کد خبر : 1769105 | 29 تیر 1400 ساعت 17:30 | 11.4K بازدید | 0 دیدگاه

ایران- جمهوری چک؛

آرون گرامی‌پور و دیدار با هم‌تیمی قدیمی در المپیک

آرون گرامی‌پور به همراه تیم ملی بسکتبال مردان ایران راهی رقابت های المپیک توکیو شد و در نخستین دیدار باید به مصاف حریفی آشنا برود.

آرون گرامی‌پور و دیدار با هم‌تیمی قدیمی در المپیک

به گزارش "ورزش سه"، حضور آرون گرامی پور، بازیکن تیم بسکتبال کشورمان، در رقابت های المپیک مورد توجه رسانه های آمریکایی قرار گرفته است، چرا که این بازیکن که تحصیل کرده آمریکاست، در نخستین دیدار تیم ملی ایران در این رقابت ها که برابر جمهوری چک برگزاری می‌شود، باید به مصاف پاتریک اودا، هم دانشگاهی و هم تیمی قدیمی خود، برود.

 

دو نفر از فارغ التحصیلان بسکتبال مردان ستُن هال به همراه تیم ملی کشورهای خود در المپیک توکیو که این هفته آغاز می شود بازی می کنند. پاتریک اودا نماینده جمهوری چک و آرون گرامی پور نماینده ایران خواهد بود. این بازی ها روز شنبه 24 جولای در Saitama Super Arena آغاز می شود.

 

1625080

 

دست سرنوشت اودا و گرامی پور را در واقع بلافاصله روبروی یکدیگر قرار داده است. جمهوری چک و ایران هر دو در گروه A قرار دارند و روز یکشنبه در توکیو با یکدیگر دیدار می کنند. برای صعود به مرحله حذفی تیم ها یا باید در دو رده بالای گروه خود قرار بگیرند و یا یکی از دو تیم سوم با بیشترین امتیازات باشند.

 

1625083

 

اودا که در سال های 14-2014 برای ستن هال در 90 بازی به میدان رفته است به همراه هم تیمی های خود در تیم ملی جمهوری چک از یک دوره بازی های هیجان انگیز در انتخابی المپیک لذت برد. در اوایل این ماه چک ها در یکی از چهار تورنمنت انتخابی المپیک FIBA ​​شرکت کردند. در مرحله نیمه نهایی جمهوری چک کانادا را شکست داد و سپس در فینال یونان را با نتیجه 97 بر 72 شکست داد تا سهمیه حضور در توکیو را به دست آورد. اودا در این بازی ها درخشان ظاهر شد و به طور متوسط در هر بازی 14.0 امتیاز و 3.5 ریباند برای جمهوری چک کسب کرد. او در دور آخر مقابل یونان با به ثمر رساندن هشت پرتاب از 9 پرتاب خود 20 امتیاز برای جمهوری چک کسب کرد.

 

1625079

 

گرامی پور که در سال های 14-2010 در 92 بازی باری ستن هال به میدان رفته است به همراه هم تیمی هایی در تیم ملی ایران نزدیک به دو سال است که برای بازی های المپیک آماده می شوند. ایران با شکست فیلیپین در مسابقات جهانی بسکتبال FIBA ​​2019 به سهمیه المپیک خود دست یافت و مسابقات را به عنوان برترین تیم آسیا به پایان رساند. در آن بازی که در چین برگزار شد ، گرامی پور با 12 امتیاز و به ثمر رساندن 5 پرتاب از 7 پرتاب خود نمایش مطمئنی داشت و در طول 5 بازی در مسابقات میانگین 10.4 امتیاز و 4.2 ریباند را کسب کرد.

 

اودا و گرامی پور هر دو مدرک کارشناسی خود را در سال 2014 از ستن هال دریافت کردند. مدرک اودا در زمینه اقتصاد بود و گرامی پور در گرایش علوم اجتماعی و رفتاری فارغ التحصیل شد و دیدار این دو هم‌دانشگاهی و هم بازی قدیمی در رقابت های المپیک جالب توجه خواهد بود.

دیدگاه‌ها