کد خبر : 1769594 | 31 تیر 1400 ساعت 16:33 | 4.2K بازدید | 0 دیدگاه

زلزله 10 سال قبل شرق ژاپن، سوژه اصلی مراسم

چه کسانی اجازه حضور در افتتاحیه را دارند؟

مراسم افتتاحیه المپیک برای اولین بار بدون حضور تماشاگران و تنها با حضور مسئولان، ورزشکاران و مربیان برگزار خواهد شد.

چه کسانی اجازه حضور در افتتاحیه را دارند؟

به گزارش "ورزش سه"، بسیاری از ورزشکاران شرکت کننده در المپیک توکیو قراراست فردا به استادیوم ملی ژاپن بروند تا «ناروهیتو» امپراتورژاپن، بازیها را رسما افتتاح کند.


برای اولین بار هیچ تماشاگری در مراسم افتتاحیه حضور نخواهد داشت و صندلی های استادیوم فقط برای مقامات بلندپایه، دیپلماتها، اعضای کمیته بین المللی المپیک و حامیان مالی المپیک اختصاص داده شده است تا مخاطرات ناشی از همه گیری ویروس کووید19 به حداقل برسد.


سیکو هاشیموتو، رئیس کمیته برگزاری توکیو2020 در توصیف مراسم افتتاحیه، بازی های توکیو 2020 المپیک را به عنوان بازیهای "بهبود و بازسازی" پس اززلزله وسونامی مارس 2011 معرفی کرد و گفت: بهبودی حاصل از زلزله بزرگ شرق ژاپن درمراسم افتتاحیه برجسته تر خواهد شد.


او در بخش دیگری از صحبت های خود افزود: من نمی توانم محتوای آنچه را که قراراست درطول مراسم نشان دهیم، فاش کنم. این مراسم یک فستیوال نیست. می خواهیم یک مراسم باشکوه داشته باشیم اما با روحیه بهبودی. بازیها یکسال به تعویق افتاد و من بایداعتراف کنم که ما در یک سال گذشته بسیاردرگیر کووید 19 بودیم. با همکاری دولت ژاپن هر کاری لازم بود، انجام دادیم. از همکاری همه کشورهای جهان سپاسگزارم.

دیدگاه‌ها