کد خبر : 1768449 | 26 تیر 1400 ساعت 12:39 | 41.6K بازدید | 5 دیدگاه

پشت به معرکه پنالتی‌ها با آب معدنی؛

ویالی قهرمانی ایتالیا را ندید، شنید! (عکس)

جانلوکا ویالی به قدری استرس داشت که قادر به تماشای ضربات پنالتی دیدار ایتالیا برابر انگلیس نبود.

ویالی قهرمانی ایتالیا را ندید، شنید! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در جریان ضربات پنالتی ابتدا تیم ملی ایتالیا از حریف خود عقب می افتد. تصاویر نشان می دهد جانلوکا ویالی قادر به دیدن ادامه ضربات پنالتی مقابل انگلیس نیست. اما حال و هوای حاضران در استادیوم به او کمک می کند تا متوجه اتفاقات رخ داده بشود. در نهایت وقتی جیجی دوناروما ضربه بوکایو ساکا را دفع می کند، ویالی برگشته و متوجه می شود که آتزوری عنوان قهرمانی را از آن خود کرده است.

 

1624055

 

"من نمی توانم این کار را انجام دهم، نمی توانم پنالتی ها را تماشا کنم." این کلماتی است جانلوکا ویالی چند لحظه قبل از ضربات پنالتی پایانی به روبرتو مانچینی که به سمت او رفته می گوید. ویدئوی منتشر شده به طور کامل نشان می دهد که ویالی در آن لحظات چه حسی را تجربه کرده است.

 

این یکی از زیباترین و مهیج ترین صحنه های از مستندی به نام  "Sogno Azzurro" است که از شبکه رای ایتالیا پخش شده است. این مستند قدم به قدم، پشت صحنه ماجراجویی آتزوری از اولین بازی مقابل ترکیه تا فینال ومبلی و فتح جام قهرمانی را به نمایش می گذارد.

 

در جریان ضربات پنالتی باز هم این ایتالیا بود که ضربه اول را به سمت دروازه حریف نواخت. جرارد پیکه، مدافع سابق تیم ملی اسپانیا ابتدا بعد از دیدار لاروخا مقابل و ایتالیا و در ادامه پس از مسابقه فینال ضمن تمجید از شایستگی های آتزوری، مدعی شد زدن ضربه اول نقش مهمی در برتری تیم روبرتو مانچینی در ضربات پنالتی داشته است.

 

1624056

 

حتی هواداران فوتبال انگلیس خواستار تکرار بازی شده و با به راه انداختن کمپین "بیا فوتبال بازی کنیم" به شرایط مسابقه فینال اعتراض کردند. اما این مستند نشان می دهد تنها قدرت ذهنی اردوی ایتالیا باعث شده آنها بعد از باز شدن دروازه با گل دقایق ابتدایی لوک شاو، دوباره قادر به بازگشت به جریان مسابقه و کسب پیروزی باشند.

 

جانلوکا ویالی با بطری آب معدنی خود دورتر از نیمکت، بعد از پنالتی آخر به سمت زمین برمی گردد. او حتی بلافاصله متوجه نمی شود که دوناروما (بهترین بازیکن مسابقات یورو 2020) جام را به ایتالیا هدیه داده است. این حال و هوای هواداران حاضر در استادیوم است که به ویالی کمک می کند متوجه قهرمانی ایتالیا بشود.

 

1624057

 

بعد از خراب شدن پنالتی بوکایو ساکو، ویالی سرش را به سمت اسکوربرد بزرگ استادیوم ومبلی چرخانده و نیم نگاهی می اندازد تا ببیند چه اتفاقی افتاده است. به نظر ویالی حس کرده ایتالیا قهرمان شده، اما انگار این اتفاق را باور ندارد. سپس ویالی به سمت زمین ومبلی نگاه کرده و با تماشای شادی دیوانه وار بازیکنان ایتالیا متوجه همه ماجرا می شود.

 

حالا جانلوکا ویالی با چشمانی اشک آلود، می دود تا روبرتو مانچینی را در آغوش بکشد. در تیتراژ پایانی شاهد صحنه جالب دیگری هستیم. خود دوناروما نیز بعدها مدعی شد ابتدا متوجه نشده با مهار پنالتی ساکا، موجب قهرمانی ایتالیا شده و این همان چیزی که ایتالیایی های جلوی تلویزیون را نیز فریب داده بود. اما همه چیز به سرعت رنگ واقعیت می گیرد؛ ایتالیا قهرمان اروپا شده و این دیگر فقط یک رویای لاجوردی نیست.

 

1624054

دیدگاه‌ها