کد خبر : 1767762 | 23 تیر 1400 ساعت 08:50 | 127.7K بازدید | 13 دیدگاه

سهمیه ۲ تایی برای سرخابی‌ها، سپاهان و نساجی؛

تیم منتخب هفته بیست و هفتم لیگ برتر

برترین‌های این هفته لیگ برتر در حالی انتخاب شدند که سه تیم بالانشین جدول و نساجی بیشترین بازیکن را به خود اختصاص داده‌اند.

تیم منتخب هفته بیست و هفتم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، تنها یک مسابقه از هشت دیدار هفته بیست و هفتم لیگ برتر برنده نداشت که همین اتفاق موجب شد تا هیچ بازیکنی از آن انتخاب نشود، اما در هفت بازی دیگر پرسپولیس، سپاهان، استقلال و نساجی مازندران بردهای جالب توجه و ارزشمندی داشتند که هر کدام را در راه رسیدن به قهرمانی، سهمیه آسیایی و بقا در لیگ به اهداف‌شان نزدیک کرد و به همین دلیل هر یک از این تیم‌ها در جمع برترین‌های هفته ۲ بازیکن دارند.

 

فولاد خوزستان، تراکتور و ذوب‌آهن نیز با برتری‌هایی که مقابل رقبای خود به دست آوردند و توانستند شرایط خود را در جدول بهتر کنند نیز دارای یک بازیکن در تیم منتخب هفته "ورزش سه" هستند که اسامی آنها را در زیر می‌خوانید:

 

دروازه‌بان


محمدرضا اخباری(تراکتور)
شماره یک تراکتوری‌ها برای جبران مافات دیدار با استقلال، این هفته خود را به آب و آتش زد؛ او به خوبی توانست در مصاف با تیم فوتبال گل‌گهر که بازیکنان باکیفیت و پرشماری در خط حمله خود دارد، مقابل حملات شاگردان امیر قلعه‌نویی ایستادگی کند و سرانجام موقعیت‌های گل‌گهر را به در بسته برساند و اجازه عبور هیچ توپی را از خود به مقصد دروازه تراکتور نداد. ارزش درخشش اخباری در ترکیب تراکتور جایی نمایان شد که این تیم در لحظات پایانی بازی با زدن گل اول پیروز شد و کلین‌شیت او توأمان با یک برد 6 امتیازی شد. اخباری در قیاس با دیگر دروازه‌بان‌ها در این هفته بهترین عملکرد را داشت و شایسته حضور در تیم منتخب نیز بود.

 

1620819

 

مدافعان


سعید بیگی(نساجی مازندران)
در تمام پُست‌ها به غیر از دروازه‌بان و مهاجم در این فصل برای نساجی مازندران بازی کرده و در بیشتر مسابقات نمایش موثری برای این تیم داشته که یکی از آنها شب گذشته مقابل پدیده مشهد بود؛ دیداری که گرچه با یک گل برای نساجی به پایان رسید، اما عملکرد درخشان خط دفاعی این تیم و به‌ویژه سعید بیگی در آن بی‌تاثیر نبود؛ بازیکنی که مثل بسیاری از دیدارهای دور برگشت به‌عنوان مدافع چپ برابر پدیده در ترکیب قرار گرفت و با آگاهی محیطی و جای‌گیری مناسب اجازه نداد مهره‌های سرعتی و تکنیکی حریف مثل امین قاسمی‌نژاد و مهرداد بایرامی از آن جناح نفوذ خطرناک یا حتی ارسال جدی داشته باشند و دروازه نیما میرزازاد را تهدید کنند. بیگی با تصمیم الهامی در دیدار با پدیده کمتر فرصت حرکت به سمت محوطه جریمه حریف از سمت چپ زمین را داشت ولی در کارهای دفاعی بدون اشتباه کار کرد تا کلین‌شیت کنند و صاحب برد ارزشمندی در راه بقا در لیگ برتر شوند.

 

 

سیاوش یزدانی(استقلال)
روزهای کم‌نوسان مدافع تنومند آبی‌ها ادامه دارد؛ مدیریت خط دفاعی استقلال، وظیفه کوچکی نیست اما یزدانی به خوبی از عهده آن بر آمده و مقابل سایپا توانست بار دیگر روی توانایی‌های بالای خود صحه بگذارد؛ او امان گلزنی به مهاجمان سایپا را نداد و اندک موقعیت‌هایی را هم که آن‌ها برای خود خلق می‌کردند، با حضور به موقع خود قطع می‌کرد تا توپی به دروازه استقلال نرساند و در چارچوب دروازه آبی‌ها نباشد. مدافع شماره 4 استقلال یک نمایش خوب دیگر لازم داشت تا بازهم عضو تیم منتخب هفته شود و روزهای درخشان او در جمع شاگردان مجیدی نیز ادامه‌دار باشد.

