کد خبر : 1771539 | 09 مرداد 1400 ساعت 16:21 | 28.7K بازدید | 10 دیدگاه

تراکتور با فراز به اوج برمی‌گردد؟

هواداران تراکتور امیدوارند فراز کمالوند بار دیگر خاطرات خوب گذشته را با این تیم تکرار کند.

تراکتور با فراز به اوج برمی‌گردد؟

به گزارش "ورزش سه"، تراکتور تبریز یکی از اولین تیم های لیگ برتری است که تکلیف نیمکتش برای فصل بعد روشن شده است. سرخپوشان تبریزی که در لیگ بیستم فراز و نشیب های زیادی داشتندو در نهایت به رتبه چهارم رسیدند، امروز فراز کمالوند را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کردند و امیدوارند با این مربی به روزهای خوب خود برگردند.


حضور کمالوند در تراکتور در شرایطی اتفاق افتاده که هواداران تبریزی خاطرات خوبی از او دارند. کمالوند بعد از سال ها که تراکتور در بازگشت به لیگ برتر از لیگ یک دچار مشکل شده بود، در فصل 87-88 موفق شد با این تیم جشن صعود به لیگ برتر را بگیرد و محبوبیت زیادی نزد هواداران سرخ های فوتبال آذربایجان به دست آورد.


او دو سال هم در لیگ برتر روی نیمکت تراکتور نشست. تراکتور در آن سال ها با هدایت کمالوند اتفاقات بزرگی را رقم زد و با اینکه از نظر مهره چندان تیم پرستاره ای نبود و هزینه زیادی هم نکرد، اما نتایج بسیار خوبی گرفت.


سرخپوشان با هدایت کمالوند در فصل 89-90 تنها با یک امتیاز کمتر نسبت به پرسپولیس سهمیه آسیایی را از دست دادند. آنها بعد از 17 سال موفق شدند پرسپولیس را با تک گل جاسم کرار شکست بدهند و بعد از 42 سال مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی با گل های کرار و محمد نصرتی به برد رسیدند. این اتفاقات در شرایطی رقم خورد که هواداران تراکتور در هر بازی با رضایت از عملکرد تیم شان ورزشگاه ها راپر می کردند و خیلی زود تراکتور با آن شرایط خوب به یکی از قطب های فوتبال ایران تبدیل شد.


نکته قابل توجه اینکه سوابق خوب کمالوند در تبریز به تراکتور محدود نمی شود. او روی نیمکت گسترش فولاد که بعدها به ماشین سازی تغییر نام دادو امسال سقوط کرد، بهترین نتایج تاریخ این باشگاه را کسب کرد. گسترش فولاد با هدایت کمالوند در رده هفتم جدول رده بندی جای گرفت و روزهای خوبی را سپری کرد.


حالا با این پیشینه خوب کمالوند بار دیگر به تبریز برگشته و روی نیمکت تراکتور خواهد نشست. این مربی باتجربه امیدوار است بتواند بار دیگر تراکتور را به دوران اوج خود برگرداند؛ دورانی که هواداران تبریزی مشتاقانه به ورزشگاه یادگار امام می رفتند و با پر کردن سکوها جو فوق العاده ای را ایجاد می کردند.


مدیران تراکتور که دیگر مانند گذشته نمی خواهند هزینه های آنچنانی برای تیمشان انجام بدهند، با توجه به اینکه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را در پیش دارند، سریعا برای انتخاب سرمربی اقدام کردند و حالا امیدوارند مانند 10 سال پیش کمالوند بتواند روزهای خوبی را برای این تیم رقم بزند.

 

دیدگاه‌ها