب است!


پس از اینکه ویدیویی از کیه لینی در فضای مجازی منتشر شد که عبارت کویریکوچو را به زبان می آورد، شبکه ESPN آرژانتین تصمیم گرفت که از کاپیتان تیم ملی ایتالیا بپرسد که آیا او در فینال یورو 2020 از این کلمه "نفرین کننده" استفاده کرده است یا خیر. 


نکته جالب اینجاست که کیه لینی نیز با صداقت تمام این مسئله را تأیید کرد. او به کریستیانو خبرنگار ESPN گفت: درست است کریستیانو! من همه چیز را تأیید می کنم. کویریکوچو!

دیدگاه‌ها