 

 

امیرمهدی جان‌ملکی(نساجی مازندران)
چهارمین حضور ثابت در فصل جاری لیگ برتر و زدن دومین گل برای برد ارزشمند نساجی مقابل پدیده مشهد نشان داد ساکت الهامی بی‌دلیل امیر مهدی جانملکی را در ترکیب و خط دفاعی تیمش قرار نداده است؛ این مدافع ۲۲ ساله پس از اینکه نخستین بار در ترکیب نساجی در بازی با ماشین‌سازی قرار گرفت و گلزنی کرد، در دو دیدار برابر پیکان و صنعت نفت هم به میدان رفت و دیشب نیز از ابتدا مقابل پدیده بازی کرد‌؛ او علاوه بر اینکه در کارهای دفاعی فوق‌العاده بود و اجازه نداد مهاجمان حریف کاری از پیش ببرند، یک گل مهم هم به ثمر رساند تا به سه امتیاز خانگی دست یابند.

 

1622855

 

هافبک‌ها


سینا اسدبیگی(ذوب‌آهن)
جانشین جوان و 23 ساله قاسم‌حدادی‌فر در میانه زمین ذوب‌آهن، در مسجدسلیمان دوباره خودش را در بهترین فرم ممکن در میانه زمین ذوبی‌ها نشان داد؛ اسدبیگی به خوبی وظایف محوله به خود را دقیق و بدون اشتباه انجام داد و مدیریت میانه زمین را در دستان خود داشت. او حتی یک گام فراتر از ماموریت محوله به خود برداشت و در نیمه اول مقابل نفت، شلیکی تماشایی به سوی دروازه این تیم داشت و گل هم زد تا سهم بیشتری در پیروزی ذوب‌آهن برای خود ایجاد کند. اسدبیگی با انجام یکی از بهترین بازی‌های خود در مسجدسلیمان در لیگ بیستم، با شایستگی در جمع 11 بازیکن برتر هفته خود را جای داد.

 

1622856

 

سروش رفیعی(سپاهان)

پلی‌میکر و بازیساز طلایی‌پوشان در هفته‌های پایانی که سپاهان بیش از همیشه به پیروزی نیاز دارد تا بتواند در کورس قهرمانی بماند و امیدوار به لغزش پرسپولیس باشد، بیشتر به روزهای رویایی خود نزدیک شده است؛ سروش رفیعی درست همانی شد که محرم نویدکیا می‌خواست و بهره‌وری حداکثری از هوش و استعداد خود می‌کند، او در پیروزی چهار گله سپاهان مقابل نفت آبادان، در نقش یک ستاره، هر آن‌چه لازم بود را انجام داد و یکی از زیباترین پاس‌گل‌های لیگ را ثبت کرد. انگیزه قهرمانی با سپاهان توأمان با برترین پاسور لیگ شدن، باعث شده تا رفیعی در اوج قدرت و آمادگی برای سپاهان به میدان برود و با یک نمایش فوق‌العاده در میانه زمین، همه را متقاعد کرد تا از او به عنوان یکی از برترین بازیکنان هفته یاد شود.

 

 

فرشاد احمدزاده(فولاد)

فرشاد نه گلی در این هفته به ثمر رساند و نه توانست مقابل ماشین‌سازی قعرنشین، گل بسازد اما آنقدر خلق موقعیت کرد و دروازه حریف تبریزی را تهدید کرد که شاید از او در لیگ بیستم کمتر چنین بازی را در ذهن داشته باشیم؛ احمدزاده در یکی از بهترین نمایش‌های خود در لباس فولاد، مقابل ماشین‌سازی در نقش هافبک بازیساز بارها برای همبازیان خود به ویژه پاتوسی و پریرا موقعیت گل ساخت و خودش را هم در موقعیت گلزنی قرار داد، اما در نهایت دست‌خالی زمین را ترک کرد و به گل و یا پاس‌گلی نرسید. اما درخشیدن در ترکیب فولاد و ارائه یکی از بهترین نمایش‌های ممکن نکته مهمی است تا احمدزاده به تیم منتخب هفته برسد. 

