کد خبر : 1771318 | 08 مرداد 1400 ساعت 23:27 | 12K بازدید | 3 دیدگاه

محرم قهرمان نشد اما آبرو خرید 

فصل خوش نایب قهرمان با خون تازه

سپاهان با وجود 3 امتیازی که در دیدار با استقلال به دست آورد به جام قهرمانی نرسید و این پرسپولیس بود که برای پنجمین فصل متوالی بر جام قهرمانی لیگ برتر بوسه زد.

فصل خوش نایب قهرمان با خون تازه 

به گزارش "ورزش سه"، رقابت بین پرسپولیس و سپاهان برای تصاحب جام قهرمانی هفته های متمادی بود که ادامه داشت تا جایی که تا برگزاری هفته پایانی هم مشخص نبود جام به کدام تیم خواهد رسید و در برخی از هفته ها سپاهان صدرنشین بود اما در نهایت این موقعیت به پرسپولیس رسید. البته قهرمانی پرسپولیس در هفته پایانی لیگ برتر محتمل تر از سپاهان بود؛ موضوعی که به درستی مورد اشاره محرم نوید کیا هم بود. به این خاطر دو تیم در حالی به استقبال هفته پایانی رفتند که پرسپولیس دو امتیاز پیش بود؛ به این معنی که قهرمانی پرسپولیس به دست خودش بود اما سپاهان نه. 

 

1628978

 

جمله ای در فوتبال مرسوم است که می گویند نایب قهرمانی سپاهان در لیگ برتر چیزی از ارزش های این تیم کم نکرد. شاید بهتر است اینگونه بگوییم که سپاهان نتوانست با قهرمانی در لیگ برتر به ارزش های خود اضافه کند. اما این عیب نیست. فوتبال ادامه دارد و بدین معنی بود که سپاهان برای قهرمانی در لیگ برتر باید بیش از این تلاش  کند. همان طور که محرم نوید کیا هم بدان اشاره کرد. به درستی به یاد داریم در بازی با پدیده که با شکست سپاهان در استادیوم نقش جهان همراه بود محرم نوید کیا معترض شد و خطاب به شاگردانش گفت: « اصلا زیبنده نیست تیمی که به دنبال قهرمانی در لیگ برتر است در 13 هفته 17 گل دریافت کند!» بعد از این بازی بود که خط دفاعی تیم سپاهان نظم خوبی به خود گرفت و همان طور که اشاره شد در هفته هایی حتی از پرسپولیس پیش افتاد اما در نهایت به جام قهرمانی نرسید و دوم شد. 

 

1628977

 

سپاهان در دور برگشت و در بازی هایی امتیاز از دست داد که قابل پیش بینی و محتمل نبود. این ها باید واکاوی شود و رسیدن به یک راه حل مطلوب موجب می شود سپاهان اینبار در موقعیت قهرمانی؛ جام را حفظ کند. نمونه اش دیدار با نفت مسجد سلیمان در استادیوم نقش جهان که به تساوی صفر بر صفر رسید. نمونه اش مسابقه با پیکان که سپاهان به زحمت از شکست گریخت و به نتیجه مساوی یک بر یک رسید. خط دفاع درست شد اما خط حمله لنگید و با امتیازات مهمی که از دست رفت سپاهان نتوانست به جام قهرمانی برسد. خب در نبرد تیم های مدعی فاصله ها نزدیک است و گهگاهی تیم ها به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به تیم رقیب قهرمان می شوند. کما اینکه در لیگ یک این چنین بود که فجر سپاسی و هوادار با 60 امتیاز به لیگ برتر صعود کردند و بادران با همین تعداد امتیاز از صعود باز ماند. 

 

1628979

 

سپاهان برای تصاحب جام قهرمانی دو امتیاز کم آورد؛اما بسان دوره قلعه‌نویی تیم طلایی‌پوش برای رسیدن به جام تلاش کرد و هر آنچه در چنته داشت رو کرد. در فصل پیش رو برای قهرمان شدن باید بهتر عمل کند. و حرفه ای تر. حتما با تجربیاتی که محرم نویدکیا و سپاهان به دست آورده  اند فصل آتی قهرمانی برای پرسپولیس و دیگر تیم های مدعی سخت تر می شود ؛البته سپاهان هم با از دست دادن سه ستاره (حاج‌صفی،نیازمند و البته محبی) باید سریعا دنبال راهی باشد که سال آینده هم تیم بهتری داشته باشد،چیزی که در بازار نقل و انتقالاتی فوتبال ایران چندان هم ساده نیست.

دیدگاه‌ها