کد خبر : 1770447 | 04 مرداد 1400 ساعت 11:50 | 12.9K بازدید | 1 دیدگاه

پیکان و هفتمی در لیگ برتر؛ عجیب نیست

پیکان در هفته بیست و نهم بازی ها 5 گل به ماشین سازی در تبریز زد تا شمار امتیازاتش به عدد 40 برسد و در رده هفتم جدول قرار بگیرد.

پیکان و هفتمی در لیگ برتر؛ عجیب نیست 

به گزارش "ورزش سه"، تیم مهدی تارتار یک پله دیگر می تواند در جدول رده بندی صعود داشته باشد. اگر در هفته پایانی حریف را شکست دهد و تراکتور هم در مسابقه ای که سایپا به سه امتیاز بازی نیازمند است شکست بخورد. این برای مدیران باشگاه پیکان فوق العاده است. به خصوص که تیم فصل گذشته در هفته های پایانی برای بقاء در جدول بازی ها می جنگید. از همه مهمتر مهدی تارتار در حالی به این مقام دست پیدا کرده است که ابتدای فصل یک تیم بسته شده را تحویل گرفت و طبیعتا اگر خودش فرصت داشت که تیم را ببنند شاید تصمیمات بهتری می گرفت. دست کم تیمی را هدایت می کرد که با تفکرات خودش بسته شده بود. 

 

اما مقام هفتمی پیکان که حاصل تلاش های مهدی تارتار بوده خیلی برای این مربی عجیب نیست؛ او پیش ازاین هم دست به کارهای بزرگی زده بود. نفت مسجد سلیمانی که امروز باید برای بقاء در جدول بازی ها تلاش کند فصل پیش با هدایت این مربی به عنوان هشتمی در لیگ برتر دست پیدا کرد. تیمی که ماه ها به واسطه مشکلاتی مالی به بازیکنانش دستمزد نمی داد و در هفته های پایانی شرایط به گونه ای شده بود که انگار بازیکنان برای نفت رایگان بازی می کنند. خیلی ها می گفتند مدیران تیم چون بقای نفت در لیگ برتر قطعی شده خیالشان راحت شده و دیگر برای پرداخت دستمزدها خود را به زحمت نمی اندازند به خصوص که قرار است برای چندر غاز از هفت خوان رستم عبور کنند. مشکلاتی که این فصل ابتدا مجتبی حسینی با آن درگیر بود و به  همین خاطر نفت را رها کرد و مربی ذوب آهن شد ودر ادامه داریوش یزدی و محمود فکری؛ مهدی تارتار آن را با گوشت و پوست و خون خو د حس کرده است اما با تدابیری که بکار گرفت اجازه نداد که نتایج تیم را تحت تاثیر قرار دهد و در نهایت لیگ برتر را با هشتمی به پایان برد؛ مقامی که به نظر نمی رسد نفت مسجد سلیمان تا سال های سال آن را تکرار کند به خصوص که همواره و از زمان حضور در لیگ برتر با مشکل پرداخت دستمزدها مواجه بوده است. 

 

و مهدی تارتار پیش از این هم به یک مقام خوب در لیگ برتر رسیده بود. پنجمی با پارس جنوبی در اولین فصل حضور در لیگ برتر آنهم در شرایطی که باشگاه به واسطه حضور در لیگ برتر نمی توانست برای تیم هزینه کند و تا پایان فصل تنها 50 درصد به بازیکنان پرداختی داشت. 

 

فصل آینده اما می تواند فصل متفاوتی برای مهدی تارتار باشد. چرا که او می تواند تیمی با نظریات خویش ببنند و اگر قرار به ادامه حضور در پیکان باشد دیگر بر خلاف دوران حضور در نفت مسجد سلیمان – پارس جنوبی و ... دغدغه پرداخت دستمزدها را نخواهد داشت و می تواند روی اهداف فنی بیشتر متمرکز باشد و اینجاست که می توان در انتظار ماجراجویی این مربی بود. مربی ای که برای رسیدن به این موقعیت سختی های زیادی را پشت سر گذاشت و شاید اگر تیم های بهتری را تحویل می گرفت تا اکنون افتخارات بزرگ تری را در کارنامه ثبت می کرد. فصل جدید می تواند یک فصل نو در کارنامه مربیگری مهدی تارتار باشد. و البته به بهانه موفقیت در پیکان شاید او را در یک تیم بزرگ تر ببینیم. مربی ای که ابتدای فصل قرار بود راهی ذوب آهن شود اما حضورش در این تیم وتو شد و بدون شک تصمیم بد ابتدای فصل این تیم تبدیل به افسوس شده است چرا که مهدی تارتار نشان داده مربی توانمندی است و حتی در تیم هایی که با سختی ها مواجه اند خوب نتیجه می گیرد.

دیدگاه‌ها