 

 

مهدی ترابی(پرسپولیس)

از زمان بازگشت دوباره به پرسپولیس، تقریبا ترابی یکی از بازیکنان پای ثابت تیم منتخب هفته است و آنقدر خوب می‌درخشد و بازی می‌کند که نمی‌توان از کنار نام او به سادگی عبور کرد؛ ستاره سرعتی پرسپولیس این هفته مقابل آلومینیوم، بسته کاملی از یک بازیکن گلزن و گلساز را به نمایش گذاشت و نقش اول را در پیروزی شاگردان یحیی ایفا کرد. او با زوج‌سازی جدید این‌بار در کنار شهریار مغانلو، بارها دفاع آلومینیوم اراک را به هم ریخت و هم گلزنی کرد و هم گل ساخت تا با شایستگی نامش در جمع بازیکنان منتخب هفته جای گیرد.

 

1621381

 

مهاجمان


امیرارسلان مطهری(استقلال)

تنها بازیکن تعویضی هفته که به تیم منتخب هفته رسید، چرا که تعویض طلایی فرهاد مجیدی در دیدار با سایپا همانی بود که فرهاد می‌خواست و ورق بازی را به سود استقلال برگرداند؛ او هم تبحر خود در پنالتی‌ زدن را به سرمربی استقلال نشان داد و این‌گونه اولین گل را زد و سپس با شوت تماشایی از پشت محوطه، بر کارنامه فوق‌العاده‌اش در این هفته مُهر تایید زد تا در کمتر از 20 دقیقه بازی کردن برای استقلال، بهترین بازیکن زمین شناخته شده و حتی فراتر از آن نامش به تیم منتخب هفته برسد چرا که او بدون‌شک یکی از بهترین بازی‌های خود در ترکیب استقلال در لیگ بیستم داشت و در کمال شایستگی نام او به عنوان یکی از بازیکنان برتر هفته یاد می‌شود.

 

 

سجاد شهباززاده(سپاهان)

آقای گل لیگ بیستم دوباره موتور گلزنی‌اش را روشن کرد، او برای دست‌نیافتنی‌شدن رکوردش در هفته‌های پایانی و به حداقل رسیدن شانس رقبا، دوبار مقابل صنعت نفت آبادان این هفته گلزنی کرد و هم‌چنین یک پاس گل زیبا به محمدرضا حسینی داد تا پس از چند هفته خاموشی در ترکیب طلایی‌پوشان، کامبکی رویایی به روزهای درخشان خود بزند؛ شهباززاده مقابل نفت موفق شد به همه آن‌چه که نویدکیا خواسته بود، جامه عمل بپوشاند و با دو گل و یک پاس‌گل، فرمی فوق‌العاده را از خود در روزهای واپسین لیگ بیستم نشان داد، فرمی که تداوم چه بسا بتواند منجر به قهرمانی سپاهان شود، چرا که بدون‌شک در لیگ امسال، بیشترین تاثیر در نتایج سپاهان را سجاد شهباززاده داشته است. با نمایشی که مقابل نفت داشت، خود را نه تنها به عنوان یکی از خوب‌های سپاهان بلکه یکی از ترین‌های هفته معرفی کرد و به جمع 11 بازیکن منتخب راه پیدا کرد.

 

1621736

 

شهریار مغانلو(پرسپولیس)

همه دغدغه‌های نبود عیسی آل‌کثیر مقابل آلومینیوم، با درخشیدن شهریار مغانلو به دست فراموشی سپرده شد؛ او با بهترین فرم خود، توانست جای خالی آل‌کثیر را پر کند و زوجی موفق را با مهدی ترابی بسازد؛ مغانلو یک گل روی پاس ترابی زد و یک پاس دیدنی پشت‌پا برای گلزنی ترابی ساخت تا در شبی که از ناحیه سر دچار آسیب شد و بارها از سوی دفاع آلومینیوم متوقف شد تا گلزنی نکند، زمینه‌ساز پیروزی شاگردان یحیی گل‌محمدی شود و در آستانه دربی، این‌چنین قوت قلبی به گل‌محمدی بدهد. مغانلو آنقدر مقابل آلومینیوم خوب بود تا نام او به مانند زوجش در این مسابقه یعنی مهدی ترابی، در جمع 11 بازیکن برتر هفته نوشته شود و یکی از بازیکنان برگزیده هفته قلمداد شود.

 

1622186

دیدگاه‌ها