کد خبر : 1771197 | 08 مرداد 1400 ساعت 12:23 | 42.8K بازدید | 1 دیدگاه

در متن و حاشیه المپیک

اتهام عجیب شناگر آمریکایی به رقیب روس

رایان مورفی، شناگر آمریکایی، برخلاف المپیک ریو نتوانست در توکیو مدال طلایی کسب کند.

اتهام عجیب شناگر آمریکایی به رقیب روس

به گزارش "ورزش سه"، رایان مورفی، شناگر آمریکایی در رقابت‌های شنای 100 و 200 متر موفق شده بود مدال طلا را از آن خود کند. همچنین به نظر می رسید که مورفی در المپیک توکیو نیز یکی از اصلی ترین شانس‌های کسب طلا در این دو ماده باشد.

اما مورفی در این دو رقابت کار را به حریف قدرتمند روس خود واگذار کرد و این اوگنی ریلوف بود که موفق شد مدال طلای هر دو ماده 100 و 200 متر را از آن خود کند. با این حال مورفی اتهام عجیبی را نسبت به حریف خود مطرح کرده و رقابت شنا در توکیو را پاک ندانسته است.
شناگر آمریکایی در پاسخ به سوالی پیرامون احتمال دوپینگ ریلوف گفت:"من 15 فکر در ذهنم دارم که 13 مورد آنها می تواند برایم دردسر ساز شود."

البته این ادعای مورفی از سوی شناگر روس نیز بی جواب نماند و ریلوف در پاسخ به او گفت که مورفی با توجه به رسوایی هایی که خودش داشته همه را اینگونه می داند.

 

گفتنی است آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ در سال 2019 روسیه را از حضور در رویدادهای ورزشی مهم به مدت چهار سال محروم کرد. سپس این مجازات توسط یک دادگاه داوری ورزشی کاهش یافت. بیش از 300 ورزشکار روسی به عنوان بخشی از ROC(اتحادیه المپیک روسیه) در بازی های توکیو شرکت می کنند.  در حالی که آنها مجاز به رقابت با پرچم خود نیستند، می توانند لباس های سه رنگ خود را بپوشند.

دیدگاه‌ها