کد خبر : 1768213 | 25 تیر 1400 ساعت 10:56 | 45K بازدید | 8 دیدگاه

از سانچو و راشفورد تا آل کثیر و عبدی؛

فرشته‌ مرگ مشترک یحیی و ساوت گیت! (عکس)

ستاره‌هایی که قرار بود ورق را به نفع پرسپولیس برگردانند، دو پنالتی آخر را از دست دادند تا استقلال برنده دربی شود.

فرشته‌ مرگ مشترک یحیی و ساوت گیت! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، چه کسی را می‌شناسید که تمام پنالتی‌های زندگی‌اش را گل کرده باشد؟ احتمالا هیچ‌کس. اما این جمله کریس وادل هم نمی‌تواند روی قلب ناراحت هواداران تیم ملی انگلیس و تیم فوتبال پرسپولیس تسکین دهد. هوادارانی که رویای خود را در چند دقیقه و با چند ضربه پنالتی از دست دادند.

 

نقطه اشتراک دیگر شکست پرسپولیس در شهرآورد و باخت انگلیس در یورو، نحوه چینش پنالتی‌زن‌ها و مدل نواختن ضربات و از دست دادنشان است؛ جایی که یک سو دو تعویضی یعنی سانچو و راشفورد در گل کردن توپ ناکام ماندند و طرف دیگر هم این نقش را عیسی آل‌کثیر و مهدی عبدی ایفا کردند. ساکای ۱۹ ساله و عبدی ۲۱ ساله نیز جوانان کم تجربه‌ای بودند که علامت سوالی را پیش روی یحیی و ساوت گیت قرار دادند؛ چرا آنها؟

 

در بازی انگلیس ایتالیا، سرمربی سه شیرها در دقیقه ۱۲۰ در تصمیمی جسورانه، جیدون سانچو و مارکوس راشفورد را جایگزین کایل واکر و جوردن هندرسون کرد تا از نظر خودش، انگلیس در موقعیتی برتر برای ضربات پنالتی قرار گیرد اما آنچه که در واقعیت رقم خورد متفاوت با خواسته ساوت گیت بود.

 

1623694

 

1623696

 

راشفورد که با استایلی خاص پشت توپ قرار گرفته بود، پنالتی سوم را از دست داد و پنالتی چهارم نیز به دست سانچو از دست رفت و در آخر ساکا با هدر دادن پنالتی، سیو استثنایی پیکفورد را هم بی اثر کرد؛ دقیقا مشابه آنچه در شهرآورد و برای حامد لک رقم خورد.

 

1623692

 

نکته جالب اینکه مارکوس راشفورد از ۱۱ پنالتی آخر برای منچستریونایتد ۹ تا را تبدیل به گل کرده و در تیم ملی نیز هر سه پنالتی را با موفقیت پشت سر گذاشته بود. سانچو نیز در تیم بورسیا دورتموند هر سه پنالتی را با موفقیت به سرانجام رسانده بود. اما ساکای ۱۹ ساله هرگز در تیم بزرگسالان پنالتی نزده بود.

 

در اردوی تیم پرسپولیس، اینطور تصور می‌شد که آل‌کثیر و عبدی برای گلزنی در جریان مسابقه وارد زمین شده‌اند اما سرنوشت طوری پیش رفت که پنالتی چهارم و پنجم به این دو رسید. یکی ضربه را به زیر توپ زد و دیگری به شکلی آرام توپ را در اختیار سیدحسین قرار داد. آن هم در شرایطی که حداقل آل‌کثیر پیش‌تر در پنالتی زدن موفق عمل کرده بود.

 

1623554

 

1623553

 

با این حال به هر شکلی که بود، پرسپولیس و انگلیس مسیری یکسان را پیمودند و با فرشته‌های مرگ مشابه رویای خود را بر باد رفته دیدند. انگلیسی که خاطرات تلخ حذف از یورو و جام جهانی را با پنالتی دارد و پرسپولیسی‌ها که دو دربی را در پنالتی واگذار کردند و فینال آسیا را با دو پنالتی.

دیدگاه‌ها