کد خبر : 1771215 | 08 مرداد 1400 ساعت 14:03 | 92.9K بازدید | 3 دیدگاه

بعد از راه آهن و نفت، حالا پیکان؛

تهران علیه قهرمانی پرسپولیس تهران!

در سال‌های اخیر دو تیم تهرانی موفق شدند قهرمانی را از تیم پرسپولیس بگیرند.

تهران علیه قهرمانی پرسپولیس تهران!

به گزارش "ورزش سه"، تیم پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ بیستم به یک پیروزی احتیاج دارد اما حریف پرسپولیس نیز برای ورود به جمع شش تیم بالای جدول، چاره ای جز شکست سرخپوشان نخواهد داشت.

 

پیکان که در تاریخش کوچ دسته جمعی بازیکنان پرسپولیس در یک سال را به خود دیده، امروز اصلی ترین دشمن علیه پنجمین قهرمانی متوالی این تیم خواهد بود. آسمانی پوشان پس از گرفتن یک امتیاز از سپاهان، حالا اگر موفق به این کار در مقابل پرسپولیس شوند، فرصتی ویژه برای قهرمانی طلایی پوشان را ایجاد خواهند کرد.

 

در سال های اخیر پرسپولیس 4 بار قهرمان لیگ برتر شد و دو بار هم به عنوان نایب قهرمانی رسید. نقطه اشتراک نایب قهرمانی های پرسپولیس، توقف برابر یک تیم تهرانی بود که در نهایت منجر به از دست رفتن صدرنشینی برای تیم علی دایی و برانکو ایوانکوویچ شد.

 

لیگ سیزدهم برای تیم فوتبال پرسپولیس با عملکرد درخشان خط دفاعی همراه بود و تا آستانه پایان مسابقات، این تیم بالاتر از فولاد خوزستان در صدر جدول قرار داشت. یک هفته مانده به اتمام لیگ، سرخپوشان در ورزشگاه آزادی به مصاف راه آهن تهران رفتند و در حالی که همه منتظر کسب پیروزی برای قرمزها بودند، راه آهن توانست پرسپولیس را متوقف کند.

 

یک اشتباه مهلک از نیلسون کوریا در نیمه اول باعث شد تا راه آهن پیش بیفتد اما در ادامه محمد عباس زاده و امید عالیشاه بازی را 2-1 کردند تا این که دودقیقه مانده به پایان بازی گل مساوی برای تیم سفید و زردپوش تهران به ثمر رسید. نکته مهم اینکه در این بازی علی علیپور یک گل زد و رضا خالقی فر یک گل ساخت تا با همکاری دو بازیکن پرسپولیس در سال های آینده قهرمانی از تیم علی دایی گرفته شود.

دو سال بعد نوبت به دیگر تیم زردپوش پایتخت یعنی نفت تهران رسید که قهرمانی را از پرسپولیس بگیرد. در هفته بیست و هشتم و زمانی که پرسپولیس با یک پیروزی می‌توانست در پایان به اختلاف 3 امتیازی با استقلال خوزستان برسد، شاگردان علیرضا منصوریان بردی ارزشمند را رقم زدند و این بار هم پای یکی از خریدهای پرسپولیس در فصل آینده در میان بود: وحید امیری.

 

حالا پس از چهار سال قهرمانی، سرخ های تهرانی برای فتح لیگ برتر مقابل دیگر تیم پایتخت یعنی پیکان قرار گرفته‌اند و امیدوارند که کابوس تقابل با تیمهای همشهری برایشان خاتمه یابد.

دیدگاه‌ها